Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Dünya insan için ikizdir, çünkü insanın tutumu ikizdir. İnsanın telaffuz edebileceği temel sözcüklerin, ilke-sözcüklerin ikiliği nedeniyle ikizdir. İlke-sözcükler tek tek kelimeler değil, kelime çiftleridir. Bu ilke-sözcüklerden biri, Ben-Sen çiftidir. [...] Ben-Sen ilke-sözcüğü ancak bütün varlık tarafından ifade edilebilir. [...] Bütünsel bir varlık halini alacak bu yoğunlaşma, bu kaynaşma asla ben yapamaz, asla bensiz de yapılamaz. Ben, Sen'le temas halinde tamamlanırım: Ben olarak Sen diyebilirim. Bütün gerçek yaşam buluşmadır. [...] Tin, insani tezahürü içinde, insanın kendi Sen'ine cevabıdır. İnsan çeşitli diller konuşur –sözel dil, sanat dili, eylem dili– ama tin birdir, gizemin dibinden belirip çıkan, gizemin bağrından seslenen Sen'e cevaptır" (Martin Buber).
Sayfa 828 - pdfKitabı okudu
Elif mı noktadan,yoksa nokta mı eliften çıktı?
- Pekålå, "an" dediğin nedir? Sırf inkårdır, sırf yokluk. İkrarda zamansızlık demektir. İk. rarla inkârı ayırmak da mutlak zaman demektir. - Peki, Elif-ba ne demek? - Käinattaki realiteler...
Sayfa 199Kitabı okudu
Reklam
Diyalektik mantık statik olumlamaları aşar ama onları yok etmez. Özdeşlik ilkesini reddetmez, ona yeni bir içerik verir. Varlık varlıktır. Evren birdir. Yaratıcı güç bütün evrende aynıdır. Çoğul dışavurumları ve görünümleri olan Öz biriciktir. Özdeşlik ilkesi, dünyanın ve her bir varlığın bu içsel biricikliğini ifade eder. Taş taş “olarak”, kendisidir; aynı şey düşünce için de geçerlidir. Ancak bu şekilde ifade edilen özdeşlik hâlâ soyuttur, çünkü taş için söylenenler örneğin düşünen insan için söylenemez, Somut, zengin ve yoğun bir özdeşliktir, belirlenimlerle yüklüdür, bir farklar ve uğraklar çoğulluğu barındırır. Başka bir deyişle, birlik sürekli olarak çelişkinin ve hiçliğin içinden çekip çıkarılır.
223 syf.
·
Puan vermedi
·
19 günde okudu
Sefaletimiz Korkunç.. Madde, kazanını patlatıp fışkıran kızgın ateşten bir mayi halinde alemde zaferini ilan etmekte; Fabrika bacasının sanki delmek ve yıkmak istediği göklerden rahmet bekleyen kalpler perişan, feryat etmekte; Hiçbir zaman doymayacak midelerden fışkıran ihtiraslar sefalete sefalet katmakta, yeni yeni
İslam ve İnsan - Mevlana ve Tasavvuf
İslam ve İnsan - Mevlana ve TasavvufNurettin Topçu · Dergah Yayınları · 2017524 okunma
Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
Bil ki, rahmet, zāti sıfatlardandır. Hayrı yerine ulaştırmayı murat etmesi ve şerri defetmeyi istemesidir ارادة Allah'ın istemesi olmak) İråde de zătî sıfatlardan biridir. Eğer, Cenâb-ı Allah, bu sıfat ile mutassıf olmasaydı mahlukâtı yaratmazdı. Cenâb-ı Allah, mahlükatı yarattığından dolayı rahmetin zâti sıfatlardan olduğunu bilip, anladık. Çünkü yaratmak, mahlükata hayrı ulaştırmak ve adem (yokluk) şerrini onlardan defetmektir. Çünkü varlık bütünüyle hayırdır. Şeyh Kayseri Hazretleri, buyurdular. -"Bil ki, rahmet, ilâhî sıfatlardan bir sıfattır. Rahmet hakikatte birdir. Lakin rahmet, zatî ve sıfatı kısımlarına bölünür. Yani esmâ-i zât ve es- mâ-i sıfat olur. Bunlardan her biri umûmi ve hususi olur. Bu şekilde (rahmet, záti hâss, zâti âm; sıfatī hâss ve sıfati âm olmak üzere) dört oldu. Bu şekilde bunların bölünmesinden toplam yüz rahmet olur.
