Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Varoluş sancıları herkeste varolmuş
XIX İLKGENÇLİK İlkgençlik yıllarımda sürekli düşünmekten, hayal etmekten hoşlandığım şeylerin neler olduğunu söylesem, sanırım kimse inanmaz bana. Çünkü bunlar ne yaşıma ne de toplumsal durumuma uygun şeylerdi. Ama kanımca insanın toplumsal konumuyla ahlaki konumu arasındaki birbirini tutmazlık, gerçekliğin en şaşmaz belirtisidir. Kendi içime
Mevcut mudur o şiir?
Öyle bir şiir ortaya çıkmalı ki bu ebedi ışığın yaptıklarının tümünü kapsasın.
pdf
Reklam
Düşünce evrensel olduğu hâlde duygular toplumlara hastırlar. Yabancı bir dille düşünmek, o dilde hissetmekten çok daha kolaydır. Bunun için de hiçbir sanat, şiir kadar ısrarlı bir şekilde millî değildir.
Dante'nin şiir yazmayı öğrenen bir kişiye Shakespeare'den daha az zarar vereceğini söyleyebilirim. (...) Eğer Dante'yi taklit eden kabiliyetsiz bir kişi iseniz en kötü ihtimalle alelade ve sıkıcı bir dil kullanırsınız. Eğer kabiliyetsiz olduğunuz hâlde Shakespeare veya Pope'u taklit ederseniz çok gülünç bir duruma düşersiniz.
_Her şey algıdır. Herhangi bir şeyi itici ya da çekici kılan tamamen senin zihnindir. Karar veren faktör sensin. _Zihin, aldatıcıdır. Gerçekte ikilem yoktur. Gerçekte sorun yoktur. Hiç olmamıştır, hiç olmayacaktır. Zihinde sorunlar vardır ve sen gerçekliğe zihnin aracılığıyla bakarsın. Böylece gerçeklik sorunlu olur. _Sağlıksız bir zihinle ne
Düşünceler
Bu masada şiir var,bu kağıtta bu mürekkepte;sokaktan geçen arabaların titreşiminde ve karşı kaldırımda kasabın tabelasını boyayan ustanın ufacık, gülünç ve kaba saba hareketlerinin her birinde de şiir var. İç duyum beş duyuma öylesine hükmediyor ki.
Reklam
Kur'an-ı Kerim'in Mucizevi Belagatı -2
Peygamber (s.a.v.)’in Kâ’be yakınında yalnız başına oturduğu haberi geldi. Utbe hemen meclisten ayrıldı ve Mescid’e gitti. Peygamber’e: “Ey kardeşimin oğlu!” dedi, “Sen, bildiğin gibi kabilenin soylularındansın ve senin soyun sana şerefli bir konum sağlıyor. Fakat sen halkına ciddi ve tehlikeli bir mesele getirdin, bununla onları birbirinden
Semûd
Şahmerdanlar gömmektedir şimdi aşkımızın göğsüne yadırgı hüzünleri kaypak bir çamur olan mayamız kinle bereketlenmektedir. Uyuyan bebekleriyle üşüyen köpeklerini bir yana bırakıp
Sayfa 104 - Beyan YayınlarıKitabı okudu
_Kendine gülmeyen ustaya şaşarım. Güler geçerim ona işte. Öz evimde yaşarım. Benzemem hiç kimseye. _İnsanın kendine gülebilmesi; şimdiye değin, en iyiler gerçek anlamından yoksun kaldı bunun; en yetenekliler ise bu konuda bir deha göstermediler. Belki de kahkaha, bilgelikle birleşecek, geriye yalnızca "şen bilim" kalacaktır. Şu anda
Şiir
Şiir, düşüşünün tamamen bilincinde olarak gökten inmiş, etrafından gördüklerinden hayrete kapılmış bir varlık gibi, şaşırtıcı ve hayranlık vericidir. Her şeyin ruhunu tanıyan ve bu tanışıklığı hatırlamak için çabalayan, ama o sırada bildiklerinin böyle, bu surette ve vaziyette olmadığını hatırlayan ama ötesini de unutan biri gibi.
Sayfa 12 - EverestKitabı okudu
Reklam
Eski şiirin önemli özelliklerinden birisi de en âfâkî görünen ifadelerde dahi hayatın gerçek değerlerini kendisine temel edinmesidir. Şiir tahlillerinde metinleri yakın-uzak bir takım sembol ve remizlerle realiteden uzaklaştırarak tamamen tasavvuf gibi subjektif temellere dayalı bir his ve düşünce sistemiyle izaha çalışmak, eski hayatın gerçeklerini göz ardı etmek yahut bütün şairleri mutasavvıf kabul etmek demektir.
biraz tipik bir özelliğe sahip bir olay oldu mu, bunu hemen yazıya dökerdim. Bu doğal yeteneğim üzerine düşününce, bunun tamamen bana has bir durum olduğunu, yabancı hiçbir şeyin bunu olumsuz ya da olumlu anlamda etkileyemeyeceğini ve tüm varlığımı düşünceler üzerine kurabileceğimi anladım. Bu düşünce zihnimde somutlaştı, eski bir mitolojik figür, Prometheus aklıma geldi, tanrılardan ayrılır, tezgâhının başında bir dünyayı insanlarla doldurur. Önemli bir eser ortaya koymanın yolunun dış dünya ile bağları koparmaktan geçtiğini çok iyi anladım.
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
143 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.