• Herkese merhaba..inceleme kısmıyla pek ilgim alakam olmasa da bu kitaba inceleme yazmak istedim =)))
    zira emekciler,isciler,koyluler bizim isimiz ....
    Neresinden baslayıp nerde bitircem bilmiyorum .Ama burda biraz kopya ceken sinsi ogrenci kılıgına burunup sevgili Tuco 'nun izinden gitmeyi planlıyorum =)))) zohahahhahaha ..
    Suraya birkac KEY WORDS bırakayım...

    #mercimek
    #tarla
    #gunes
    #traktor
    Bunlar bizimle ilgili olanlar

    #elma
    #kamyon
    #grev
    #fakirlik (diz boyu olandan hani =)

    Bunlar da kitapla iligili kısım
    ---------------------------------------------
    Gel gelelimmm bunları cumle icinde kullanıp olan bitenle bagdastırmaya!!!!!!
    Arkadas hani koyde yasanır koylu olunur daa bu kadarı da fazla...Bizimkisi abartılı feodalite (bknz :Yozgat Koyluleri)

    Bizim buralarda gecim tarzı bellidir...Guzun eker yazın bicersin..

    Ne demis Asık Veysel " Kazma ile dovmeyince kıt verdi.."

    Uretim tarzı topraga dayalı..

    Okuyup kendini kurtaranlari saygı ile tenzih ediyoruz.. bizimkilerde mercimek,nohut,bugday iklimin kaldıracagı seyler ekiyorlar...Mercimek korkulu ruyamız...Oyle zorlar ki adamı ...hani imkan bulsan mercimek mevsimi denizasırı memleketlere kadar daha da donemezsin...biz de gelenegi bozmadık bu sene haddinden fazla zorlandik tarlada..eeeee EMEK'siz para kazanılmıyor...
    Tepede gunes altında biz un helvası gibi kavuruyor bizi ...
    Oyle sıcak oyle sıcak kii ici katkı maddesi dolu margarinler gibi eriyoruz ...En sonunda dayanamadik ...hayır orda orgutu toplum kurup isi greve goturcez..ama gel gor ki yapamıyoruz ucundaki babamız....

    Neyse efenimmmmm zar dedik zor dedik hergun traktorumuze binip tarlaya gittik isimizi hallettik cok sukur ...
    !!!!!!!!!!!!!!!
    Gelelim kitaptaki garibanlara...
    Onlarda bizden hallice..ac karnını doyurmaya calısıyor millett..
    Patron zalimm..
    Emek veriyorsun aldıgın karsılık hic niteliginde ...
    Biz mercimek isine daldıkkkk ..Onlarda mevsimi gelince elma toplamaya gidiyolar.. bir deli bir kuyuya tas atıyor kırk akıllida cıkarmaya calısıyor ..
    Bizim isguzarlar milleti orgutleyip greve goturuyor ...Elde silah yokkk kapitalistler tum guclere sahip..Yuregini ortaya koyuyor halk ..
    Kamyonunu,evini,bahcesini bu ugurda feda ediyorlar... Aldı basını gidiyor bir kavgaaa ..Kıyıdan koseden doktor, onder bir yerde orgutleniyorlar ..
    Mucadele son gazz ...Emekcileri doyurmak icin kız tavlayan mı dersin (inek ,domuz vs yiyecek bir seyler koparıyor )
    ..
    Posta kutularına mektup koyanlar miii ???

    Kan dokmeden devrim olur muuu ?
    Kan da akıyor mezarda kaziliyor ...

    Bu kavga boyle surup gidiyor ...kazan kim derseniz ...
    Kazanan Kapitalizm her zaman oldugu gibi...

