Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ada yalnız başına vardı evine. O gece kendini kandırmanın hafifliğini öğrendi, kendine yalan söyleyerek mutlu olmanın kolaylığında kaybolan herkes gibi.
Sayfa 211Kitabı okudu
Kitâb, (Müslimânların za’îf noktaları) olarak, zikr etdiği yukarıdaki maddelerden sonra, müslimânları, dinleri olan İslâmiyetin maddî ve ma’nevî üstünlüğünden câhil bırakmanın lâzım olduğunu tavsiye ediyordu. Ayrıca, islâmiyyet hakkında, şu bilgilere de yer veriyordu: 1- İslâm, birlik ve berâberliği emr edip, tefrikayı yasaklıyor. Kur’ânda,
Reklam
Gelgelelim; "gençlik yanılgılarıdır, olur böyle şeyler" diyerek hoşgörebileceğimiz yaşı çoktan geçmiş, neredeyse kırkına gelmiş bir adam, hala ırkçıysa, hala faşistse; liberal ekonomiyi sömürüp, dalavereyle muazzam servetler yığıyorsa; her gün yalan söylemeyi hak sayıyor ve her gün ağız değiştiriyorsa; hala köktendinci bir yobazsa;
İçimize böyle, herkesin kendine göre bir Hamlet'i girdiği zaman, yalanlara pek yakınızdır. Şu dakikada iki çift güzel söze yalan da olsa, inanabiliriz. Demek bu hal insanın çok akıllı olduğu an değil. Aptallık, delilik anıdır da diyemiyorum. Bu an usturanın üzerinde dur ma anıdır. Bir nevi sırat köprüsü. Bu anları yaşayan her insan şifasını da
On erdemli davranış
Beş erdem- li davranış şunlardır: Öldürmemek, çalmamak, bedenin aşırı aç- gözlülüğüne engel olmak, yalan söylemekten kaçınmak ve uyuş- turucu maddeleri kullanmaktan sakınmak. Bunlar, her türlü ma- nevi gelişme için temel öncelikli şartlardır ve ruhban olmayanlar- ı dan bile uymaları istenmektedir . . On erdemli davranıştan dört tanesi, yukarıda sayılan ilk dört davranışı içermektedir. Bunlara ek olarak iftiradan sakın- mak, hakaret içeren (küfür) sözleri sarfetmekten ve boş konuş- maktan imtina etmek, başkasının sahip olduğu şeye göz dikme- mek, kötü niyet beslememek, yanlış fikirlerde ısrar etmemek. Bunlardan sonuncusu, özellikle sapık inançlardan kendini ko.ru- ma gerekliliği ile alakalıdır. Mesela; "ruh"un varlığına, belirleyi- ci sebebin ahlaki sorumluluğu ortadan kaldırdığına, "başka bir alem"in olmadığına, Buda'mn yeni bir doktrin vazettiğine, ızdı- rabın dışında her şeyden kurtulmayı veya her şeyi yok saymayı tavsiye ettiğine inanmak.
Sayfa 102Kitabı okudu
Türk yüzyıllarca o ka dar ezilmiş, o derece yoksulluk çekmişti ki toplumsal adaleti hiç bilmeyen bir gelir dağılımı, başarıldığı kadariyla, kalkınmadan ona ne kadar az pay verse o kendini ilerlemiş sayıyordu. Hele bin yıllık tarihinde ilk kez eline geçirdiği oyla hükümet değiştirmek gücünü o ka dar yeni kullanmaya başlamıştı ki, bu sistemin "yalan- ci ve sahte" olduğuna onu inandırabilmek çok güçtü.
Reklam
Te dît hinek dibêjin ya; Jin taca serê me nin. Bi qesem bintuta wê tune, derewan dikin. Bi şev kes nizane çi tînîn serê jinan... * Görmüşsündür bazıları diyor ya; kadın başımızın tacıdır. Kesinlikle temeli yok, yalan söylüyorlar. Akşam oldu mu kadınların başına gelenleri kimse bilmez...
Sahte Belgelerle Tarihi tahrif eden birilerini hatırlattı...
. Kara propagandanın malzemesi yalan, iftira, bozgun çıkar'cı her türlü yol, sahte delil olduğu için, var olmayan her şeyi var gibi gösterir. Yalan, gerçekmiş gibi inandırıcı bir şekilde ortaya atılır. Kara propaganda nifak sokup ortalığı karıştırmak için çok kullanılan bir yöntemdir. Kara propaganda da kaynak daima gizlidir. Her ne sebeple olursa olsun kaynak ortaya çıktığında her türlü sorumluluk reddedilecek şekilde önceden hazırlıklı olunur. Kaynak gizli kaldıkça; yalanlar, rivayetler, şayialar, dedikodular verimli sonuçlar verir. .
73 öğeden 41 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.