Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Türk dilleri içinde en önce yayılan Oğuz şubesi, Tataristan ve Türkistan'ı bir zaman Bahr-ı Şarkî'den Macaristan'a kadar kavrayıp hâlâ «Guz» dili denir. Onun yenisi olan Türkmen dili İran ve Suriye'yi kaplayıp Anadoluya inmiş, zamanla lehçe-i Osmanîyi meydana getirmiştir. Eski şubelerden Kıpçak dili Hîyve'den Siber ve Kırgız ve Kuman ve Bulgar gibi Kazan çevresini istilâ etmiştir. Ve Uygur dili Çin taraflarından Kaşgar'a doğru yayılıp ondan 700 tarihlerinde Cengizyân kavimleri Türk ve İslâm dairesine girdiklerinde Çağatay dili doğup 800 yıllarında çok yayılmıştır. Bugün Uygur ve Kıpçak ve Çağatay dili doğup 800 yıllarında çok yayılmıştır. Bugün Uygur ve Kıpçak ve Çağatay kitapları Mahbubü'l Kulûb gibi güzel eserler ve özellikle 600'den 800'e kadar meydana gelen Selçuklu Türkmenleri ve Osmanlı kitapları bolca basılıp bunların incelenmesi ile dilimizin şubelerinin ayrılıkları anlaşılmıştır. Himmet-ür-ricâl, takla'-ül-cibâl! -Becerikli insanların himmeti, dağları yerinden söker-.
Atatürk'ün dine bakış açısı
BÜYÜK DEVRİM - HİLAFETİN KALDIRILMASI VE LAİKLEŞME Bu beyanında Mustafa Kemal, sekülarizmin zorunluluğunu şu kanıtlarla açıklamaya çalışmaktadır. 1. Müslümanız. Müslümanlığı reddetmiyoruz. 2. Fakat tarih gösteriyor ki, din siyaset vasıtası yapılarak menfaat ve ihtiraslara alet edilmiştir. 3. İnanç ve vicdanımıza ait kutsal duygularımız,
Reklam
11. yüzyılda Avrupa'da yeni bir yaşam kültürüne, güzel şeylere ve görgü kurallarına karşı çok farklı bir ilgi uyanmaya başladı. O zamana değin feodal Batı toplumu kaba saba denebilecek bir çiftçi kültürüydü. Şatoların çiftliklerden tek farkı, etraflarının surlarla çevrili olmasıydı, bir şövalyenin yaşam biçimi bir çiftçininkinden çok farklı değildi. Efendilerle uşaklar hemen hemen aynı kumaştan giysiler giyer, benzer yemekler yerlerdi. Kısacası, sınıflar arasındaki toplumsal, dolayısıyla da kültürel mesafe nispeten kısaydı. Bu ilkel durum ancak yavaş yavaş, asırlar içinde değişti. Egemen sınıf tebaayla arasına giderek daha fazla mesafe koymayı amaçlayan bir yaşam biçimi geliştirdi. Kaba ve avam olan her şeye sırt çevirdi. Görgü kurallarının incelmesi, gündelik yaşamın nesnelerinin zarifleşmesi, sınıflar arasına mesafe koyan en etkili araçlardan biri oldu.
Hz. Peygamber (s.a.v) ile ilgili esaslardan bahsetmek sadece aklî bir konu olmadığı, peygamberin tarihi sabit bir kişiliği de bulunduğu için bu kişiliğin rivayetlere dönük yüzüne vukufiyet işbu sebeple bir zaruret haline gelmektedir. Kelâm ile siyer arasındaki ilişki de bu noktada elzem hale gelmektedir. Çünkü peygamberlerin sahip olması gereken vasıfları ile onların hayatına dair nakledilen rivayetler arasındaki uyumun daima vasıfları yani aklî ve naklin umumî mânâsından süzülen küllî ölçüleri öncelemesi olmazsa olmazdır.
