Lale

Ben seni çok sevdim Steinbeck..
John Steinbeck benim için sadece hikâye anlatan bir yazar olmadı gençler.. insanın içindeki açlığı, çaresizliği, dostluğu ve hayata tutunma inadını en sade ama en sarsıcı haliyle gösteren yazarlardan biri oldu. (Ahh canımmm❤️) İnci ile insanın hırs karşısında nasıl değişebildiğini,🤦 Fareler ve İnsanlar ile dostluğun ne kadar kırılgan ama ne kadar kıymetli olduğunu,🤗 Bitmeyen Kavga ile insanların ekmek uğruna nasıl mücadele ettiğini, 🤷 Gazap Üzümleri ile yoksulluğun sadece maddi değil, ruhsal bir yük olduğunu,🙍 Yukarı Mahalle ve Sardalye Sokağı ile ise sıradan görünen insanların bile ne kadar derin hikâyeler taşıdığını gördüm.🤌🫶 Şimdi elimde Tatlı Perşembe var ve yetmemiş olacak ki gidip 14 kitabını daha sipariş ettim. Ah canım 1k ailem bazı yazarlar okunmaz ki sadece; zamanla insanın iç sesine karışır. 😎✌️ Canım Steinbeck'im benim için tam olarak öyle biri oldu. Bağır bağır bağırmak istiyorum: Bazı yazarlar kitap yazmaz, insana insanı gösterir. diye, ahhh yaşasaydın ulaşmak için neler yapmazdım ki, tek yaptığım seni böyle anmak.. İyi ki hayatımdan geçtin. 📚❤️ Not: Allahımmm, şu bakışa, şu duruşa, şu karizmaya hayraaaaaaannnım :) Kalemimden ✍️ L.A.
Alıntı
Lale isimli okura yanıt verildi
Lale
LeyLi ᥫ᭡.ִ hemen hemen 🫠 kendisinden 10 kitap okudum ilk üçüme koyduğum bir kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ben seni çok sevdim Steinbeck..
John Steinbeck benim için sadece hikâye anlatan bir yazar olmadı gençler.. insanın içindeki açlığı, çaresizliği, dostluğu ve hayata tutunma inadını en sade ama en sarsıcı haliyle gösteren yazarlardan biri oldu. (Ahh canımmm❤️) İnci ile insanın hırs karşısında nasıl değişebildiğini,🤦 Fareler ve İnsanlar ile dostluğun ne kadar kırılgan ama ne kadar kıymetli olduğunu,🤗 Bitmeyen Kavga ile insanların ekmek uğruna nasıl mücadele ettiğini, 🤷 Gazap Üzümleri ile yoksulluğun sadece maddi değil, ruhsal bir yük olduğunu,🙍 Yukarı Mahalle ve Sardalye Sokağı ile ise sıradan görünen insanların bile ne kadar derin hikâyeler taşıdığını gördüm.🤌🫶 Şimdi elimde Tatlı Perşembe var ve yetmemiş olacak ki gidip 14 kitabını daha sipariş ettim. Ah canım 1k ailem bazı yazarlar okunmaz ki sadece; zamanla insanın iç sesine karışır. 😎✌️ Canım Steinbeck'im benim için tam olarak öyle biri oldu. Bağır bağır bağırmak istiyorum: Bazı yazarlar kitap yazmaz, insana insanı gösterir. diye, ahhh yaşasaydın ulaşmak için neler yapmazdım ki, tek yaptığım seni böyle anmak.. İyi ki hayatımdan geçtin. 📚❤️ Not: Allahımmm, şu bakışa, şu duruşa, şu karizmaya hayraaaaaaannnım :) Kalemimden ✍️ L.A.
Alıntı
Lale
Kaygılarımızın kışını en dehşet şekilde öneriyorum 🤟🙃
Başlıksız.
