Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gökyüzü gibi, sınırsız, her yöne açık, sonsuz. O boş olacaktır, ölçülemez. Hiçliği yansıtan bir ayna gibi olacaktır, durgun bir göl gibi, tamamen sessiz ve tamamen berrak. Bu berraklık Buda'lık durumudur. O zaman böyle bir durumda birisi, nasıl şu doğru bu yanlış diyebilir? Geriye hiçbir şey kalmaz. Şu muydu, bu muydu diye soru kalmaz. Hiçbir şüphe yoktur. O kuşku götürmez bir durumdur. Sadece boşluk vardır, boş berraklık ve sonsuz uzay. Ve her şey sessizdir, tüm ikilik kaybolmuştur, bilen gitmiştir, bilinen gitmiştir, gören gitmiştir, görülen gitmiştir, izleyen gitmiştir, izlenilen gitmiştir, öznel olan, nesnel olan hepsi gitmiştir. Sadece saf bir berraklık, sessiz tanıklık. Bu durum içerisinde hata yapmamalısın,şu veya bu doğrudur diye bir muhteva yoktur. Geriye bir şey kalmamıştır, herhangi bir muhtevası yoktur. Bu yüzden şüphe götürmez, şüphe duyulamaz, aşikar bir durumdur.
Karma ve Meditasyon
Kişi Biliş-İçeren Meditasyon aşamasına erdiğinde geçmiş Karma'larına ne olur? Eğer ki nihai Kurtuluş”ta ise o zaman bir seferde tüm eski Karma'ları silmiş mi demektir? Eğer silmediyse o zaman mükemmel Kurtuluş'a nasıl erer? Buna cevap Karma'nın türlerini bilmekte yatar ki Karma 3 çeşittir: 1) Prarabdha Karma, yani hâlihazırda
Reklam
Tarih: 13 Eylül 1922 Yer: İzmir Falih Rıfkı Atay'ın anılarından: Mustafa Kemal lzmir, Göztepe'deki Latife Hanımların Köşküne taşınmıştır. Oradan Izmir Limanı çok iyi görünmektedir. Limanda, takriben 65 parçadan oluşan lngiliz, Frransız ve İtalyan gemileri vardır. Mustafa Kemal, bu gemilerin varlığından çok tedirgindir. Köşkün
Madem mezhepler haktır ve madem cemaatler doğrudur o zaman bugün hepsi birleşsin de dinlerini bölük bölük etmekten kaçınsınlar. Birine göre yapılan iş cennetlikken, diğerine göre haramsa, nerede kalıyor hak ve evrensellik?
"Duygulara gelince: Bir araya toplayıp sakladığınız duyguların hepsi arıdır. Ancak, varlığınızın bir yanını verip sizi bir yanlı kemiren duygular kirlidir. Çocukluğunuzla ilgili, düşünebildiğiniz her şey iyidir. Sizi, en iyi anlarınızda olduğunuzdan daha çok olduran her şey doğrudur. Her türlü coşkunluk, eğer bütün kanınızda dolaşıyorsa, sarhoşluk değil, bulanıklık değil de, dibi görülebilecek kadar duru sevinçse, iyidir."
Dua ne kurnazlıkların seviyesine iner ne de yücenin içinde derecelendirmeye müsamaha gösterir: Şüphe ettiğinde bile, bunu Hakikat adına yapar. İnsan bir nüans için yakarmaz. Bunların hepsi sadece tek tanrıcı afetten beri doğrudur.
Reklam
“Kafanın içinde dönüp duran tüm bu endişeler konusunda haklısın. Belki de hepsi doğrudur. Belki de bunun bir önemi olmamalı çünkü herkes mahveder. Hepimiz zaman zaman birbirimizi yüzüstü bırakırız. Ama bazen en iyi şeyler alevlerin arasından doğar.”
İnsanın öyküsü tersi bir ilkeye tabidir: ölüleri yaşatmak. Sapiens türünün ortaya çıkış sonrası insanin tüm evrimi kültürün ürünüdür,yani ölülerin ardında bıraktıkları mirasin bir birikimidir. Kültür insan türüyle birlikte gelişim gösteren kişinin şimdiki hayatini yoklukla, geçmişle inşa etme kapasitesidir. Teknik, sanat inançlar, fikirler, kurumlar, konuştuğumuz dil, tüm bunlar ölülerden gelir ve bu nedenle var oluruz. Alain, Auguste Comte'ta " ölülerin yasayanlara hükmettiği " fikrini bulmuştur. "Öluler düşünür, konuşur ve hareket ederler; tavsiyede bulunabilir, isteyebilir, onaylayabilir ve kınayabilirler; tüm bunlar doğrudur ama onlara kulak verilmesi gerekir. Ölülerin hepsi icimizdedir; içimizde oldukça canlılardır.
