Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Erkekler ve öfke -3- Ataerki anneye nefret doğuruyor
Birçok ergen oğlan çocuk ataerkil bir anneye karşı şiddet dolu bir küçümseme ve çfke hissiyle doludur; çünkü, ev dışındaki dünyada cinsiyetçiliğin annesini iktidarsız bıraktığını anlar ve annesinin evde kendisi üzerinde iktidar sahibi olmasına sinir olur. Ergen oğlan çocuk annesinin evdeki otokrat yönetimini meşru iktidar olarak görmez. Bunun sonucunda, kendisini düzene sokmak üzere psiko­lojik terör taktikleri kullanan annesine karşı öfke dolu olabilir, ancak benzer taktikler uygulayan erkek akran ya da otorite figürü­ne hayranlıkla karşılık verebilir. Ataerkil bir kültürde oğlan çocuk­lar erken yaşta annenin otoritesinin sınırlı olduğunu, iktidarının yalnızca ataerkinin emanetçisi olmaktan ileri geldiğini öğrenirler. Anne (ya da daha sonra onun yerini alacak sembolik anne) oğlunun yetişkin erkek istismarına maruz kalmasına göz yumduğundaysa oğlunun şiddetinin hedefi olacaktır. Yıllar önce The lncredible Hulk (Muhteşem Hulk) adlı televizyon dizisi birçok oğlan çocuğun en sevdiği programdı. Bu dizide, yoğun duygular hissettiğinde kızgın yeşil bir canavara dönüşen mülayim bir biliminsanı başroldeydi. Oğlan çocuklarla bu diziye duydukları merak üzerine görüşmeler yapan bir sosyolog, çocuklara Hulk'un gücüne sahip olsalar ne yapacaklarını sordu. Çocuklar "annelerini parçalayacaklarını" söylediler.
Sayfa 75 - Bgst Yayınları, 2.Basım, Haziran 2021.
208 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
Türkiye'de Cinsellik Korkusu
Bu ülkede cinsellik hep korkulan bir şey oldu. Her zaman kaçınılan. Bu kitabın incelemelerini okuduğumda da cinsellikten korkan, onu ayıplayan ve bir o kadar da düşürmeye çalışan bir kitle gördüm. Kitabın içeriğinden çok içerisindeki karamalar bazı arkadaşlara dert olmuş. Ama bu insanların profillerine baktığınız zaman hep bir "özgürlük
Süt ve Bal
Süt ve BalRupi Kaur · Pegasus Yayınları · 20176,9bin okunma
Reklam
Ne var ki, şiddet sadece fiziksel değil, aynı zamanda sembolik ve kültüreldir; sömürgeciyi kendi değerlerini evrensel, uygar ve üstün olarak gösterir, şehirleri ve kırsalı kahraman generaller ve devlet adamlarının isimleri/heykelleri ile donatır ve sömürgeleştirilmişin kültürünü her fırsatta aşağılar ve ondan utanılmasını sağlar.
Ulusal güvenlik ideolojisi ortaya çıktığı ve geliştiği 1940'lar boyunca, Amerikan ulusal kimliğin Amerikalı olmayan 'öteki' ye referansla tanımlandığı bit sembolik temsil sistemine dayanıyordu.
Postmodern Kayyımlar ve Polis
Anaakım medya ve siyaset, tezlerini liberal düzenin barış politikası üzerine kurmaktadır. Peki bu sözde “liberal barış” tezi ne anlama gelmekte? Yeşil gözlerin gördüğü ama siyah gözlerin göremediği bu durum şu anki durumda açık edildi. Bu barış tezi, bütün toplumların liberal olmasıyla (daha az barbar, daha az komünist, daha az terörist, daha az
250 YAŞINDA VAMPİR AUGUSTO PINOCHET
Tino Rossi, Les pecherus de perles youtube.com/watch?v=3OP9yKv... Döşemeleri sökülmüş, çürümüş, dökülmüş bu eski malikanenin her bir yeri vampirlerle dolu. Baş vampirin yanında Bolşevik İhtilali’nin ardından sürülmüş bir Beyaz Rus uşak, bir rahibe ve beş evlat var, General Augusto Pinochet’nin beş veledi. Bu beş evlat, burada, bu
Reklam
Baskı uygulamak, zülüm ve kıyımlar, işkenceler, Vandalizm, kütüphanelerin ve sembolik yerlerin yakılıp yıkılması, cinayetlerin cezasız kalması, her alanda propaganda yapılması, şefin mutlak iktidarı, hükümet ideolojisinin prensiplerine göre tüm toplumun şekillendirilmesi, muhaliflerin katledilmesi, meşru şiddet ve iletişim araçlarının tekeli, özel ve kamu yaşamı arasındaki tüm sınırların ortadan kaldınlması, çoğulculuğun yıkılması, bürokratik organizasyon, yayılmacılık, tarihin her döneminde totalitarizmi, Hıristiyanlığın totalitarizmini de tarif eden birçok uygulama ve simgeler.
