Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Karşınızdaki kişiyi dinliyor musunuz yoksa konuşmak için sıra mı bekliyorsunuz?
Bugünkü ilkeller için olduğu gibi, bizler ve hatta çocuklarımız için de ad, bizim sandığımız gibi anlamsız, gelişigüzel konmuş bir şey değil, önemli ve esaslı bir şeydir. Bir adamın adı onun kişiliğinin başlıca unsurlarından biridir, belki de onun ruhunun bir parçasıdır.
Reklam
Rüyanın Sansürü
Eğer insanda kötü olan üzerinde ısrar ediyorsak bu sadece başkaları bunu reddettiği için yapıyoruz ve bu yöntem insan doğasının daha iyi bir yere gelmesini sağlamıyor, yalnızca daha anlaşılmaz kılıyor. Tek yanlı ahlaki değerleri terk ederek insan tabiatı içinde var olan, iyi ve kötü arasındaki bağlantıları tam olarak ifade eden formülü bulma şansına sahip olabiliriz.
Freud, anne bedeni için "kişinin daha önce bulunduğundan emin olabileceği tek yerdir" diyor. Görünümün (tutkunun seçtiği görünümün) özü de işte bu olabilir: içimde gizlice Anne'yi (ama asla huzursuz eden Anne değil) uyandırmak.
İzlenimler önemsiz oldukları için değil, halledilmedikleri için rüyalarımıza girerler.
Sayfa 119 - Say Yayınları
Hatıra çöplerini örtmeye hiçbir halının yetmeyeceğini bilmek için Sigmund Freud olmamıza gerek yok.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
Toplum psikolojisi
Freud toplum psikolojisi üzerine şu tespiti yapar; ✓ Toplumlar için doğrunun hiçbir önemi yoktur. Doğruyla da asla ilgilenmezler. Sadece işlerine gelen yalanı sahiplenirler. Freud ile aynı düşüncedeyim. ✓ Temkinli olmak da korunaklı bir çıkarcılıktır. Hele bir sonunu görelim sonra işimize geldiğimiz tarafta yerimizi alır o fikre yaşam verenden daha fazla o fikrin savunucusu oluruz temkini en tehlikeli toplum tavrıdır. Önder Karaçay
''Freud'a göre yaptığımız espriler sayesinde son derece önemli mesajlar, espri yapılanın gözünde kabul edilirlik kazanıyordu, oysa ciddi bir ifade formunda bu kabul edilirliğin gerçekleşmesi olanaksızdı . İşte tam da bu yüzden espriler, yüksek statüdeki insanların konumlarını eleştirebilmek için özellikle başvuru­lan ifade biçimleriydi.''
488 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
OKUDUM - BİTTİ KİTAP ADI: BİR CİNAYETİN PSİKANALİZİ YAZAR ADI: JED RUBENFELD SAYFA SAYISI: 488
Bir Cinayetin Psikanalizi
Bir Cinayetin PsikanaliziJed Rubenfeld · Koridor Yayıncılık · 20211,047 okunma
Yas her zaman, sevilen bir kişinin ya da onun yerine konmuş vatan, özgürlük, bir ideal vs. gibi soyut bir değerin kaybedilmesine gösterilen tepkidir. ... Normal yaşam davranışından ağır sapmaları beraberinde getirmesine rağmen, yası hastalıklı bir durum olarak görme ve tedavisi için doktora havale etmeyi hiçbir zaman düşünmememiz de çok kayda değer bir durum. Belli bir zaman sonra yasın üstesinden gelinmiş olacağına güveniyoruz ve yası kesintiye uğratmayı yararsız, hatta zararlı buluyoruz.
Reklam
" İnsanlar her zaman gerçekçi olmak için uğraşmak ve dünyayı nesnel olarak görmek zorundadırlar. "
Sayfa 70 - Sigmund FreudKitabı okudu
NİÇİN UNUTULUR? Rüyaların, sabahleyin silinip gittiği bilinen bir gerçektir. Elbette hatırlanabilirlerde; çünkü rüyaların varlığını ancak uyandıktan sonraki onlara ilişkin belleğimizle bilebiliriz. Ama bir rüyayı sadece kısmen anımsadığımız zaman, gece rüyamızda daha çok şeyin bulunduğu duygusu taşırız; sabahleyin hâlâ canlı olan bir rüyaya ilişkin anımsıyor olduklarımızın, günün akışı içinde küçük kırıntılar dışında nasıl silinip gittiğini de gözleyebiliriz; sık sık ne gördüğümüzü bilmeksizin rüya gördüğümüzü biliriz; rüyaların unutulmaya yatkın olduğu gerçeği bizim için açık bir şeydir. Öyle ki birisinin gece rüya görüp de sabahleyin rüyasında ne gördüğünün, hatta rüya gördü ğünün farkında olmaması bize saçma gelmez. Ayrıca, bazen rüyaların bellekte olağandışı bir inatçılıkla korunduğu da olur. Hastalarımda, yirmi beş yıl, hatta daha önce görülen rüyalar analiz etmişimdir; en az otuz yedi yıl önce görmeme rağmen, belleğimde o günkü kadar canlı olan bir rüyamı anımsayabiliyorum. Bütün bunlar, ilk bakışta anlaşılmasa da son derece dikkate değerdir.
Sayfa 50 - OLYMPIAKitabı okudu
Freud 'libido' terimiyle, insan doğasında asli ve indirgenemez bir dengesizliğe işaret eder. Bir ihtiyacın her doyumu, hedefine ilerlerken verili istemin nesnesinden ve amacından sapan, böylece görünüşte işlevsiz bir sapmayı/sapağı oluşturan ek doyumun olanağını beraberinde getirir. Bu sapak ya da onun açtığı mekan, sadece listelenmiş 'cinsel bozuklukların/ sapmaların' alanını değil, aynı zamanda insanın en üstün başarısı olan kültürle ilgili olan zemini ve enerji kaynağını da kurar. Kültürün üretici kaynağı, hiçbir doğrudan amaca hizmet etmeyen ve hiçbir doğrudan ihtiyacı karşılamayan ek doyumlara bağlı olma anlamında cinseldir. Bu Freudcu kavramsallaştırmaların arkasından gelen insan doğasının imgesi, yarık (ve çatışmalı) bir doğadır ki 'cinsel' bu yarığa gönderme yapar. Eğer Freud belli bir 'enerji alanına gönderme yapmak için libido terimini kullanıyorsa bu, yaşamlarımızdaki genel enerji düzeyini anlatmak için değil, fazla enerjiden söz etmek içindir. Bu terim, (Jung'un önerdiği gibi) enerjinin bütününe işaret etmez, çünkü tam da bu bütünü 'bütün olmayan yapan şeydir.
Sayfa 591 - Cinsellik ve Ontoloji, Alenka ZupančičKitabı okuyor
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.