Şöyle söylerdim Bülent Ortaçgil bir şarkısında:
Canım kızım, güzel kızım, adı denizden gelen kızım kızım
Diyeceğiz sana “İnsan Hakları”, o gün sakın açma gazeteleri
Diyeceğiz sana kardeşlikten barıştan…
Dakikada binler ölüyor açlıktan
Demeyeceğiz tabi: “En özgür, gelişmiş ülkeler en sıkı silah tüccarları”…
Bir terslikle karşılaştığınızda, hayali stoacı tanrılar bizi sınıyormuş ve bunu bizim iyiliğimizi düşünerek yapıyormuş gibi düşünmeliyiz.Sınavı geçmek ve böylece oyunu kazanmak için, tersle bir çözüm bulunurken sakin kalmalıyız
"Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir
bir gök gürlese bari diyorum bir sağnak patlasa
bitse bu kirli ve yapışkan sessizlik, hiç gitmesem
oysa ne kadar sakin sokaklar, kent ve bütün yeryüzü
ipince bir su gibi sızıyorum gecenin tenha göğüne
sessizce çekip gidiyorum şimdi, sessiz ve kimliksiz
Belki yine gelirim, sesime ses veren olursa bir gün"