    Birazda kitabin diline degineyim ...kitabı ikinci el almıstım ve yayınevi cok kotuyduuu ..Oyle kelimeler vardi ki birden kitaba Nasrettin Hoca kactı sandım (ye kurkum ye dunyası vardı bir yerde )
    bazi yerlede cevirmenin Yozgatlı oldugu kanısına vardım =))))) ( yel yeperek )
    ...
    Dili guzeldi ,ceviri kotu olsada...
    Ama sonu pek umdugum gibi bitmedi ...
    Belki biraz daha devam edebilirdi kitap..Farkli bir sonla bitebilirdi ...
    Esen kalın ..Kitapla kalın ..

    Kiraz Tadında okumalar a dostlar.. =)))
  • AHMED ARİF


    «Bir şair: Ahmed Arif 
    Toplar dağların rüzgârlarını 
    Dağıtır çocuklara erken»


    «Hasretinden Prangalar Eskittim» kitabıyla Ahmed Arif’in şiiri de gün ışığına çıktı. Böylece Ahmed Arif’in Türk şiirinde zaten öteden beri sağlamış bulunduğu yer, okurun gözünde de matematik bir kesinlik kazandı. Sanırım, bu yer, bundan sonra en az tartışılır yerlerden biri olarak kalacaktır. Şu yaşadığımız günler sarsıntılı, karmaşalı günler. Çok hareketli günler. Ama bu arada fikir ve sanat hayatımızda yerleşik değerler ile yeni değerler arasında, yerleşik değerlerin kendi içinde, yeni bir trafik doğmuş bulunuyor. Şimdiye dek şu yönden bakılmış değerlere şimdi bir de bu yönden bakılmakta, dayanıksız değerler ufalanmakta, silinmekte, çok şeyin hesabı görülmektedir. Ayrıca sağlam değerler yerlerini bulmaktadır, ya da bulmaları için pek bir şey kalmamaktadır. Bunun için, iyidir diyorum, bu sarsıntı, bu karmaşa. Daha önce şairler arası bir «pazarı» olan Ahmed Arif de bu arada bu durumdan fırlayıp okura uzanmak olanağını buldu, ya da gereğini duydu.

    Ahmed Arif Diyarbakır’lı. İlk şiirleri 1948-1951 yılları arasında bir iki dergide göründü. O günlerde kendisi Ankara Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinde, felsefe bölümünde öğrenciydi. Sonra tutuklandı. İlk şiirlerini ortaya çıkardığı sıralarda Orhan Veli ve arkadaşları şiire iyice hâkim görünüyorlardı. Garip dönemi bitmiş, Sabahattin Eyuboğlu'nun deyimiyle “halk olarak sanatın” dolaylarında dolaşılmaya başlamıştı. Bütün gençler, bütün yeni yetmelerOrhan Veli'ye, Oktay Rıfat'a, Melih Cevdet Anday'a öykünüyordu. Sanki şiir yalnız onların yazdığıydı; onların yazdığından başka şiir olamazdı sanki. Gençlerin bu bilinçsiz tutumu şiirimize zararlı olmuştur. Ama genç sanatçıların çoğu böyle olmakla birlikle, aralarında kendi çıkış noktalarını geliştirmeye çalışan, Orhan Veli ve arkadaşlarına pek kulak asmayan kimseler de yok değildi. Ahmed Arif’i de bunlardan biri olarak görüyoruz. İlk şiirinde bile. Gariple gelen şiirin içeriğine aldırmamıştır. Önerilmekte olan ve bir çeşit şiirsiz şiir diyebileceğimiz hareketi umursamadan kendi doğrultusunda çalışan birkaç şairden biri de odur.

