Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"O erler ki, gönül fezasındalar, Toprakta sürünme ezâsındalar. Yıldızları tesbih tesbih çeker de, Namazda arka saf hizasındalar. İçine nefs sızan ibadetlerin, Birbiri ardınca kazasındalar. Günü her dem dolup her dem başlayan, Ezel senedinin imzasındalar. Bir ân yabancıya kaysa gözleri, Bir ömür gözyaşı cezasındalar. Her rengi silici aşk ötesi renk; O rengin kavuran beyzâsındalar. Ne cennet tasası ve ne cehennem; Sadece Allah'ın rızasındalar."
Sayfa 388 - O erler ki, 1983Kitabı okudu
Süleyman Çelebi Hazretleri'nin ifadesiyle; "Ol dedi bir kerre var oldu cihan, Olma derse mahvolur ol dem heman"
Reklam
Aşk İle (04.04)
Vareyledi Mevla Âlemi ibret Nüsh-i kübradır Âdemi farket Yolunda lazımdır eylemek hizmet Erenlerden himmet alayım dersen Selman Cemali'yim cemal-i aşka Ezelden müştakım kemal-i aşka İrişmek Lazımdır visal-i aşka Derya-yı aşk içre olayım dersen Zenbôr : Arı -Lane: Yuva -Nüsh-i kübra: Daha doğru ifadeyle -Nusha-yi kübra: Kur'an'ın en büyük nüshası. - Vuslat : Kavuşma - Müştak: Düşkün - Nevşe-ı aşk : Sevginin cilveleri - Mürşid-i kamil pendi : Olgun mükemmel pir sözü - Dil: Gönül - Maksud: Amaç -Du cihan: İki cihan, bu dünya ve ahiret - Bürhan: Kanıt - Sermest: Sarhoş, kendinde olmamak - Sermest-i ebed : Tanrı'nın ilk ya- ratılış sırasında topladığı tüm ruhlara verdiği bir tür içki (Dem) ile onları sonsuza değin sarhoş etmesi, Tanrı güzellikleri karşısında canların, ruhların esrüklüğü - Kabe-i Lahut: Tanrı'nın kabesi - Matlub-o elest: Ruhların toplandığı meclisin en uygunu - Zevk ü şevk: Tadını, neşesini.
Ab durch die Mitte Adolar: »So? Nun gut, dann will ich euch einmal etwas sagen. Hier – ist der Ring Clairchens, dort – ist die Kassette mit den Briefen; ihr, lieben Eltern, nehmt euern Segen zurück! Ich gehe!« (er stürzt ab) Achte Szene. Die Vorigen Altes Stück Die Welt gibt es gar nicht. Es gibt vielmehr vielerlei Welten: eine Sportwelt;
“Popolarındaki eski feodal hanedan armalarını gördü”. Almanca aslı şöyledir: “Erblickte es auf ihrem Hintern die alten feudalen Wappen”. Burada, Heine’nin “Almanya. Bir Kış Masalı” adlı şiirinden esinlenilmiştir: Das mahnt an das Mittelalter so schön An Edelknechte und Knappen, Die in dem Herzen getragen die Treu Unda uf dem Hintern ein Wappen. Ne güzel hatırlatıyor Ortaçağ’ı, Yüreklerine kazıdıkları sadakat Ve popolarındaki hanedan armalarıyla O soylu yaverler ve uşakları.
Can Yayınları
Aşk ile...
Dünya bir kalemde icat olmadan Ezelden var olan binasıyız biz Kün fe-yekün denip Hak buyurmadan Maşrıkla mağrib'in ziyasıyız biz Nad-ı ali duası yapıldı İ'lam İsmin bir eliftir işittik kelam Doksan bin eren'den aldık bir selam Dünyada dertlerin devasıyız biz Bir dürden yarattı bir top alevi Kandile girdiler dediler beli Üç isim duyuldu hUyu
Reklam
Önsöz Sözlüklere bakarsak 'zaman'ı bize 'Bir iş ya da oluşun, bir eylemin içinde geçmekte olduğu, geçtiği ya da geçeceği süre' veya 'bu sürenin belirli bir parçası' olarak tanımlarlar. Zaman, insanın yaşamla kurduğu bağın en sırlı boyutlarından birisidir ve bu güne kadar bu olgu kavramsal yönüyle tam olarak açıklanamamıştır. Bu nedenle fizikten
Sayfa 13 - Hayy Kitap - 1. Baskı: İstanbul, Şubat 2019 - Herkes için Tasavvuf 56 -
Yârab bu derde derman yok mu? Bu zindegîye pâyan yok mu? Ne hevlengiz şu ân-ı dâim Ne dehşet-efzâ zamân-ı dâim Her şey geliyor, sonra gidiyor Peşin başlıyor, sonra bitiyor
Sayfa 114Kitabı okudu
Ey ez furûg-ı rûyet rûşen-çerağ-ı dîde Mânend-i çeşm-i mestet çeşm-i cihan ne dîde Hem çün tu nâzenîni ser-tâ-be-pâ letafet Gîtî nişan ne dîde ez dünya âferîde Ber kasd-ı hûn-ı uşşak ebru vü çeşm-i mestet Gah în kemîn-güşade gah ân kemân-keşîde Ez sûz-ı sîne her dem dûdem be-ser berâyed Çun ûd çend-bâşem der-âteş remîde Ger ber-lebem nehî leb yâbem hayât-ı bakî Ân dem ki can-ı şîrîn bâşed be-leb resîde
Sayfa 71 - Hoca HafızKitabı okudu
265 öğeden 171 ile 180 arasındakiler gösteriliyor.