Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Vur pençe-i Ali 'deki şemşir aşkına Gülbangı asumanı tutan pir aşkına Vur ruh-i pür fütuh-i Muhammed' le yekzeban Fecr-i hücum içindeki tekbir aşkına...
Kürtçe'den Türkçeye çevrilen şiirin bir kısmı
Allah ezel seherinde kendi zatını gösterdi1 Ebedi güzellik nuruyla yaktı aşk mumunu İsimsiz, esersiz ve sıfatsız tecelli edince zatının nuru Gizlendi yüce âlemlerin sırrı perdelerin arkasında Coşup taşmadan henüz cömertlik denizi, zat-ı mukaddes var idi İzafet, kayıt ve nitelikleriyle tek bir varlık dahi ortada yok idi Güzellik aşkla
Reklam
Nefis, insanın hallerinin değişmesi ile çeşitli adlar alır. İtaatkar olduğu zaman Nefsi mutmaine ( tatmin olan nefis ) (fecr 27) denir.
2657 Hazreti Peygamber[s.a.v.] dedi ki: Cenâb-ı Hak şöyle buyurmuştur. Ben yükseklere de, alçaklara da sığmam. 2658 Arza da, semâya da, arş-ı âlâya da sığmam. Azîzîm; bunu yakînen, yâni şeksiz şüphesiz olarak böyle bil. 2659 Acâibdir ki mü’minin kalbine sığarım. Beni arayacak olursan o gönüllerde ara. 2660 Cenâb-ı Hak buyurdu ki: Ey mütteki kulum; benim kullarıma dâhil ol ki beni seyretmekten ibaret bir cennete giresin.(Fecr Sûresi’nin 27-30. âyetlerine işarettir.)
Sayfa 258
İmam Karafî Şihabüddin Ebû'l-Abbas Ahmed b. İdris el-Mısrî el-Maliki (626-684),bir fıkıh usulü âlimidir. Fıkıh ilminde el-Furuk adlı çok değerli bir eseri vardır. Örnek bir fıkıh usulü âlimi olmasının yanında astronomi saati yapımı konusunda maharetli ve ender rastlanır bir kişidir. Nefâisü'l-Usûl fi Şerhi'l mahsûl adlı eserinde
Rabbine, O'ndan hoşnut kalmış ve (O'nu) hoşnut etmiş olarak dön! Fecr, 89/28
Reklam
"Evet, gece bitti ve fecr doğdu.Özgürlüğün feci doğdu bundan sonra esareti yok, parmaklıklar yok, kelepçe yok..
Sayfa 131
Yahya Kemal ve Ahmet Haşim başta, Faruk Nafiz, Necip Fazıl, Yedi Meşaleciler, Fecr-i Atî ve Cumhuriyet edebiyatının ideolojik taşıyıcıları olan romancıların etkin bulunduğu koşullarda, sürüden ayrılmaktı Nâzım Hikmet’inki. Reşat Nuri Güntekin, Peyami Safa, Sadri Ertem, Reşat Enis, Mahmut Yesari, Hüseyin Rahmi Gürpınar, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Halide Edip Adıvar gibi romancıların çevresini kuşattığı edebiyat anlayışının da dışındaydı Nâzım Hikmet. Üstelik onun kendisini ulusal edebiyat içinde gördüğüne de kuşku yok, Türkçenin kendinden önceki şairlerin anladığının ötesinde bir şiir dili olduğuna inancını taşıdığına da.
. Zalim , zulmederken imtihandadır.Mazlum zulme maruz kalırken imtihandadır. Zalim mazluma zulmederken onları seyreden de imtihandadır. Zulüm herkes için imtihandır . Zalim , o , gününü görecek. Mazlum, o, mükâfatını alacak. Seyreden de eliyle, diliyle, kalbiyle durduğu yerin hesabını verecek ve aldığı konumun vebalini yüklenecek. Çünkü Allah biliyor, Allah sürecin takipçisi. Hiç şüphe yok ki Allah gözetlemededir . ( Fecr,14) . .
Ve katranla sıvanmış ağ perdeli ağzını kıpırdatıp Kendi nöbetini tuttum ömrümce yavaşladım Hüküm şimdi tüy bırakmaz gönülde Canhıraş kopuşun ve sönen fanusun muhafızı Fecr-i kâzibi olsun görmeme izin verse Aşkın telvesinde oyalanırım tâ ki Ömrün zalim fetreti geçsin.
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.