Aşkın belirtileri Endülüslü alim İbn Hazm'in (M. 993-1064) aşka dair yazdığı Güvercin Gerdanlığı adlı eserinde "Aşk şakayla başlar, ciddi durumlarla biter. Aşkın çeşitli şekilleri tanımı yapılamayacak kadar inceliklerle doludur. Onlar ancak âşık olunca anlaşılabilir. Aşk ne din tarafından inkâr edilir ne de yasalarca
Eğer aşk gerçekse,çiçek bozuğu bile bir gamze kadar sevimlidir.
Reklam
“Dünyadaki kötülük neredeyse her zaman cehaletten kaynaklanır ve eğer aydınlatılmamışsa,iyi niyet de kötülük kadar zarar verebilir.İnsanlar kötü olmak yerine daha çok iyidir ve gerçekte sorun bu değildir.Ancak insanlar bir şeyin farkında değillerdir,şu erdem ya da kusur denilen şeyin;en umut kırıcı unsur,her şeyi bildiğini sanan ve böylece kendine öldürme hakkı tanıyan cehalettir.Katilin ruhu kördür ve insan her tür sağduyudan yoksunsa güzel aşk ve gerçek iyilik diye bir şey olamaz.”
Sayfa 135Kitabı okudu
Âşık olan kişi bazen bilerek ve isteyerek aşkın gerçekliğini fiziksel gerçekliğe tercih edebilir. Şizofrenik bir olması gerekmez ama içinde bulunduğu fiziksel gerçekliği kabul etmek onun için hayal kırıklığına, büyük bir acıya, çaresizliğe sebep olacaksa duygu gerçekliği içinde yaşamaya başlayabilir. İlişkisinin bittiğini kabullenmek, sevgilisinin kendisini terk ettiğini görmek istemeyen kişilerin durumu böyledir. Gerçekle karşı karşı kalmanın ağır yükünü taşımak yerine duygu gerçekliğinin kendi yarattığı güvenli kollarında yaşamak ona daha iyi gelebilir. Cinnetin aklı örtmesi, perdelemesi biraz güneş ve ay tutulması gibidir. Cinnet de bir akıl tutulmasıdır. Eğer aklı perdeleyen şey aşksa ona "aşk tutulması" da diyebiliriz.
“Aslında gelecek neslin kendisi, adına aşk dediğimiz cinsiyet dürtüsünün tatmini için dikkatli, özenli, belirli ve keyfi gibi görünen seçimde zaten kipırdanmaktadır. İki sevgilinin yekdiğerine giderek artan muhabbeti gerçekte ileride ebeveynleri olacakları bu yeni varlığın yaşama iradesidir; arzu dolu bakışlarının buluşmasında yeni bir varlığın hayat kıvılcımı tutuşur, kendisini geleceğin iyi ve uyumlu bir şekilde teşekkül etmiş ferdiyeti olarak duyurur. Sevgililer, gerçek bir birleşme ve yeni bir varlığı vücuda getirme için yanıp tutuşurlar; hayatlarının kalanını bu şekilde yaşamayı arzu ederler ve bu arzu her ikisinden tevarüs edilmiş niteliklerin, ama tek bir varlıkta toplanmış ve birleşmiş olarak yok olmaktan kurtulacağı doğacak çocuklarında tahakkuk eder. Buna mukabil eğer bir erkek ve kadın karşılıklı, sürekli ve kararlı olarak birbirlerinden hoşlanmaz ise, bu onların dünyaya sadece kötü biçimde teşekkül etmiş, uyumsuz ve mutsuz bir varlık getirebileceklerine işaret eder. Bu yüzden Calderon’un o korkunç Semiramis'i hem navanın kızı" diye adlandırmasında hem de onu hemen ardından “kocanın katledildiği ırza geçmenin kızı" diye takdim etmesinde çok derin bir anlam gizlidir."
Say Yayınları
. .Hayır, hiçbir şeyi bilmek istemiyorum! Yaptığıma pişman mıyım? Hayır, gene de hayır. Her seye yeni baştan başlamam gerekse, gene aynısını yapardım. Bizim için benimle sizin için sizin için önemli olan tek şey vardır. Birbirimizi sevip sevmediğimiz. Düşünülecek tek şey budur. . .Birden karşına aşk çıkıyor ve mahvoldun artık sen! . .Eğer bu aşk benim ise kendimi öyle yükseklerde, öyle sağlam hissederim ki, hiçbir şey benim için aşağılık olamaz. . .Bütün mutlu aileler birbirine benzer, her mutsuz ailenin mutsuzluğu kendine özgüdür. . .Birini seversen eğer, olmasını istediğin gibi değil, oldugu gibi, herseyiyle seversin. . .var olma mücadelesi ve nefret, insanları birleştiren tek şeydir.
Reklam
744 öğeden 301 ile 310 arasındakiler gösteriliyor.