Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bilgili er öldü, adı ölmedi Bilgisizsen ölmeden adın ölüdür.
Sayfa 8
Tarih boyunca insanlar ruhun bu geçici dünyayı aşan boyutunu hissettiler. Gerçekten de insan zihninin bu biçimde kendisini aşan kavramlar düşünebilmesi onun dikkate değer bir özelliğidir. Nasıl yorumlarsak yorumlayalım, bu aşkınlık deneyimi yaşamın gerçeği olmuştur. Bunu herkes tanrısal görmeyebilir, Budacılar, göreceğimiz gibi, görüm ve anlayışlarının doğaüstü bir kaynaktan geldiğini reddetmişlerdir, hunları insanlık için doğal bulurlar. Öteki bütün büyük dinler ise, bu aşkınlığı olağan kavramların diliyle tanımlamanın olanaksızlığında uyuşurlar. Tektanrıcılar bu aşkınlığa 'Tanrı' demiştir ama bunu önemli kayıtlarla sınırlamışlardır. Yahudiler, örneğin, Tanrının kutsal adın söylemeyi yasaklarlar ve Müslümanlar da tanrısal imgelemi görsel olarak ifade etmemelidir. Bu titizlik, Tanrı' dediğimiz gerçekliğin bütün insani ifadeleri aştığını anımsatmak içindir.
Reklam
Ramzi "Yemeklerimizi köyden bir kadın hazırlıyor diye açıklıyor. "Bir köye yerleşince, kendi kendine yeterli bir yaşam sürdüğün ve kimseye ihtiyacın olmadığı izlenimini vermemek daha iyidir. Yoksa hemen düşman edinirsin ve adın kötüye çıkar." ... "Ben bu ilkeyi, bayındırlık işleriyle uğraştığım zamanlarda da uygulardım. Küçük bir şehre geldiğimizde, projeyi yürütenler her şeyi yanımızda getirmenin daha pratik ve daha ucuz olacağını bazen bana açıklamaya çalışırlardı. Her seferinde şöyle derdim: Hayır! Pazara gideceksiniz ve pazarlık etmeyeceksiniz! İnsanların sizi büyük bir fırsat olarak görmeleri ve oradan ayrılacağınız gün gerçekten üzülmeleri gerekir."
Ölümün gözyaşları bir gün hicranı yıkar Tarihe bir sır gibi düşer senin de adın.
Her bir sözcük, her bir isim Nietzsche için bir emirdir: Se­nin adın bu olsun! Buna göre isimler kelepçedir. İsim koy­mak güç uygulamaktır.
Ey Türk genci, Sen ne zaman gerçekten öleceksin, buhran ne, kıpkızıl yanmak ne, ne zaman bileceksin? Ömrün başkasının solgunluğundan sâri bir hastalık gibi kaçmakla geçti, umutsuz olduğun halde umut satanların yanında dolaşmakla geçti, yüksekten, yüceden, heybetten, fedadan korkmakla geçti. Ömrünü bir gecekondu gibi tek kat üstüne kurdun, "Benim ayağım yere değecek" deyip gemiden kayıktan, zevrakçeden bile uzak durdun, sağlığı kaymaklı yoğurtta, tadı tahin pekmez kaşıklamada, acıyı başkasında buldun, ekşilik ve kekrelik pancar pezik turşusuydu sana, dünya bu, sofrası da bu deyip uzandın ona da, adın da kanaatkar oldu, dünyaya bir şey vermemeyi kanaatkarlığınla perdeledin, vermemenin utancını bile böylelikle eledin. Düşünsene o gizlice ama pek sevdiğin Avrupa'yı, nice genç kıydı canına, asarak, vurarak değil, yaşayarak kıydı canına, Absent yeşili, afyon kızılı, şarap buharı, bira buğusu deyip geçtin, Allah sevmez haramı deyip çay üstüne çay içtin, Allah'ın ahmak sevdiğini söyle kimden öğrendin?
Reklam
İlginç
Sumerliler kendilerine "Kenger" derlerdi. Bu adda Orta Asya'da hem yer hem de boy adı olduğunu gördük. Çankırı'nın eski adı olan Kengürü'nün de bundan kaynaklandığı düşünülüyor. Fakat bu adın kaynağı Sumerliler değil, Asya'dan göçen Kenger adlı boydur.
Baran
Çok mevsim gördüm.Hepsi değişiyordu. Annemin gözlerindeki hariç...
Adın okunmazdı senin; bir dinleyici için tek enstrümanla çalınan bir melodi gibi gelirdi kulağa.
Sayfa 20 - Nemesis KitapKitabı okuyor
Adın deliye çıksa da alıp başını gitmiştin uzaklara, çok uzaklara.
Reklam
-Ne güzel adın var. -Adın güzeli mi olurmuş? -Bir ad beni mutlu ederse o zaman güzel ad derim.
Ve nerede camı buğulatsam, yine senin bir çocuk parmağıyla resmedilmiş adın çıkıyor: masumiyet! Onca uzun zamanın ardından.
Sayfa 118 - YKY, 3.Baskı
Namaz kılarsan adın kılınır Ayrı düşme adınla...
Sayfa 87
"Adın nedir?" Dövüşçü,yine garip bir şekilde omuz silkti. "Dövüşlerde beni Wolf olarak çağırırlar". "Wolf mu? Yani Kurt ? Ne kadar da ... Yırtıcı bir isim."
Sayfa 27
Adın üç kere geçti saçma sapan bir filmde. Yalnız olsam çok ağlardım ama annem bakıyordu. Otoban dolusu gürültüyü sıkıştırılıp beynime; "Anne," dedim, "Hadi çay koy da içelim.."
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.