Sayfa 46 - Kayıhan YayınlarıKitabı okudu
Dünyayı sarsan espiyonaj operasyonu: Milyonlarca kişinin verisi çalındı
Çin devleti ile ilişkili olan siber saldırganların belirli kişilere yönelik bilgi toplamak amacıyla en az 10 mobil operatörün sistemine sızarak dünya çapında milyonlarca kullanıcıya ait veriyi çaldığı iddia edildi. İsrailli siber güvenlik şirketi Cybereason açıkladığı raporda, siber operasyonun teknik ayrıntıları ve kapsamı incelenmesi neticesinde saldırganların bir ulus devletin tam desteğiyle hareket ettiği sonucuna vardığını duyurdu. Rapora göre, 2017’den bu yana aktif olan ve Operation Softcell adı verilen saldırının hedefinde Avrupa, Afrika, Asya ve Ortadoğu’daki mobil operatör şirketleri bulunuyor. Operatörlerin sistemlerine sızan saldırganlar, kullanıcılara ait fatura verisi, arama kayıtları, parolalar, e-posta hesapları, geo-lokasyon bilgisi ve daha fazlasını ele geçirmeye çalıştı
Sayfa 8
Efendilerle uşaklar hemen hemen aynı kumaştan giysiler giyer, benzer yemekler yerlerdi. Kısacası, sınıflar arasındaki toplumsal, dolayısıyla da kültürel mesafe nispeten kısaydı. Bu ilkel durum ancak yavaş yavaş, yüzyıllar içinde değişti. Egemen sınıf diye tebayla arasına giderek daha fazla mesafe koymayı amaçlayan bir yaşam biçimi geliştirdi. Kaba ve avam olan her şeyi sırt çevirdi. Görgü kurallarının incelmesi, gündelik yaşamın nesillerin zarifleşmesi, sınıfların arasına mesafe koyan en etkili araçlardan biri oldu.
Sayfa 17 - kırmızı kedi yayıneviKitabı okudu
Reklam
Hz. Peygamber'in biyografisini okuyan kişi, onun bir önder olarak gerçekleştirdiği tasarruflarındaki tutarlı ve uyumlu davranışlar bütününe tanık olur. Bu davranışlar onun; hayata dair önceliklerinin net bir şekilde belli olması, dengeler hakkında yenilenebilen bir idrake sahip bulunması, özel durumlara derinlikli bir kuşatıcılıkla vakıf olması,
Bir Ansiklopedinin Büyük YanlışlarıTürkiye`de mânâsı bir türlü anlaşılamayan iki kelime “Türkçülük” ile “Turancılık”tır. İnsanlara bir düşünceyi, bir kavramı anlatmak çok güçtür. Beyinlere yanlış olarak kazılan bir şeyi düzeltmek için başlıca çare ciddî yayınlar olabilir. Türkçü olarak Türkçülük ile Turancılık kelimelerinin ne mânâya geldiğini
İnsanı yetkinliğe ulaştıran ve yetkinliği onda sürekli kılan yönteme gelince bu yöntem; insanın hakiki ilimleri araştırması, varlıktaki şeylerin mahiyetlerini kuşatmayı, onların neden ve sebeplerini keşfetmeyi, netice ve sonuçlarını araştırmayı amaç edinmesi ve daha üst bir mertebenin olmadığı son noktaya gelinceye kadar bildikleriyle yetinmemesidir. Bu yöntem aynı zamanda, insanın gece gündüz ahlâk kitaplarını okumayı, siyer ve siyaset kitaplarını incelemeyi kendine ilke edinmesi, faziletli kişilerin emirlerini yerine getirmesi, eski bilginlerin nasihatlerini alışkanlık edinmesidir. Yine insan konuşma ve belagat adabını öğrenmeli, hitabet ve güzel konuşmayla kendini bezemelidir. Daima ilim ve hikmet ehli kimselerin meclislerine uğramalı ve ağır başlı, iffetli kişilerle muaşeret halinde olmalıdır.
EPUB
11. yüzyılda Avrupa'da yeni bir yaşam kültürüne, güzel şeylere ve görgü kurallarına karşı çok farklı bir ilgi uyanmaya başladı. O zamana değin feodal Batı toplumu kaba saba denebilecek bir çiftçi kültürüydü. Şatoların çiftliklerden tek farkı, etraflarının surlarla çevrili olmasıydı, bir şövalyenin yaşam biçimi bir çiftçininkinden çok farklı değildi. Efendilerle uşaklar hemen hemen aynı kumaştan giysiler giyer, benzer yemekler yerlerdiKısacası, sınıflar arasındaki toplumsal, dolayısıyla da kültürel mesafe nispeten kısaydı. Bu ilkel durum ancak yavaş yavaş, asırlar içinde değişti. Egemen sınıf tebaayla arasına giderek daha fazla mesafe koymayı amaçlayan bir yaşam biçimi geliştirdi. Kaba ve avam olan her şeye sırt çevirdi. Görgü kurallarının incelmesi, gündelik yaşamın nesnelerinin zarifleşmesi, sınıflar arasına mesafe koyan en etkili araçlardan biri oldu.