Böylece başkasıyla olan ilişkilerimin ilk çö­zümlenmesi beni şu sonuca ulaştırır: Başkası bir şey istemez benden; çünkü dolduracağım bir boşluk değildir O; dolayısıyla, onda tümüyle be­nim doğruladığım, benim gerçekleştirdiğim bir yan da yoktur.
Sayfa 102Kitabı okudu
Geçmişi çarpıtan, yeniden yazan, bozan, bir ola­yın önemini şişiren, bir başkası hakkında susup geçen­leri eleştirmenin sonu asla gelmeyecektir; bu eleştiriler haklıdır (başka türlü olamazlar) ama eğer daha temel bir eleştiriden sonra gelmiyorlarsa, büyük bir önem ta­şımazlar; 'bu temel eleştiri, insan belleğinin bir bellek olarak eleştirisidir. Çünkü zavallının elinden gerçekten ne gelir? Geçmişin ancak küçücük sefil bir kırıntısını tutabilmektedir; bu seçim, her birimizde irademiz ve ilgi duyduğumuz şeyler dışında, gizemli olarak yapıldı­ğından, neden ille de şu parça da, bu değil; bunu kimse bilemeyecektir. Eğer en açık gerçekliklerin en birincisi yok sayılmakta direnilirse, insan hayatından hiçbir şey anlaşılmayacaktır: Varken olduğu haliyle bir gerçeklik, artık yoktur: Onu geri getirmek olanaksızdır.
Sayfa 86 - Can Yayınları
Reklam
Şu makineli tüfeğin tetiğine basmayı kes!
Her aşk önce bir mutlu tesadüfe muhtaçtır. Tesadüf eseri şu an şu yerdeyimdir, tesadüfen bir başkası daha o an o yerdedir, böylece birimizden birimize bir kıvılcım sıçrayabilir. ... Elverişli tesadüfler sayesinde doğru kişiler birbirini bulabilir, elverişsiz tesadüfler yüzünden kaçırabilirler birbirlerini.
Sayfa 18
. . Bence şu dünyada hırsızlıktan daha aşağılık bir hareket yoktur. Bir başkası bedavaya alıyor; çaldığı sizin emeğiniz, döktüğünüz ter, harcadığınız zaman... Tiksiniyorum, iğrenç! . .
Sayfa 132Kitabı okudu
En alışılmış, en yaygın boş inançlardan biri her insanın kendine özgü belirli özelliklere sahip olduğu, insanın iyi, kö-tü, akıllı, aptal, hareketli, uyuşuk vs. olduğudur. İnsanlar böyle değillerdir. Bir insandan söz ederken onun kötüden çok iyi, aptaldan çok akıllı, uyuşuktan çok hareketli olduğunu ve bunların tam tersini söyleyebiliriz; ancak eğer bir insan hakkında konuşurken onun iyi ya da kötü, bir başkası hak-kında konuşurken de onun kötü ya da aptal olduğunu söy-leyecek olursak yanlış olacaktır. Ama biz insanları hep bu şe kilde ayırırız. arız. Bu doğru bir şey değildir. İnsanlar ırmaklar gi-bidir: Hepsinde su aynı sudur, her yerde birbirinin aynıdır, ama bir ırmak dar, hızlı, geniş, sakin, temiz, soğuk, bulanık, ılık olabilir. İnsanlar da böyledir. Her insan içinde tüm insan özelliklerinin ilk belirtilerini taşır ve zaman zaman bu belirtilerin bazılarını, zaman zaman da diğerlerini gösterir, sık sık da her şeyiyle aynı kaldığı halde kendine hiç benzemeyen bir insan olur. Bazı insanlarda bu değişiklikler çok keskin biçim-de ortaya çıkar.
Sayfa 277Kitabı okudu
Reklam
1.000 öğeden 301 ile 310 arasındakiler gösteriliyor.