    Ahmed Arif’in şiiri bir bakıma Nâzım Hikmetçizgisinde, daha doğrusu Nâzım Hikmet'in de bulunduğu çizgide gelişmiştir. Ama iki şair arasında büyük ayrılıklar var. Nâzım Hikmet, şehirlerin şairidir. Ovadan seslenir insanlara, büyük düzlüklerden. Ovada akan «büyük ve bereketli bir ırmak» gibidir. Uygardır. Ahmed Arif ise dağları söylüyor. Uyrukluk tanımayan, yaşsız dağları «âsi» dağları. Uzun ve tek bir ağıt gibidir onun şiiri. «Daha deniz görmemiş» çocuklara adanmıştır. Kurdun kuşun arasında, yaban çiçekleri arasında söylenmiştir, bir hançer kabzasına işlenmiştir. Ama o ağıtta, bir yerde, birdenbire bir zafer şarkısına dönülecekmiş gibi bir umut (bir sanrı, daha doğrusu bir hırs), keskin bir parıltı vardır. Türkü söyleyerek çarpışan, yaralıyken de, arkadaşları için tarih özeti çıkaran, buna felsefe ve inanç katmayı ihmal etmeyen bir gerillanın şiiridir. Karşı koymaktan çok, boyun eğmeyen bir doğa içinde. Büyük zenginliği ilkel bir katkısızlık olan atıcı, avcı bir doğa içinde.

    1959-1962 yılları arasında Ankara'daydım,Muzaffer Erdost tanıştırmıştı bizi. Hemen dost olmuştuk. O sıra, Muzaffer Erdost Ulus gazetesinin basımevi müdürüydü. Ahmed Arif de Medeniyet gazetesinde çalışıyordu. Haftanın üç-dört günü beraberdik. Daha doğrusu üç-dört gecesi. Ben, geceye doğru, saat 11-12 sıralarında Ulus gazetesine giderdim. O ara, kendi gazetesini erkenden bağlamış bulunan Ahmed Arif de oraya gelmiş olurdu. Muzaffer'in odasında oturur, sabaha kadar konuşurduk. Nelerden konuşurduk? Her şeyden. Sabahleyin, yürüye yürüye Kızılay'a kadar gidilir, orada ayrılınırdı. Yaz, kış, hep böyle. Bu sıkı ilişki birbirimizi iyice tanımamıza yardım etti. Her şairin konuşma tarzıyla (hattâ yüzüyle) şiiri arasında bir yakınlık, bir benzerlik vardır muhakkak; ama konuşmasıyla şiiri arasında bu kadar bir özdeşlik bulunan bir şaire ilk kez Ahmed Arif’te raslıyordum. Onun şiiri, konuşmasından alınmış herhangi bir parça gibidir; konuşması ise, şiirin her yöne doğru bir devamı gibi. Bir bakıma «Oral» (ağza ilişkin) bir şiirdir onunki. Bizde oral şiirin tuhaf bir kaderi vardır: bu şiirde, genellikle, ya kuru bir söylevciliğe düşülür, ya da harcıâlem duyguların tekdüze evrenine. Daha doğrusu, nedense şimdiye kadar genellikle böyle olmuştur. Bu, sözün yakışığı uğruna, şiirin elden çıkarılması, harcanmasıdır. Ahmed Arif’in şiirinde böyle bir sakınca yok. Hiç bir zaman söyleve düşmez. Bir duygu sağnağı, imgeler halinde, sıra sıra mısralar kurar. Ana düşünce, dipte, her zaman belirli, ama sakin durur; çoğalır, büyür belki, ama kalın bir damar halinde hep dipte durur. Ahmed Arif, kendi şiirine en uygun yapıyı ve mısra düzenini bulmuş bir şairdir. Anlatımıyla, şiirin özü arasında özdeşlik vardır. Türkçe destan türünün en ilginç deneylerini yapmıştır. En ilginç çıkışını desek daha yerinde olacak Bir yalçınlığı koyuyor şiirine Ahmed Arif, bir graniti. O yalçınlıktan, birden, sınır köylerine iniyor; «tavukları birbirine karışan» insanları anlatıyor. Bu birdenbirelik onu kekre diyebileceğimiz bir lirizme ulaştırıyor. Ya da tersi oluyor. Eksiksiz bir silah koleksiyonunun arasından görüşmecisinin yolladığı taze soğan demetini görüyorsunuz. Ahmed Arif, Doğu Anadolu'nun, sınır boylarının yersel görüntüleri içinde oraların türkülerini kalkındırıyor, bütün Anadolu türkülerine ulaştırıyor onları, büyütüyor, besliyor; ama boğulmuyor onların arasında. Doğu Anadolu insanının müthiş malzemesini korkusuz bir lirizm içinde önümüze yığıyor. Sonra bütün Anadolu insanına doğru yayıyor onu. Pir Sultan Abdal'ı, Urfa'lı Nazif'i, Köroğlu'na, Bedrettin'e götürüyor. Büyük bir sevgiye, bir umuda çağırıyor Anadolu insanını; gözlerinden öperek, çıldırasıya severek. Evet, halk türkülerinden yararlanıyor Ahmed Arif. Yalnız, halk kaynağının, edebiyat için, şiir için, türkülerden öte daha bir sürü olanak taşıdığını, hatta öbür halk kaynakları içinde türkülerin o kadar da büyük bir ağırlık taşımadığını iyi biliyor. Bu yanıyla halk kaynağına eğildiklerini sanan başka şairlerden ayrılıyor. Onlar gibi sadece türkülere yaslanmıyor. Özellikle destan türü için vazgeçilmez olan tavrı tâ temelden takınıyor. Çalışmalarını ona göre yapıyor.