Sayfa 42 - Fol Kitap
"Bunların hepsi doğrudur belki. Ama benim işime yaramayacak sağlık örgütünü, çocuklarımı yollamayacağım okulları ne yapayım. Köylüler de yollamazlar zaten. Bence yollamamaları hiç de kötü değil."
Sizi en sevdiğiniz oyunlar, cihazlar, arkadaşlar, sevdikleriniz, yiyecek ve içeceklerle beraber bir odaya koysam ve beş dakika içerisinde bütün bunların yok olacağını bilseniz, sahip olduklarınızın değeri ne olurdu? Hiçbir değeri olmazdı. Peki, beş dakika veya 657,000 saat (75 sene) ne demektir? Bunlar ancak bir zaman dilimini ifade eder. 75 sene yaşama ihtimalimizin olması bir şeyi değiştirmez. Ateizmin dünya görüşüne göre hepsi yok olur, unutulur gider. İslam için de doğrudur bu. Her şey yok edilecektir. Öyleyse hakikatte dünyanın, tabiatı gereği kendine has bir değeri yoktur; fani, geçici ve kısa ömürlüdür. Bununla beraber, İslami açıdan baktığımızda dünya, Tanrı'ya yakınlaşmamıza vesile olduğu için değerlidir. Dünyada işlediğimiz salih ameller ve ibadetler, bizi ebedi cennete götürür. Yani durum o kadar da vahim değil. Batan bir gemi üzerinde değiliz. Eğer doğru şeyleri yaparsak, Tanrı'nın merhametini ve rızasını kazanabiliriz.
Reklam
"Kafanın içinde dönüp duran tüm bu endişeler konusunda haklısın. Belki de hepsi doğru­dur. Belki de bunun bir önemi olmamalı çünkü herkes mah­veder. Hepimiz zaman zaman birbirimizi yüzüstü bırakırız. Ama bazen en iyi şeyler alevlerin arasından doğar.”
Sayfa 88
22. Beyan Günahı gizlemekteki ruhsat
Bilmiş ol ki, ihlásda aranan, gizli ve áşikárenin müsavi olmasıdır, Nitekim Hz. Ömer adamın birine: Amelin Aşikâresine devam et, deyince, adam: Amelin áşikâresi nedir? diye sordu. Hz. Ömeri İnsanlar duyduğu zaman onlardan utanmayacağın ameldir, Riyâkar olmayan sadiklara gelince sekiz cihetten gizlemek doğrudur. 1-Günahlarını Allahü Teala'nın gizlediğine sevinmek ve açıklandığına üzülmektir. 2-Günahların aşikâre yapılmasından Allahü Teala'nın hoşlanmadığını ve gizlenmesini sevdiğini bildiği için kusůrlarını gizlemektir 3-Kalbini ve aklını Allahü Teálá'nın ibadetinden meşgül etmesi ve üzülmesi bakımından günahı sebebiyle zemmedilmesinden korkmaktir 4-Tab'an yerilmekten hoşlanmayıp üzüldüğü için, kusurların kapalı kalmasını ister. 5- Zemden hoslanmaması, kendini zemmeden kimsenin zemm sebebiyle günahkar olması bakımındandır.Bu maksadla zemden hoslanmamak,iman kuvvetinden gelir.Fakat buradaki samimiyetin nişanı,başkasinin zemmedilmesine de üzülmektir 6-Gunahini gizlemenin altıncı sebebi kendisine bir kötülük yapılmasından korktuğu içindir. 7-Yalniz utandığı için kusurunu gizlemektir ki,bu zemmin eleminden ayrı ve iyi bir ahlakın neticesidir.Bu hayâ,akıl nurunun yenibparladigi gençlik çağında başlar.O duyulan kusurlarından utanır.Bu güzel bir vasıftır . *Hayanin hepsi hayırlıdır .* Buhari ve Müslim Ebu Hureyre den (RA) rivayet edilmiştir *Haya,imanın dallarından bir daldır * Buhari ve Müslim, İmran dan rivayet edilmiştir *Haya ancak hayır getirir.* Taberani,Fatma dan rivayet etmiştir.
Gerçekte, yanlış olan hiçbir din yoktur. Kendi tarzları itibarıyla hepsi doğrudur. Farklı şekillerde de olsa hepsi insan varoluşunun mevcut koşullarına karşılık verir.
İnsanlar Tanrı'ya sayısız isim yakıştırır, hepsi hem doğrudur hem yanlış. O'nun bir adı olsa bizim kelimelerimizle yazılamaz ağzımızla söylenemezdi.
Sayfa 138Kitabı okudu
"SARIKAMIŞ"
Bu hususta hepsi dondu diye uyduruk bir tarih yazımı da var ki amatörler abartmayı severler. Elbette orada bütün ordu donmuş değildir. 18-19 bin kadar Rus kaybı vardı. Donan ordu bunları yapabilir mi? Ama çok sayıda askerin telef olduğu da doğrudur.
764 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.