Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Pirinç yani körfez parası
El-Cezire'nin söylemi olan Arap vatanperverliğini benimsemek suretiyle Katar, aslında tek taşla tam bin kuş vurmayı başardı. Körfez'deki ve Körfez dışındaki despotizm, siyasî ve kültürel paralı neferlerin en sefilleri dışında hiç kimseyi cezbedemezken ve tek silahı da "pirinç" [yani Körfez parası] iken; Katar-sağladığı özgürlükle en iyi beyinleri ve en temiz siyasileri kendi yanına çekebildi ve Doha'yı en önemli Arap kültür ve medya başkenti haline getirdi.
Sayfa 177 - Küre YayınlarıKitabı okudu
_(Cia ajanı Fuller’in “Yeni Türkiye” planı- 2008)_ _Atatürkçülük öldü. Nurcular ileri. Paul Henze(Cia) _Kemalizme son verip Osmanlıyla övünün. Fuller(Cia) _Türkiye, Atatürk'ün mirasını reddedip Osmanlı şeriatına geri dönmelidir. Samuel Huntington. (Cia) _Yapılması gereken Atatürk'ün İslam ve kürt düşmanlı olduğu fikrini yaymaktır. Kurt
Reklam
_Vatanınız, anneniz gibidir. Her kim vatanınızı aşağılıyorsa, hem size, hem annenize hem de atalarınıza düşmandır ve o her kim olursa olsun çekinmeden suratına bir yumruk indirin ve o kansızlarla mücadele edin. _Oyun başlasın! _Tek millet, tek devlet, tek lider, büyük Almanya. _Gelecek ya bizim olacak ya da ortada gelecek diye bir şey
_Benim ülkem Dünya’dır. Tüm insanlar benim kardeşimdir. İyiyi ve doğruyu yapmak benim dinimdir. _Her türlü yanlışa karşı en amansız silah Akıl’dır. Bugüne kadar başka bir silah kullanmadım, bundan sonra da kullanmayacağım. _Mantığı kullanmayı reddeden birisiyle tartışmak, ölüye ilaç vermeye çalışmak gibidir. _İktidar halktan korkarsa bu
Değişen zaman mı yoksa biz miyiz?
"Dünya değişti", "yeni nesil böyle ne yapalım", "zaman artık çok farklı" gibi bahanelerimizi hemen her ortamda dile getiririz. Halbuki dünya değişmedi, değiştirildi. Gençlerimiz öncesinde batı medeniyetinin fikir akımları ve ideolojileri, daha sonra popüler kültür, son zamanlarda da sosyal medya araçları ile farklı bir kimliğe büründü. Çarpık eğitim sisteminden kültür katliamına, tarihimizin tahrifinden gençlerimizin batı - doğu arasında sıkıştırılmış kimlik bunalımına kadar tüm gerçekler gözümüzün önünde durmuyor mu?
Sabetay Sevi
Aslen Yahudiyken sonra Müslüman görünmüş, bağlılarına da aynı yolu takip etmelerini emretmiştir. Açtığı çığır, Dönmelik, Sabetayizm, Avdetilik gibi isimlerle isimlendirilmiştir. Dönmeler Osmanlı Devleti zamanında da şimdi de İslâm ve Türk düşmanlığına bütün güçleriyle devam etmektedirler. Ekonomi, kültür, basın-medya, politika gibi alanlarda çok etkilidirler.
Sayfa 545 - Akgün Yayıncılık, 1. Baskı, 2008Kitabı okudu
Reklam
Barış gazetecisi, çatışmaların bağlamı ve ardalanında yer alan kültür ve tarih gibi her türlü ayrıntıya yer verirken, savaş gazetecisi ‘ilk taşı kim attı’ meselesine odaklanır.
Sayfa 153Kitabı okudu
- Burası Müslüman bir ülke değil miydi? - Evet! Hâlen de öyle. - Nasıl olur? Ben hiç Müslüman kıyafeti giyene rastlamadım. - Doğru, fakat bunlar modern Müslümanlar. Ondan dolayı da her hallerinde Avrupa'yı taklit ediyorlar. Gerçi İslâm kıyafeti giyenler de var. Fakat hem azınlıktalar hem de elit kesim ve medya tarafından "Gerici"
Eleştirel ve Alternatif Eğitim: Sınavlar, Çokkültürlülük ve Diğer Sorunlar
1. Giriş Türkiye’nin eğitim sisteminde, sorunlar açısından yok yok. Böyle olunca, toplumun tepkisizliğine şaşmamak gerekiyor. ‘Okulsuz toplum’ tartışmaları açısından bakarsak (bkz. Baker, 2006; İllich, 2006), kapitalist okullar, toplumsal benzeştirme (asimilasyon) rolünü başarıyla gerçekleştirmektedirler. Okullar, geçmişte, toplumsal mücadelenin
İnsan Hakları Eğitimi: Kimlerle ve Nasıl?
İnsan haklarının sık sık ihlal edildiği günümüzde, son yıllarda, insan hakları eğitimi ve onunla ilintili olarak vatandaşlık eğitimi gibi konular öne çıkmaya başladı. İnsan hakları eğitiminin eğitsel kazanımları olarak, bilgi, beceri ve tutum üçayağı anılıyor. Becerilerden kasıt, şunlar: “- Aktif dinleme ve iletişim: farklı görüşleri
Reklam
Edebiyatın yaklaşmakta olan ölümüne dair en önemli belirtilerden birisi, dünyanın her yerindeki genç edebiyat öğretmenlerinin çoğunlukla edebi çalışmalardan kurama, kültürel çalışmalara, postkolonyal çalışmalara, medya çalışmalarına, popüler kültür çalışmalarına, kadın çalışmalarına, Afrika-Amerika çalışmalarına vs. yönelmesidir. Geleneksel olarak insancıllıktan ziyade sosyal ilimlere yakın tarzda dersler verilmekte ve yazılar yazılmaktadır. Yazarken ve öğretirken, edebiyat göz ardı edilmekte veya çok az konu olmaktadır. Birçoğu eski usül edebi tarih üzerine ve buna uygun hazırlanmış kitaplarla eğitilmelerine rağmen durum budur.
Günümüzde ne oluyor? Özellikle yaşadığımız toplumda her konuda uzmanız. Terör, savaş, ekonomi, futbol, sağlık, pandemi, politika, felsefe, magazin, kültür, sanat. Her şeyi biliyoruz ama her şeyi. Sosyal medya çeşit çeşir gurudan geçilmiyor. Tavsiyeler, fikirler, yorumlar hazırlıksız yakalandığımız bir sağnak yağmuru misali kafamıza düşüyor. Bilmediğimiz bir konu hakkında ''Bilmiyorum'', ''Pardon ama bu konuda bilgim yok'' demiyoruz, diyemiyoruz.
Sayfa 50 - Kara Karga YayınlarıKitabı okudu
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.