    Ahmed Arif kendi şiirine en uygun yapıyı ve mısra düzenini getirmiştir, dedik. Bir de, Paul Eluard için söylenmiş bir sözün onun şiirine de uyduğunu söyleyelim: Paul Eluard’ın şiiri imgenin tutsağı değildir; gerçeküstücü döneminde de, ondan sonraki dönemde de, şiirin temelinde yatan ana öğe, mısraların kısalığı, kuruluş tarzı ve bunların birbirleriyle bağlama biçimi sayesinde ipuçlarını hiç bir zaman saklamamıştır. Ahmed Arif’te de öyle. İmge, çıplaklığın çarpıcılığını taşır; düşünce, vurucu özelliğini ilk anda kullanır. «Hasretinden Prangalar Eskittim»de bunun birçok örneğini görüyoruz. Sonra imge onda sınırlı bir öğe değil. Bir bakıma şiirin kendisi, bütünü. Öyle ki bütünüyle vardır onun şiiri. Kelimeler ilişkin oldukları kavramları aşan ve daha geniş durumları kavrayan bir nitelik gösteriyor. Şiirin bütünü içinde kullanılmış bazı düz sözler inanılmaz bir çarpıcılık, bir imge yeteneği kazanmaktadır Ahmed Arif’te. Öte yandan, şiirin içinde birer ikişer kelimelik mısralar halinde akan bu sözler biçim yönünden de önem kazanmaktadır. Öyle ki, kendiliğinden doğan ve yalnız Ahmed Arif’e özgü gizli bir aruz gibi bu sözlerden bütün şiire bir müzik yayılmakta, ya da bütün şiir çekidüzenini onlarda bulmaktadır.

    Sözgelimi, Otuzüç Kurşun'da:

    Yakışıklı
    Hafif
    İyi süvari

    mısralarının;

    yine aynı şiirde:

    ve karaca sürüsü 
    Keklik takımı...

    mısralarının böyle bir işlevi vardır.

