Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bir kadın bana, "Seni seviyorum, çünkü zekisin, çünkü namuslusun, çünkü bana armağanlar alıyorsun, çünkü zamparalık yapmıyorsun, çünkü bulaşık yıkıyorsun," derse, hayâl kırıklığına uğrarım; bu aşkta çıkarcı bir yan vardır. Şöyle bir cümle duymak kim bilir ne güzeldir: "Zeki olmamana, namuslu olmamana karşın, yalancı, bencil, alçak olmana karşın senin için deli oluyorum."
"Yavaşlık felsefesi, şeyleri doğal ritmine bırakmak ve o doğal ritme hürmet etmekle olur. Yaptığınız şeylerin niceliğine değil, niteliğine bakmak... Kemiyet değil keyfiyet."
Reklam
Yavaşlık adlı romanında Milan Kundera, hızın, şu hız denen iblisin çoğu zaman unutmayla, pısmayla, yavaşlığınsa hafıza ve yüzleşmeyle ilişkili olduğunu söyler. Kendimize, başkalarına ve çevremizdeki dünyaya kulak vermek istediğimizde hareketlerimiz yavaşlar. Keza kendimizle yüzleşmek istediğimizde de. Hepimiz yavaşlayabilseydik keşke! Çağdaş yaşamın keşmekeşi, dikkat kesilme, duyma, bir an soluklanıp hayret etme ve derin düşüncelere dalma yeteneğimizi alıp götürüyor. Yaşadığımız toplumlar, diyor Kundera, hafızamızda yanan en ufak alevi bile hemen söndürmek istiyor.
“Bir kadın bana, "Seni seviyorum, çünkü zekisin, çünkü namuslusun, çünkü bana armağanlar alıyorsun, çünkü zamparalık yapmıyorsun, çünkü bulaşık yıkıyorsun," derse, hayâl kırıklığına uğrarım; bu aşkta çıkarcı bir yan vardır. Şöyle bir cümle duymak kim bilir ne güzeldir: "Zeki olmamana, namuslu olmamana karşın, yalancı, bencil, alçak olmana karşın senin için deli oluyorum."
Bir kadın bana, "Seni seviyorum, çünkü zekisin, çünkü namuslusun, çünkü bana armağanlar alıyorsun, çünkü zamparalık yapmıyorsun, çünkü bulaşık yıkıyorsun," derse, hayâl kırıklığına uğrarım; bu aşkta çıkarcı bir yan vardır. Şöyle bir cümle duymak kim bilir ne güzeldir: "Zeki olmamana, namuslu olmamana karşın, yalancı, bencil, alçak olmana karşın senin için deli oluyorum.
Sayfa 61 - Can Yayınları
"Hazzı yaşayarak, haz için yaşayarak mutlu olunabilir mi? Hazcılığın öyküsü gerçekleşebilir mi? Böyle bir umut var mıdır? En azından bu umudun soluk bir alevi var mıdır?"
Sayfa 108 - Can ModernKitabı okudu
Reklam
"Çağımız hız iblisine teslim ediyor kendini ve bu nedenle kendisini kolayca unutuyor."
Sayfa 102 - Can ModernKitabı okudu
Guy Claxton : Yavaşlık dikkat becerisini besliyor, hız ise örseliyor.
Sayfa 43 - Metis yayıneviKitabı okuyor
"Hiçbir olay bütün süresince güncel değildir, yalnızca kısacık bir süre, başlangıçta. Milyonlarca televizyon seyircisinin açgözlülükle seyrettikleri ölen Somalili çocuklar artık ölmüyorlar mı? Ne oldular acaba? Şişmanladılar mı, yoksa zayıfladılar mı? Somali diye bir ülke var mı hâlâ? Dahası, hiç var olmuş muydu?"
Sayfa 73 - Can ModernKitabı okudu
"Sevgi kırılgan, narin bir şey midir peki?"
Sayfa 64 - Can ModernKitabı okudu
Reklam
Zevk merkezli yaşam, bir süre sonra sendroma dönüşüyor ve kronik mutsuzluğa sebep oluyor, yaşamı hızlıca tüketmek istiyor, yaşam oburu olmak dediğimiz bu durumda, yavaşlık ve sabır dayanılmaz oluyor, ekranlar hızlı, videolar hızlı, sanal hızlı, gerçek hayat ise yavaş, bu yavaşlık mutsuzluğu tetikliyor, gerçek hayat ile bu yüzleşme sendroma dönüşüyor.
Yavaşlık felsefesi,şeyleri doğal ritmine bırakmak ve o doğal ritme hürmet etmekle olur. Yağtığınız şeylerin niceliğine değil , niteliğine bakmak … Kemiyet değil keyfiyet .
"Yavaşlayınız: Bu Dünyadan Bir Defa Geçeceksiniz."
Sanal ve gerçeğin birbiri içine girerek melez yaşama biçimleri ürettiği bir dünyada, yavaşlık aslında bir sahicilik arayışıdır.
Hayat Müslüman semtlerinde göze çarpıcı bir yavaşlık gösterir. Buluşmalar şu veya bu saatte değil ikindi sularında gibi ölçülere bağlanmıştır. Ben dakika denen bir zaman ölçüsü de olduğunu 1906 veya 1907’de Yakacık’tayken Hügnen’in trenlerine yetişmek için koşarken öğrendim.
Sayfa 32 - Pozitif Yayınevi
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.