Sayfa 45 - Gül Kitap - 1. Cilt - Tercüme: Ömer Faruk Hilmi
Reklam
Farabi' ye göre Tanrı
1. İlk Var olan (mavcud) bütün diğer var olanların varlığının (vucud) ilk nedenidir.(sabab) O her türlü eksiklikten (naks) münezzehtir. Buna karşılık O'dan başka her varlıkta bir veya daha çok sayıda ,bir tür eksiklik olması zorunludur. 2.Dolayısıyla onun varlığı en üstün (afdal) varlıktır ,ve diğer bütün varlıklardan önce gelir (akdam) 3.O, varlığının kendisiyle,kendisinden,veya kendisi için olacağı bir nedeni olması mümkün olmayan bir var olandır.Çünkü o ne bir maddedir ne bir madde veya nesnede (mavzu) kaimdir, tersine O'nun varlığı her türlü madde veya nesne olma durumlarından bağımsızdır. O'nun sureti de yoktur ;çünkü suret ancak maddede olabilir. 4.iLK var olanın eşiti de yoktur. 5.İlk olanın zıddının olması da imkansızdır. Demek ki İlk Olan ,varlık bakımından biriciktir ve O nun varlık türünü paylaşan başka bir varlık yoktur. Şu halde O birdir ve buna ilaveten mertebesi bakımından da biriciktir. O, bu bakımdan da tektir. 6.O ilk Olandır ve O'nun hiç bir nedeni yoktur. 7. O tözü bakımından da birdir.
La Tahzen Şiiri, Mevlâna Celâleddin Üzülme! İnsanlar senin kalbini kırmışsa üzülme! Rahman, “Ben kırık kalplerdeyim” buyurmadı mı? O halde ne diye üzülürsün ey can? Gündüz gibi ışıyıp durmak istiyorsan; Gece gibi kapkaranlık nefsini yak! “Derdim var” diyorsun; Dert insanı Hak’ka götüren Burak’tır; sen bunu bilmiyorsun. Sanma ki dert sadece sende
Gelin Hep Birlikte İnsanoğlundaki Nefisleri Tanıyalım .
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 Nefsî tezkiye . 🍀 Nefsi tezkiye; öncelikle onu küfür, cehâlet, kötü hisler, yanlış îtikadlar ve fenâ ahlâklardan temizlemektir. Yâni şer’-i şerîfe aykırı her türlü îtikâdî, ahlâkî ve amelî yanlışlıklardan arındırmaktır. Onu temizleyip kötülüklerden koruduktan sonra da, îmân, ilim, irfân, hikmet, hayırlı duygular, güzel huylar gibi
368 syf.
8/10 puan verdi
Butimar
Olay psikiyatristin bir rüyası ile başlıyor. Savaş yıllarında Ermenistan Azerbaycan taraflarında geçen olaylar , kıyımlar , yıkımlar ortasında filizlenen bir aşk hikayesi. Okudukça ‘aşk’ üzerine mi yoksa ‘hırs’ üzerine mi yazılmış diye düşünürken... okuyana kalmış. Rüyasında bir kıza aşık olan ve yana yakıla rüyasında aşık olduğu kızı arayan bir
Butimar
ButimarKaan Murat Yanık · Ketebe Yayınları · 20223,959 okunma
Reklam
İRAN ATASÖZLERİ - 3
SAKİ SARHOŞ OLUNCA KADEH HIZLA DÖNEMEZ SAKİNİN ÖFKESİNE UĞRAYAN SARHOŞUN HALİ NİCE OLUR İki dost için iğne deliği geniştir, iki düşman için bütün dünya dardır İNSAN, DİLEDİĞİ AŞAMAYA YALNIZ ÜÇ ŞEYDEN BİRİNİ GÖZE ALMAKLA ERİŞEBİLİR: KİŞİSEL OLARAK ÜZÜNTÜYE, MALCA ZARARA UĞRAMAK YA DA DİNCE BİR FERAGATİ GÖZE ALMAK İNSAN GÜLÜNCE, BU BAŞKALARI
2. Basım, Referans Yayınları (Ankara), 2006Kitabı okuyor
“ALLAH yeniden başlayanların yardımcısıdır”
"ÜZÜLME! İnsanlar senin kalbini kırmışsa üzülme! Rahman, “Ben kırık kalplerdeyim” buyurmadı mı? O halde ne diye üzülürsün ey can? Gündüz gibi ışıyıp durmak istiyorsan; Gece gibi kapkaranlık nefsini yak! “Derdim var” diyorsun; Dert insanı Hak’ka götüren Burak’tır; sen bunu bilmiyorsun. Sanma ki dert sadece sende var. Şunu bil ki; sendeki derdi
Lâ tahzen
La Tahzen Şiiri Üzülme! İnsanlar senin kalbini kırmışsa üzülme! Rahman, “Ben kırık kalplerdeyim” buyurmadı mı? O halde ne diye üzülürsün ey can? Gündüz gibi ışıyıp durmak istiyorsan; Gece gibi kapkaranlık nefsini yak!
332 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.