Puan vermedi·80 syf.··
2026 94. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2026 09:57
Bazı kitapları okumaz , onlara çarparız. Benim için bu sabah tam olarak böyle başladı 2 saat bir boşluğum vardı," İncecik kitap, vaktim de var, biraz bakarım", diye elime aldığım o iki saat, hayatımın en sarsıcı yolculuklarından birine dönüştü ,yerden yere vurdu . Kadın hiçbir cümleyi sansürlemeden yazmış. Ne bir nezaket maskesi var,ne bir başkası ne der kaygısı... O kadar olduğu gibi ki okurken insanın kemikleri sızlıyor.Kendimi bulduğum kitaplardan birisi oldu . Ben de duygularını kendisi gibi pek saklayan biri değilimdir, zaten insanlar neden duygularını saklar buna bir türlü anlam verememişimdir,ama en doğrusunu onlar yapıyorlar gibi ... İnsan bazen kendisinden kaçar ya da kaçacak yer arar ama bu kitap ona yer bile bırakmamış; her cümlede bak sen de tam olarak böylesin diyor . İncecik bir kitaba nasıl böyle bir dünya sığar anlam veremedim . Kitap için bir inceleme yazmak istedim ama incelemeye bile mecalimi bırakmayan bir kitaptı... Şu an kendi iç dünyamın uçurumunda buz gibi olan kahvemi içiyorum.
Eski BahçeTezer Özlü · Yapı Kredi Yayınları · 20181,319 okunma
LeyLi ᥫ᭡.ִ isimli okura yanıt verildi
Lale
Sizin de nezaketiniz için teşekkür ederim, keyifli okumalar dilerim. 🌸
Bu adamın metaforlarını SGK karşılıyor mu ? :)
Şu gezegende, senin mülküne kaçak girmiş gibi hissetmekten başka çarem yok. Dilim, damağıma zımbalanmalı Şifa. Senin hudutlarını, çitlerini, burçlarını aşmaya asla yeltenmemeliydim. Sönmüş yıldızın ışığından, kulak çınlamasından, şu kahvenin telvesinden ibret almalıydım. İkide bir gönül sarayının ziline basıp kaçtım. Kalpler çalındı mı? Gönüller alındı mı? Destansı sevdanın teorisi tamam mı? Hiç de bile. Emniyeti inzivada bulabilirim belki. Delilerin yazdığı şiirlerden intihalle konuşuyorum.
Sayfa 158·Kitabı okudu
Alıntı
Orchidees Noires isimli okura yanıt verildi
Lale
Teşekkür ederimm 😊 dikkate alacağım
Başlıksız.
Puan vermedi·80 syf.··
2026 94. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2026 09:57
Bazı kitapları okumaz , onlara çarparız. Benim için bu sabah tam olarak böyle başladı 2 saat bir boşluğum vardı," İncecik kitap, vaktim de var, biraz bakarım", diye elime aldığım o iki saat, hayatımın en sarsıcı yolculuklarından birine dönüştü ,yerden yere vurdu . Kadın hiçbir cümleyi sansürlemeden yazmış. Ne bir nezaket maskesi var,ne bir başkası ne der kaygısı... O kadar olduğu gibi ki okurken insanın kemikleri sızlıyor.Kendimi bulduğum kitaplardan birisi oldu . Ben de duygularını kendisi gibi pek saklayan biri değilimdir, zaten insanlar neden duygularını saklar buna bir türlü anlam verememişimdir,ama en doğrusunu onlar yapıyorlar gibi ... İnsan bazen kendisinden kaçar ya da kaçacak yer arar ama bu kitap ona yer bile bırakmamış; her cümlede bak sen de tam olarak böylesin diyor . İncecik bir kitaba nasıl böyle bir dünya sığar anlam veremedim . Kitap için bir inceleme yazmak istedim ama incelemeye bile mecalimi bırakmayan bir kitaptı... Şu an kendi iç dünyamın uçurumunda buz gibi olan kahvemi içiyorum.
Eski BahçeTezer Özlü · Yapı Kredi Yayınları · 20181,319 okunma
︎ ♛ K Ü B İ İ ♛ ᝰ.ᐟ isimli okura yanıt verildi
Lale
"Yorulmuş bir insanın dürüstlüğü", durumu tam olarak anlattın. Bu dürüst yorgunlukta aynı hislerde buluşmak , anlaşılmak hissini paylaşmak umut verici..Sanırım ben de şimdi bu hislerle akşam trenine bineceğim. Çok teşekkür ediyorum 🌸:)