    Bu, Mayakovski'nin ritm elde etmek için yaptığı biçim çalışmalarını akla getiriyorsa da, aslında bu noktada iki şairin tutumlarını birbirine karıştırmamak gerekir. Mayakovski için, ritm, bir yerde, her şeydir; «şiirin temel gücünü» ritmde bulur o; bir endüstriye benzettiği şiir için ritm manyetik gücü ya da elektriklenmeyi temsil eder. Ahmed Arif için ise ritm sadece bir olanak olarak önemlidir. Ama aralarındaki asıl ayrım surda sanırım: Mayakovski'de ritm, bir bakıma, şiirin dışında bir yerdedir, anonim bir tekniktir. Bunun için sık sık düşey ya da yatay ses benzerliklerine, bağdaşımlarına başvurur. Daha özetlersek: Mayakovski ritmi ses'te aramaktadır. Ahmed Arif ise söz'de arar. Bunun için onun şiiri bir noktada «oral» niteliğini bırakır, çok ötelere gider. Bu yanıyla çağdaş şiirin en yeni yönsemelerine karışır. Özellikle imge konusunda yaptığı sıçrama onu bugünkü şiiri hazırlayanlardan biri yapmıştır. Zaten birçok şairin onun etkisinden geçmesi de bunu gösteriyor. Sadece bu bakımdan bile «Hasretinden Prangalar Eskittim», geç kalmış bir kitap değildir. Bir de şu bakımdan geç kalmış bir yapıt değildir «Hasretinden Prangalar Eskittim»: Yaşsız bir şiirdir Ahmed Arif’in şiiri. Günün değil, çağın değil, çağların «aktüalite»siyle doludur. «Künyesi çizileli» kimbilir kaç yıldız uçmuştur. Dirsek teması içinde bulunduğu köylülerin, yürüyerek gezdiği kasabaların arasından tarihi kalın çizgilerle görmeyi sever. Tarihi ve uygarlığı. Yalnız, «Diyarbekir Kalesinden Notlar ve Adiloş Bebenin Ninnisi»nde daha güncül bir tavrı var. Otuzüç Kurşun'da da biraz öyle. Bir yerde tarihten önce yaşamış bir ozan konuşuyor sanırsınız, başka bir yerde en genç kuşağın bir verimi karşısında gibisinizdir. Bu bakımdan elli yıl sonra da yayımlansaydı aynı ilgiyi görecek, sevilecekti bence.

    Hollanda'ya gittiğimde orada Van Gogh'un sarılarının kaynağını bulmuş ve daha çok sevmeye başlamıştım. Van Gogh'un resimlerindeki sarıları. Çünkü Hollanda’daki coğrafya’nın yeryüzü şekillerinin, bitkisel örtünün sarıları Van Gogh'u içimde somutlamış ve bir yere oturtmuştu. Onun çalışmasını gözümde daha da büyütmüştü. Doğal verilerle yaratıcı çalışma arasındaki böyle bir ilişki sanat yapıtının değerini artırıyor. Sanat yapıtı gerçeğin asalağı olmamalıdır, ama bütün bütüne de ondan kopmamalıdır, ondan kopmayışın kanıtlarını taşımalıdır.

    Aynı şekilde, Erzurum toprağını gördükten, Doğu Anadolu'daki yeryüzü şekillerini, iyice dolaşıp, içime sindirdikten sonra, Aşık Veysel'in sesine daha çok tutuldum. Van Gogh'un sarıları Hollanda toprağının baskın renklerini taşıyor, bir yerde onlara katkıda bulunuyordu, onların arasında açılmış çılgın, sanrılı çiçekler gibiydi. Aşık Veysel’in sesinde de Doğu Anadolu toprağının rengi, kıvamı, taşıl niteliği, köy evlerinin içinden geçen arklar, yüzükoyun yatarak su içen delikanlılar, genç kızlar vardı. Ahmed Arif’in şiirinde de, şiirini yaparken kullandığı araçlarda da, anlattığı yerlerin, yapıtına koyduğu hayatın çok tutarlı bir bileşkesini görüyorum. Özellikle destan timinde bunun nice önemli olduğunu anlıyorum Ahmed Arifi okurken.
    Cesareti söylüyor Ahmed Arif. Yiğitliği.
    Bir pınar gibi, bir yeraltı suyu gibi, bir tipi gibi.

    «Dostuna yarasını gösterir gibi».

