THE RATİONAL MALE
Kadınlar aktarılan bilgiden çok iletişimden keyif alırlar. Çözülmesi gereken bir sorun değil, iletişimdir.
“Açık iletişim kadınları ne kadar sinirlendiriyorsa, gizli iletişim de bizi o kadar sinirlendiriyor. Dilimizin onlar için hiçbir sanatı yok, bu yüzden kadınlara en iyi ihtimalle aptal veya basit görünüyoruz
Ruh eşi bir
Gelelim Tevrat'taki Lût hikâyesinin son kısmına: Lût ve ailesi, Sodom ve Gomorra felaketinden kurtulduktan sonra, Lût ve kızları yolda bir mağarada kalıyorlar. Kızlar orada babalarına şarap içirterek onun sülalesini sürdürmek için
babalarıyla yatıyorlar. İki kız da gebe kalıp oğullar doğuruyor. Birinin adı Moab. O Moablıların atası oluyor.
Yararak gidiyor suları Phrixus,370 binmiş pahalı bir postun üstüne,
altın renkli korkusuzca sürüyor suların içine.
370 Phrixus: Athamus ve Nephele'nin ikizlerinden biri, diğeri Helle. Üveyanneleri Ino'dan nefret ediyordu bu iki kardeş. Ino onlardan kurtulmak istedi ve kente kıtlık saldı. Bu kıtlıktan kurtulmanın tek yolunun da bu iki kardeşin kurban edilmesi olduğunu söyledi halka. Ama anaları Nephele'nin yolladığı altın postlu bir koça binip kurtuldular bu kıyımdan. Yazık ki, kaçarken Helle düştü ve öldü. Phrixus ise canını dişine kattı ve Colchis'e vardı. Orada kraş Aeetes himayesine alındı ve kralın kızı Chalciope'yle evlendi. Phirixus krala duyduğu minnettarlığı ona altın postlu koçu vererek ödedi. Aeetes bunu krallığında bir ağaca asıp ölümsüzleştirdi. Bkz. Ovidius, Fasti, 3. 185. vd.
“Gel zaman git zaman, her ne olmuşsa olmuş. Tanrı göstermesin, anlatılmaz bir kıtlık baş göstermiş. Bir zamanlar yediği önünde, yemediği ardında, bir eli yağda bir eli balda olan insanlar, bir dilim kuru ekmeğin yoksunu olmuşlar.”
İnsan nasıl düşünürse gerçekte öyle algılamaktadır.“632 Diğer bir ifadeyle her bilinç durumu, kendi gerçeklik tanımını ortaya çıkarmaktadır. Böylece algıladığımız gerçeklik, bilinç durumumuzu yansıtmaktadır.633
Mevhûm benlik algısının, eşyâyı olumsuz algılamasının bir diğer nedeni, Mevlânâ’ya göre şudur: İnsanın ten ciheti, fânî ve değişken
Servetin ve özgürlüğün olduğu yerde, insanlar katı ve adaletsiz buyruklara boyun eğmeyi zül sayar. Buna karşın yoksulluk ve kıtlık insanları köreltir, uysallaştırır ve isyana hazır cüretkâr ruhları eze eze öğütür.