Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Burada yaşıyoruz
İki alında kazılıdır o umut, çığlıkların üstüne kapanan Gözlerden uykuyu kaçırır Umut ki parıldayan bir delilik Ben kucak dolusu ekinlerle dönerim beni sorana muhtaç olmadan İki elimi birleştirir yanağıma bastırırım ve asıl umudu söylerim Lina el Tayibiy / Suriye
Sayfa 92 - Hayal YayınlarıKitabı okudu
Her at unuttuğu huylarını, eski alışkanlıklarını yeniden kazanıp asıl yaşantısına kavuştu
Sayfa 58 - Ketebe yayınevi
Reklam
Cilt 1 Sayfa 230
"Sabır"ın asıl mânâsı, nefsi, sevdiği şeylerden alıkoymak ve heva ve hevesinden el çektirmektir
Sayfa 230 - Hisar YayıneviKitabı okuyor
Denilmiştir ki: "Halvet (insanlardan ayrılmak) asıl bir iştir; insanlara karışmak ise, gerektiğinde yapılacak arızî bir durumdur. İnsan, asıl olana sarılmalı; halkın arasına da ihtiyaç kadar karışmalıdır. Halkın içine karıştığında da sükûta sarılmalıdır; çünkü asıl yapılacak olan odur."
"..er subaydan daha az asil değildir, çünkü asalet iştedir, kazançta değil; itibardadır, rütbede değil; ama eğer ille de bir üstünlük varsa, o da askere, işçiye aittir, çünkü onlar yaptıkları işten en az kazanç sağlayanlardır. "
-"Ölüm o kadar güç değildir. Unutulmak yamandır." Babası fısıldadı: - "Asıl ölüm unutulmaktır."
Reklam
Havadaki her bir zerre; her bir çiçeği, her bir meyveyi ziyaret edebilir. Hem her çiçeğe, her meyveye girer, işleyebilir. Eğer her şeyi görür ve bilir bir Kadîr-i Mutlak'ın memur‑u musahharı olmasa; o serseri zerre, bütün meyvelerin, çiçeklerin cihazatını ve yapılmasını ve ayrı ayrı sanatlarını ve onlara giydirilen suretlerin terziliğini ve hıyatet-i kâmile-i muhita-i sanatını bilmek lâzım gelir. İşte şu zerre, bir güneş gibi bir nur‑u tevhidin şuâını gösteriyor. Ziyayı, havaya; mâi, türaba kıyas et. Zaten eşyanın asıl menşeleri, şu dört maddedir: Yeni hikmetle müvellidü'l-mâ, müvellidü'l-humuza, karbon, azottur ki bu anâsır evvelki unsurların eczalarıdır.
"Asıl kötü olan şey, çevrendeki insanlara karşı kayıtsız kalmaktır."
Reklam
“Biz birbirimizindik, ama birbirimizden o kadar ayrı kalmıştık ki, başkalarınındık artık. Yaşamlarımızda asıl hak iddia edenler işgalciler ve sadece işgalcilerdi.”
Sayfa 233 - elioKitabı okudu
Bizde itiraf yoktur. Bizde bahane, mazeret, gerekçe, sebep, kulp, kılıf, bir dokun bin ah işit vardır. ‘Yaptım ama bi sor, niye yaptım’dır bizde itirafın karşılığı. Madem yakaladın suçumu, sor ki sebebini anlatayım, kıvırayım, dolandırayım, böylece asıl mağdurun ben olduğumu gör! (Anladım, mağdur olmak sadece benim karakterim değilmiş, mağdur olmak genetik karakterimizmiş.)
Sayfa 232 - Can YayınlarıKitabı okuyor
Güneşe bakanın yıldızı görmeyeceği âşikardı. Bu, yıldızın kaybolduğu anlamına mı gelirdi? Belki de asıl mesele buydu. Güneş doğunca yıldızlar görünmüyordu ama kayıp da olmuyorlardı. Gözümüzdeki görme melekesinin boyutunu değiştirebilsek belki yıldızları gündüz de görebilirdik. Yani onlar her zamanki yerlerinde duruyorlardı. Mesele yalancı aydınlıklardan kurtulmaktaydı; şüphelerden yani.
Sayfa 186 - KapıKitabı okuyor
Yalnızca kalbinle iyi görebilirsin. Asıl önemli olan şeyler göze görünmez.
Hıristiyanlık sınırları dışında gördüğü külderin belirgin özelliklerinden birisi, Hıristiyanlığın kutsal kitabı İncil'den başka bir kutsal kitaba veya metine başvurmaları, yani farklı bir otorite kaynağını kabul etmeleridir. Kurt Hutten buna 'sol eldeki İncil' der; ki bu, Hıristiyanlıktaki asıl İncil'in yerine kullanılır ve aynı zamanda 'sonradan gelmiş vahiy'i ifade eder. Bu gruplar varlık­larını meşrulaştırmak için bir ikilemle karşı karşıyadır; ya Kutsal Kitap'ı yeniden yorumlamak ya da daha başka bir kutsal metnin varlığını iddia etmek durumundadırlar. Bu nedenle Kutsal Kitap' a karşı tutumları bir kararsızlık gösterir. Bir taraftan Kutsal Kitap'ın otoritesini kabul ederler, diğer taraftan öğretilerini manipüle et­meye çalışırlar.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.