    Yücelerde yıllanmış katar katar karın içinde yürüyor yalnayak ve ayakları yanarak.
    Cemal SÜREYA -Papirüs — Ocak 1969
     
  • Veysel Karanî bir defasında üç gün üç gece yemek yememişti. Dördüncü gün sabahı dışarı çıktı. Yolda bir altın para gördü. Bir kimseden düşmüştür deyip, almadı. Açlığını gidermeye çalışırken baktı ki, bir koyun kendisine doğru gelir ve ağzında o bir altınla önünde durur. Bir kimsenin olabilir deyip, yüzünü çevirdi. Koyun dile gelip: “Ben de, senin kulu olduğun zâtın kuluyum. Allah’ın rızkını Allah’ın kulundan al” dedi. Altını almak için elini uzatınca onu eline bıraktı ve koyun kayboldu.
    Buyurdu ki:
    “Allahü teâlâyı tanıyana hiçbir şey gizli kalmaz.”
    “Ey insan bu fâni hayatta Allah korkusunu kalbinden çıkarma! Kurtuluş çaresi O’na itaattedir.”
    “Yüksekliği aradım, tevâzu’da buldum. Başkanlık aradım, halka nasîhatta buldum. Neseb aradım, takvâda buldum. Şeref aradım, kanaat’te buldum. Rahatlık aradım, zühdde buldum. Zenginlik aradım, tevekkülde buldum.”
  • AŞK

    Güzelliğin beş para etmez bu bendeki aşk olmazsa (Aşık Veysel)

    Aşkı akılla yenmek mümkün değildir (Gançarov)

    Aşk iki iken bir olmak demektir. (Victor Hugo)

    Aşkın gözü kördür. (S.A.Propertius)

    Aşkı anlatabilmek için yeryüzünde var olan dillerden bambaşka bir dil ister. (Eugenie Delacroix)

    Aşk kulübeyi altından bir saraya benzetir. (Holty)

    Aşk utanma ve çekinmenin olduğu yerde vardır. (Montaigne)

    En devamlı aşk karşılık beklemeden duyulandır. (W.Somerset Maugham)

    Aşk gözle değil ruhla görülür. (William Shakespeare)

    Aşıkların en kanaatkari bile sevdiğinden ziyade sevilmek ister. (Cenap Şehabettin)
  • Aziz Nesin ile bu kadar geç tanıştığıma pişman mı olsam yoksa onunla tanıştığıma memnun mu olsam bilemediğim bir durumun, kendimce yorumlamasıdır, sevgilerle...

    Sitede çokça görüyorum Aziz Nesin okumaları, alıntıları ve incelemeleri. Hatta kitaplığımda bile vardı. Ama yıllar yılı nedense bir türlü okuyamadım. O kadar değerli yazar ve eser var ki, insan düşündükçe işin içinden çıkamıyor. Cosmos'un akıl almaz çılgınlığı sarıyor bedenimi. Şunu da okuyayım bunu da okuyayım. Bunu kesin okumalıyım diye diye ömür geçiyor. Şunu belirtmeliyim ki ölürsem gözüm her halükarda açık gidecek. Yeryüzünde o kadar öğrenilecek, düşünülecek ve yazılacak şey var ki, bunlara yetişmek imkansız. Gözüm açık gider bu yüzden. Bu yüzden hep bir yanım aceleci ve çocuksu. Yazarken acelem bundan, okurken heyecanım bundan. Bu yüzden hayatın ayrıntılarını atlıyorum. İçim içime sığmıyor bazen ve bazen de doldurmuyor incir çekirdeğini. Ah nereden izledim o "Çingeneler zamanı"nı ve "Bir rüyaya ağıt"ı. Yazlarım ve sonbaharlarım soldu.

    Neyse kendimi mi yazıyorum kitabı mı belli değil. Kitaba gelelim.

    Kitabı sahaftan almıştım eski bir basım. İçinde on beş tane birbirinden komik hikaye var. Hele o "Çay biiir" öyküsünde gülmekten yarıldım desem yeridir. Nesin'in dili o kadar akıcı ve güzel ki okurken takılmıyorum bile. Su gibi akıp gidiyor vallahi. Hele o kendine özgü kelimeleri yok mu. Şimdiden dilime yuva kurdular.

