Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ben, ayrıntısı cehennem olan bir haberdim. Okuyan sayfa çevirir, izleyen kanal değiştirirdi. Dolayısıyla başlığından ibaret bir haber olarak kalmalıydım. Cehennem sadece bir kelimeydi ve öyle kalması gerekiyordu. Şeytan ayrıntıda gizlenmiyordu! Zaten orada yaşıyordu. Çünkü ayrıntı onun eviydi. Adresi! Cehennem! Ve kimse yolu oraya düşsün istemiyordu! Bu yüzden de ayrıntılar gizleniyordu. Hepimiz ve bütün haberler birbirimiz için birer özettik, daha fazlası değil. Bir haber özeti! Bir gün gelecek ve kimseyi gereksiz ayrıntılarla sıkmamak için, birileri de bu dünyayı özetleyecekti. “Sayın seyirciler bugün elimize geçen bir habere göre, Dünya olarak bilinen bir gezegende insanlar doğdu, yaşadı ve öldü. Şimdi sıradaki haberimize geçiyoruz…”
Sonuca varmayan küçük parçalar, çiğ espriler, ucuz hileler, ayrıntı vermeyen ayrıntılar sürüsüne bereket.
Reklam
Şerif Mardin bir makalesinde Necip Fazıl''ı anlatacak en önemli anahtar kelimenin "öfke" olduğunu yazıyor. Cumhuriyet aydınının, günlük hayatın kıvrımları arasında gizli gibi duran dini unsurları görmek istemediği, yok saydığı için topluma yabancılaştığını, toplumu anlayamadığını, onun için de tepeden bakmayı tercih ettiğini vurgular. Necip Fazıl gibi, batı şiir kuramını en iyi anlamış nadir Türk şairlerinden biri olarak böylesi modern bir kişiliğin resmi söyleme tepkisini Türk toplumunun günlük hayatını belirleyen unsurların yok sayılmasına, yok edilmesine bağlar. Ve onu ayakta tutan şeyin de bu ayrıntılar olduğunu söyler. Toplumumuzun dinamiklerini kültürel boyuta indirgeyen sosyolojik bir yaklaşım olsa da Şerif Mardin''in tesbiti bu zamana kadar sosyal bilimcilerin görmezden geldiği esasın altını çizmesi bakımından önemli sayılmalıdır.
Ayrıntılar çok önemli! Ayrıntılar mahveder her zaman her şeyi…
Hiç fark ettiniz mi, bilmem, size yabancı kalması gerekirmiş gibi görunen, hiç değilse sizi ilgilendirmezmiş gibi gelen bir kişinin adı bir kez önünüzde söylenmeyegörsün, tüm ayrıntılar gelip yavaş yavaş bu adın çevresinde toplanır, tüm dostlarımızın size şimdiye kadar hiç anlatmadıkları bir şeyden söz ettiklerini görürsünüz. O zaman bu kişinin neredeyse sizinle ilişkisi bulunduğunu anlar, hiç belli etmeden birçok kez yaşamınıza girdiğini fark edersiniz; size anlatılan olaylarla kendi yaşamınızın kimi olayları arasında gerçek bir uyarlık, gerçek bir yakınlık bulunduğunu görürsünüz.
Sayfa 33 - İş Bankası YayınlarıKitabı okuyor
''Matrix'ten bir erkeğin fişini her çektiğimizde bu bir grup çabasıdır. Bizler bu oğulların hiç sahip olmadığı kolektif babalarız. Evet, görüş ayrılıkları var. Dünyanın topluluk savunucuları, Oyun guruları ve teorisyenleri öncelikler ve ayrıntılar konusunda birbirlerine girecekler ama asıl önemli olan Erkeklerin bilinçlendirilmesi. Küresel kolektifin onları uyandırması ilk ve en iyi faydadır.''
Sayfa 239Kitabı okudu
Reklam
Zaten kişinin ruhsal dengesini belirleyen rastlantılar, cesaretimizi artıran ya da kıran küçük ayrıntılar değil midir?
Ayrıntılar çok önemli! Ayrıntılar mahveder her zaman her şeyi...
Kieslowski'nin yapısal yöntemi bilinçli olarak müzikal bir model izler. Filmin dokusu, geri dönen temalarla ve yoğun olarak kullanılan motiflerle dokunur. Film günlük rutinlerin angaryalarını yansıtır ve rastlantıların ardındaki mantık, tekrarlanan olaylar aracılığıyla yavaş yavaş açığa çıkarken, sunulan kısa yaşam dilimi töz kazanır. Ve öykü hayal kırıklığının gölgesinde kaldığı zaman bile, yönetmen ayrıntılar üzerinde durmaktan keyif aldığını ortaya koyan canlı bir duyarlılığı korur. "Yaşam parçalarını incelemekten hoşlanırım ve küçük ya­şam dilimlerini, işlerin nasıl başladığını ya da biteceğini açıklamaksızın gözler önüne seren filmleri severim." Başka bir deyişle, rastlantı onun için, derin sorular arayan ve üstlenen bir gizemdir
"Mutluluğu yaşar ve tüketirsiniz, ayrıntılar uçar gider, ama acıyı biriktirirsiniz".
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.