Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Sidretü'l-münteha" diye bir kavram var. Mevlana sık sık aşkla aklı atıştırır. Bu atışmalardan bir tanesinde akıl der ki :" Ben sidretü'l-müntehaya kadar gittim, Allah'ı göğe yazdım, o kadar yaklaştım, görmedim ama gökyüzüne defalarca gittim geldim." Aşk da ona, "Senin giremediğin yollardan ben yüzlerce defa gittim geldim. Sen bir yere kadar gelip duruyorsun, ben o sınırdan sonrasına gidip geldim," diyor. Bazı şeyler sadece aşkla anlaşılabiliyor, sevmeden inanamıyoruz.
Sayfa 103
Üzerimdeki bütün maddi örtüleri atsam benden geriye ne kalacak? Mesleğimin, toplumsal rollerimin, imgelerimin dışında kimim ben? İnebildim mi kendi cehennemime? Cennetin kokusu yokladı mı hiç ruhumu? Kelimelerin nüfuz edemediği bir 'sidretü'l-münteha'm var mı benim? Daha önemlisi, bir miracım var mı?
Reklam
"...Nil-i mübarek, Dicle ve Fırat gibi ırmaklar... hadiste rivayet ediliyor ki: "O üç nehrin herbirine Cennetten birer katre (damla) her vakit damlıyor ve ondan bereketlidirler." Hem bir rivayette denilmiş ki: "Şu üç nehrin menbaları, cennettendir."(1) Hz. Peygamber (s.a.v.), miraç hadisinde şöyle buyurmuştur: "...
Sayfa 327 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
-Hz. Peygamber Efendimiz bir Hira mağarasında ilk vahyi aldığında bir de Mirâca çıktığında semâ etmişti. İki kolunu yana açmıştı. Semâ ilahî aşkın taşkınlığında Allah'a iki kulaç (iki yay) yaklaşmak demektir. Kollar bunun için açılır. Necm suresi 9. Ayette: "Aralarında iki kulaç mesafesi kalıncaya kadar, hatta daha da yakınına" buyrulmuştur. Hz. Peygamber Miraç'a yükselirken Sidretü'l Münteha'da durdu ve buradan öteye geçemeyeceğini bildirdi. Yolculuğa Resulullah tek başına devam etti. Allah'ın öyle yakınına geldi ki aralarında iki kulaç mesafe kaldı, işte semâda ki iki kulaç budur. Semâ eden âşık şunu ifade etmektedir. "Rabbim, senin aşkınla yandım, sana kavuşmayı özledim ve iki kulaç yakınına kadar geliyorum. Nur yolumu aç, rehberim ol."
Cebrail, diğer yolculuğunda, Kudüs'te ve Mescid-i Aksa'da başlayıp yüksek semalara Sidretü'l-Münteha'ya kadar devam edecek semavi yolculuğundan dönünceye kadar Burak'ı burada bulunan bir kaya (sahra)'ya bağlamıştır. Burak Duvarı ve Sahra, Müslümanlara bu yolculuktan geriye kalan iki önemli hatıradır.
• Kırık bir abdestle namaz kılanlar, bir çift göz diyip geçtiler. Bir kutsala abdestsiz dil uzattılar, Bilmezlerdi benden gayrısını görmeyen o gözlerin sırrıma kefil olan Sidretü'l Münteha olduğunu §| ayz
Reklam
Üzerimdeki bütün maddi örtüleri atsam benden geriye ne kalacak ?.. Kimim ben? İnebildim mi kendi cehennemime?.. Kelimelerin nüfuz etmediği bir " sidretü'l - münteha"m var mı benim?
Peygamberimiz, Mirâc mucizesinde semaları geçti:
Daha sonra "Sidretü'l-müntehâ"ya yükseldi. Orada kaza ve kaderi yazan kalemlerin çıkardıkları sesler duyuluyordu. Sidretü'l-müntehâ'dan ötesi, sözle anlatılması mümkün olmayan bir alemdi. Buraya kadar beraber oldukları Cebrail de buradan öteye geçememiş "Benim için burası sınırdır, parmak ucu kadar daha ilerlersem, yanarım" demiştir.
Sayfa 76 - DİB YayınlarıKitabı okuyacak
Bir İnşirah lazım bize
Bir abdini bir seyahatte huzuruna davet edip, bir vazife ile tavzif etmek için Mescid-i Haram'dan mecma-ı enbiya olan Mescid-i Aksa'ya gönderip, enbiyalarla görüştürüp, bütün enbiyaların usûl-ü dinlerine vâris-i mutlak olduğunu gösterdikten sonra, tâ Sidretü'l-münteha'ya tâ Kab-ı Kavseyn'e kadar mülk ve melekûtunda gezdirdi. youtu.be/N1d24MG8AEc?si=...
İsra ve Miraç
İsra ve Miraç, iki ayrı mucizedir. İsra, "geceleyin seyahat etmek, gece seyahati yapmak" manasına geliyor. Peygamber Efendimiz (sav) Mekke-i Mükerreme'den, Mescid-i Aksa'ya kadar olan yeryüzü yolculuğuna İsra deniliyor. Miraç, " yükselmek, yükselmeyi sağlayan araç alet" manasına geliyor. Peygamber Efendimiz (sav),
Reklam
SİDRETÜ'L-MÜNTEHA
Şu suretim büründü aşka, Aşkı arıyordum. Şu çatlak ayna, Benim yanlış gittiğim geçmişti. Kaçışırken kendimden, O söyledi bunu bana. Şu suretim zamanın kanatlı meleği, Birazdan aşk ile tükenirim. Her şeyin sureti bende saklı, Ben kendime divaneyim. AYKUT BARIŞ ÇELİK
124 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
İsra ve Miraç, iki ayrı mucizedir. İsra, "geceleyin seyahat etmek, gece seyahati yapmak" manasına geliyor. Peygamber Efendimiz (sav) Mekke-i Mükerreme'den, Mescid-i Aksa'ya kadar olan yeryüzü yolculuğuna İsra deniliyor. Miraç, " yükselmek, yükselmeyi sağlayan araç alet" manasına geliyor. Peygamber Efendimiz (sav),
Miraç
MiraçMahmud Esad Coşan · Server Yayınları · 202175 okunma
185 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.