Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sabır iki yönlüdür; ya tüm umudu yitirmeyi ya da devam edecek cesareti kazanmayı içerir. Kazanmayı umduğumuz şey mümkünse ilki gerekli değildir; uğraştığımız şey doğru oldukça ikincisini her zaman arzu etmeliyiz.
Ebu Nasr Farabi, uzun bir yolculuğun ardından, 912 yılında Bağdat’a ulaştı. Yaşı elliyi bulmuştu. O sıralarda Bağdat,bir yıldır felsefe ve tasavvufu bırakmış, peygamberden aktarılan söz ve davranışlar ( hadis) ve Kuran yorumu ( tefsir) gibi din bilimleriyle meşgul oluyordu. Çünkü tanınmış sufi filozof Hallac-ı Mansur, Halife Muktedir tarafından, şiirleri ve felsefeye ilişkin görüşleri yüzünden, dinden çıkmakla suçlanarak öldürtülmüştü.
Reklam
Her türlü haz kendisini ister, bu yüzden yürek acısını da ister! Ey mutluluk, ey acı! Ah, parçalan, yürek! Siz daha yüce insanlar, öğrenin artık, haz bengilik ister, Haz tüm şeylerin bengiliğini ister, derin mi derin bengilik ister!
Sayfa 331 - İş BankasıKitabı okudu
"Rabbim bana doğru ve eğrinin (ne olduğuna) hükmedebilme bilgi ve yeteneği bağışla ve beni dürüst ve erdemli insanların arasına kat ve bana gerçeği benden sonrakilere ulaştırma ver ve beni nimetlerle dolu bahçenin varislerinden biri yap." Şuara 26/83-85
Sayfa 15 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
Kendini bilen, Rabb'ini bilir. Bir kimse nefsini bilerek kendinde tecelli eden Hakk'ı bilmeye başlar. İnsan-ı kamiller ise nefslerini bilmekle Allah'ı bilirler. Çünkü onlar "makamsızlık makamı"na ulaşmışlardır ve merkezdedirler. Kendini tanımak insana mutlak özgürlüğü getirir, kişiyi orijinal haline döndürür, çünkü kendini
Sayfa 14 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
Eğer Züleyha değilsen ve aşk değirmeninde öğütülmüyorsan, O taktirde Kenanlı Yusuf hakkında lüzumsuz söz eyleme. ~Gazneli Sufi Şair Senâî
Sayfa 68 - İzKitabı okudu
Reklam
Tamamlanmamış bir şeydir insan benim gözümde. İnsanları sevmek mahvederdi beni.
Belki Çocukça bir ikilidir felsefe kitaplarında yer yoktur ama ben saadeti ikiye ayırırım başkalarından alınan saadet başkalarına verilen saadet benim için hakiki saadet başkalarına verilen saadettir.
Sıradan insanı "kahraman savaşçı"ya dönüştüren "ölüm" bilincidir. Fiziksel bedendeyken ölümü tadanlar yaşarken de uyanık (aydınlanmış) olurlar. Aydınlanma yuvaya dönüştür, benliği tanımakta gerekli unsurdur. Tanrısal ışığa ulaşabilmek için insan önce kendi içindeki gidi ışığa ulaşmalıdır.
Sayfa 14 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
Çağımızın sosyorasyonel insanının endişe ve nevrozunun dönüşümü için sufi yöntemler etkili olacaktır.
Sayfa 13 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
Reklam
..uzun bir konuşmada, en bilge kişi de bir kez deli ve üç kez aptal olur.
Sayfa 1 - Türkiye iş bankası kültür yayınlarıKitabı okuyor
Kahramanın yolculuğu en eski 'kendini bilme' yollarından Şamanizm'den başlayarak Tasavvuftaki Seyr-i Sülük'a kadar "Ben"in kendinden kendine gerçekleştirdiği bir seyr-ü seferdir.
Sayfa 9 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
___ Bir şeyi tastamam gerçekleştiği biçimiyle anlatmak olanaksızdır, çünkü anlattığınız şey asla tam olamaz, daima bir şeyleri atlamak zorunda kalırsınız.
Başkalarının verdiği imkanla ışık saçan biri olma, başkalarının yardımıyla elde edilecek sükunete ihtiyaç duyma.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.