Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Erkeğin trajedisi
Ana karnında görmez, duymaz, konuşam az ve koku alamazken “dokunmak” elimizdeki tek silâhtır. Dölyatağı duvarına bir sandal gibi çarpıp dururken sinir sistem i miz, vücut basıncım ız -aklın olmadığı devirlerimizde iletişim kurmamızı sağlar. Altıncı ayda duyarız... Ve nihayet dokuz ay on gün sonra; ana karnındaki cennetten kovuluruz: Buna "doğum" diyoruz. Yani hayat... Buruşuk bir yüz ifadesiyle durum protesto edilir: İlk ağlama ve ilk uyku. Uyanır. Sağında, solunda iki hemşire... N otlar alı­ nır... Tafralar satılır... Korku filmi başlamıştır. Uyanır uyanm az zırlar... A nnesi kucağına alıp ilk sütünü verene kadar sinirleri yatışmaz. A nne ona “dokunmuş” ve rahatlatmıştır. Evet beyler, trajedim iz bu...
Alibaba'nın bu sayısı ile Markopaşa'nın 1.dönemi kapanacaktır. Bir yılı az geçen bu dönemde Markopaşa 23, Merhumpaşa 4 , Malumpaşa 5 ve Alibaba 4 sayı çıkabildi. 55 haftanın 36'sında çıktığına göre, 19 hafta gazete engellerle karşılaştı, yayımlanamadı. Sabahattin Ali 19 Aralık 1947'de içeriye girdi. Gazete üzerinde hükumetin, sıkı yönetimin,
Reklam
Kıvrak Zeka
Kardak krizi olduğu zaman Yunan sanatçı Mikis Teodorakis Zülfü Livaneli'yi arayıp beraber bir barış konseri vermeyi teklif eder,Livaneli de kabul eder. Özellikle Kardak'a en yakın olan Kalimnos adası bu konser için uygun görülür. Konser Yunanistan Devlet Televizyonu ERT 1'de canlı yayınlanır. Sekiz bin kişi konseri izlemek için gelir. Kalimnos Belediye Başkanı konuşmasını yapmak üzere kürsüye çıkar. Konuşma sırasında "barbariki, Turkiki", "Turkiki imperialusmu" gibi sözler sarf edince, Livaneli sahneye çıkıp çıkmama konusunda tereddüte düşer. Dostluk konseri bir anda düşmanlık konserine dönüşür. Bir an konseri protesto etmeyi düşünür,söylenenleri sineye çekmek istemez. Derken ismi anons edilir ve sahneye çıkar. Sanatçı zekası bir anda çalışır ve herkese iyi akşamlar diledikten sonra:"Biraz önce Belediye Başkanının konuşmasını dinledik ama ben Yunanca bilmediğim için hiçbir şey anlamadım ama tahmin ediyorum ki:" Ey Türk dostlarımız,bu barış konserine hoş geldiniz!"demiştir. Bu sırada halk gülmeye başlar. Herhalde: "Ülkelerimizi savaştan korumak için bu işbirliği çok önemli,sizi adamızda onurla karşılıyoruz demiştir."der. Başkana hitap ederek:"Ne yazık ki bütün politikacılar sizin gibi değil,kendi kariyerleri için savaş çıkarmaya bile hazır,durmadan nefret tacirliği yapan küçük politikacılar da var." der. Halk iyice gülmeye başlayınca da:" Siz bizim için ne hissediyorsanız biz sizin için iki mislini hissediyoruz." deyip,kendi halkı önünde büyük bir ders verir. Hümanist insan başka tabi
Sayfa 319 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Felsefe tarihi geleneği içinde ve özellikle doksagrafik gelenekte Diogenes son derece ciddi bir öğretici olarak kabul edilir. O, içi boş toplumsal değerlere karşı çıkarak düşmanca oluşturulmuş bir dünyayı protesto etmiştir. Diogenes’ e göre, gerçek mutluluk insanın kendisinden, kendisini var etmesinden, kendisine egemen olmasından ve ruhun özgürlüğünden geçer. Ruhu özgür olmayan kişi isteklerin kölesi haline gelir. Mal mülk sevgisi, toplumda şan şeref sahibi olma isteği ve zenginlik gibi şeyler, insanın kendi kendine yeterli olmasını engeller. Mutluluğun asıl düşmanı da onlardır zaten.
- TÜRK OLMIYAN MÜSLÜMAN KAVİMLERİN AYRILMAGA BAŞLAMALARI a) Arabistan kavimleri: Vehhabi hareketi - Osmanlı memleketlerinde XIX. asır iptidalarında başlıyan milli hareketlerden bahsedilirken, garp müverrihlerine tebaan yal­nız hıristiyan kavimlerin milli hareketleri kale alınmak, muasır müverrihlerimizce bir adet olmuştur. Lakin XVIII. asır
Mahatma Gandi
Edilgenlik ve ilgisizlik toplumsal adaletsizliğin serbestçe devam etmesine izin verir. Ama şiddet misillemeye daha fazla şiddete yol açar.Bu da kendi kendini engellemekten başka bir işe yaramaz. Bu nedenle toplumsal ve siyasal değişim en iyi pasif direniş de protesto edilir ve sonuçları ne olursa olsun hakikaten yanında durmak kararlılığı ile sağlanır.
Sayfa 124 - AlfaKitabı okudu
Reklam
Bir mutsuzluk işareti(sanki kendini mutlu hissetmek yavanlık,iddiasızlık,sıradanlık işaretiymiş gibi),öyle büyüktür ki bir kimse başka birine''ne kadar da mutlusunuz''dediğinde protesto edilir genellikle!!!
Sayfa 315Kitabı okudu
Geri14
69 öğeden 61 ile 69 arasındakiler gösteriliyor.