Böylece çocuk anne-baba tarafından yaratılan mutlak anne-baba sevgisi mitine sıkı sıkıya sarılır. Ama içteki huzursuzluk saatli bomba gibi işlemeye devam eder. Bir kenara itilmiş ve böyle bir anne-baba dolayısıyla tehdit olarak yaşanmış kendiliğine duyulan öfke bir supap gerektirir. Bu durumda bu insan otoriteye karşı değil, aksine "zayıf" olarak algıladığına karşı başkaldırır. Bu isyan kendine yönelik nefretin serbest kalmasını sağlar, çünkü zayıfın imha edilmesi, bunun temelinde yatan "iyi" anne- babaya ilişkin yalana dokunulmadan iyi bir edim olarak gösterilebilir. Şiddet içeren hesaplaşmalarda dış düşmanın genelde erkek olması, annenin babaya karşı bilinçdışı ödipal düzlemde savunulmasına ayrıca sembolik bir anlam yükler.
Sayfa 200Kitabı okudu
Zekanın ölçümü her dönem değişiyor ama asıl zeka hayatta kalma becerisidir
Zekayı, sembolik kültür ile eşit sayacak şekilde yetiştiril­ dik, oysa bu varsayım, insan varoluşuna dair belgelerle açık­ça tutarsızlık gösteriyor. Keza zekayı, asıl yabancılaşmanın kıstasları olan işbölümü ve evcilleştirmeye dayanarak ölçme­ ye çalışıyoruz. Doğaya hükmetmek yerine doğa ile birlikte yaşadığım, hiyerarşi veya örgütlü şiddet olmadan yaşadığını bildiğimiz bir zeka sahibi hakkında biraz daha fazla şey öğreniyoruz. (Kafa avcılığı, yamyamlık, kölelik, savaş, tüm bun­lar ancak tarımın başlamasıyla birlikte ortaya çıkıyor.)
(5816) KEMALİZM, SİYONİZM ve TÜRKÇÜLÜĞÜN TEMELLERİ...
- Türkiye'nin İsrail'i kabul etme hususunda "sıraya girmesi" mecburî miydi? - Türkiye'nin kabul etme hususunu ayrı değerlendiriyorum. Türkiye çok daha eski tarihlerden itibaren Cumhuriyetin kuruluşunu takip eden dönemde Siyonizm davasına o dönemin uluslararası siyasî dengeleri icabı çok fazla belli etmemeye çalışarak can-u
Sayfa 9 - 10, 11, M.Taha İnci, Tarihçi Said Alpsoy ile mülakat, Kemalizmle Siyonizm Arasındaki Karşılıklı Sevgi, Ontolojik Kökenlere dayanıyor!Kitabı okudu
Reklam
Şiddet bireysel düzeyde arındırıcı bir güçtür. Sömürge insanını aşağılık kompleksinden, umutsuzluk ve pasiflikten kurtarır; ona cesaretini ve özgüvenini yeniden kazandırır. Silahlı mücadele sembolik olsa ve hızlı bir dekolonizasyonla dağılmış olsa bile, halk, kurtuluşun herkesin ve her bir kişinin işi olduğunu ve liderlerin özel bir meziyeti olmadığını görecek zamana sahip olur.
Sayfa 88 - İletişim Yayınları
Öcalan, bağımsız bir devlet için şiddet ve savaşın yanlış olduğunu anladığını belirtmiş ve binlerce yıldır aynı coğrafyayı paylaşan Türklerin ve Kürtlerin uzlaşarak ülke demokrasisini geliştirmeleri için birlikte çalışmaları gerektiğini savunmuştur. Bunları gerçekleştirmek için devlete hizmet teklif etmiş ve bu tarihi görevi ancak hayatta kalmasına izin verildiği takdirde gerçekleştirebileceğinin altını çizmiştir. Önerilerine inandırıcılık kazandırmak için PKK militanlarına ordu birlikleriyle olan mücadelelerine son vermeleri ve kısa sürede Türkiye'yi terk etmeleri çağrısında bulunmuştur. Buna yanıt olarak, Avrupa'daki eski PKK sözcüsü Ali Sapan önderliğinde sembolik sayıda temsilci grup, 1 Ekim 1999 tarihinde Irak sınırında Türk yetkililerine teslim olmuştur. 29 Ekim'de ise ikinci küçük grup Viyana'dan gelerek İstanbul'da yetkililere teslim olmuştur. Devlet, bu barışa yönelik jestleri göz ardı etmeyi seçmiş ve bir terör örgütüyle pazarlık yapmama, hatta dikkate almama tutumunu ödün vermeden sürdürmüştür. Bu katı tutum yanında, Türk yönetici/iktidar blokunun, ''Kürt sorunu''nu halâ ve sadece bir güvenlik sorunu olarak algılaması ve bu anlayışa uygun politikalarda ısrarı, 1999 yılında PKK tarafından ilan edilen ''ateşkes'' in yine aynı örgüt tarafından 2004 yazında bozulmasına neden olmuştur. Tekrar başa dönülen o tarihten beri PKK ile mücadele kanlı bir iz bırakarak sürmekte ve Türkiye'ye ağır bedeller ödetmektedir.
Sayfa 242 - Akademi Kültür Sanat Yayıncılık, 1. Baskı, Mart 2008, İstanbulKitabı okudu
Televizyon stüdyolarında kadınlar neredeyse daima küçük rollerle sınırlanır, “hostes” işlevinin çeşitlemeleri olan, geleneksel olarak “zayıf cins”e atfedilen rollerdir bunlar: bir erkeğin kanatları altında olurlar sıklıkla ve erkeğin kendini değerli hissetmesini sağlarlar, erkek de şakalar veya az ya da çok incelikli göndermelerle bir “çift”
Pdf
182 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.