    Öyküler daha çok kendi anılarından derlenmiş gibi geldi bana. Öyle veya değil, çok güzel kurgulanmış ve kaleme alınmış. Nesin'e hayran kaldım. O edebi kaygı gütmeden hayattaki küçük ayrıntıları komik mizacıyla işlemiş.

    Daha önce Ferhan Şensoy 'un Kalemimin Sapını Gülle Donattım kitabında bu kadar gülmüştüm. Bu kitap ikinci oldu. Bazen kendimi çocukluğumda buldum. İllaki okuyucuların geçmişinde bir yerlere temas edeceğini düşünüyorum öykülerin. Duyageldiğim Nesin'in toplumsal sorunlara, devlet işleri veya sisteme karşı olan iğneli eleştirileri bu kitapta yoktu sanki. Sıralama olarak hangi sırada yer alıyor bu hikayeler bilmiyorum ama bildiğim, daha doğrusu öğrendiğim şey şu: Nesin'in diğer kitaplarını da aynı keyifle okuyacağım.

    En başta dediğim pişmanlık mı yoksa memnuniyet mi sorusuna cevabım: "sanırım geç kalınmış bir memnuniyet" olacaktır. Mutluluğun vakti olmazmış, bakarsın geç gelir, belki de erken. Tanrı misafiri gibi. Geldiği zaman memnun oluyorsak, geç olsa da pişmanlık anlamsız kalır. Yani sözün özü Nesin ile geç tanışmanın verdiği mutluluğu yaşıyorum. Şimdi yeşil çayımı ve sigaramı keyifle içebilirim.

    Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim.

    Bu şarkıyı ( https://youtu.be/pinThf1G7fg ) da iliştireyim Nesin'e armağan olarak.

    "Bırak olmasın mezar taşımız, bir okul bahçesine gömsünler bizi çocuklar koşsun üzerimizde..." demiş kendisi. Ne güzel bir söz. Hele o şaşalı mezarlar yok mu? Aman Allah! İnsan bu kadar güzel bir vasiyette bulunabilir mi? Hayran kaldım doğrusu. Peşine ise, aklıma Veysel'in vasiyeti geliyor.
    https://youtu.be/r1H_Sh6oP4M

    Yahu ülkede ne kadar güzel insan var ve biz hala bunların değerini bilemiyoruz. Geç keşfediyoruz. Varsa bir pişmanlığım, bundan mütevellit a dostlar.

    Neyse daha fazla duygu seline kapılmadan sözlerime son vereyim. Müjdat Gezen'in sözleri ile yazımı sonluyorum.

    "Bahçeye daha önceden 6-7 çukur açtırmıştık. Helikopterin yaklaştığını görünce Aziz abinin naaşını bir çukura koydum ve kepçeciye hemen bütün çukurları aynı anda kapatmasını istedim. Neyse ki helikopter yetişemeden Aziz abinin üzerine biraz toprak atılarak kapatıldı. Sonra da çukurların hepsi aynı anda kapatıldı. Şu an o mezarın yerini benimle birlikte 5-6 kişi biliyor. Ve gerçekten üzerinde çocuklar oynuyor."
  • iki
    Yarın pazar, sokağa çıkma yasağı var,
    Seçim kütüklerini dolduracaklar mış...
    Kıyamet kopmaz a,
    Yarın da sokağa çıkmayıveririz, canım!
    üç
    Biliyor dostlar benim volta atmaktan hazetmediğimi,
    Matrak olsun diye çağırıyorlar yanlarına;
    Başımla Aah deyince ben, gülüşüyorlar.
    Sonra bir Veysel Karânî edasıyla
    Yeniden düzülüyorlar yola,
    O helâyla orta-kantin arasındaki tam yirmi iki buçuk
    adımlık kervan yoluna.
    Ben de kemal-i tâzimle su döküyorum arkalarından ...
    Dışarda da biraz böyleydi zaten,
    Aptestten çok namaz kılardı bizim ihvan ...