oysa hayat durup sizi bekleyecek kadar hoşgörülü değildir. ne hoşgörü ne de tolerans beklenebilecek bir düşmandır hayat. bu düşmana eninde sonunda yenileceğiniz bir savaşın içindesiniz. öyle bir savaş ki bu, yalnızca kaybettiğinizde son bulur.
Bu iki adam dünyada hoşgörü diye bir şey olmadığını bilmiyorlar. İnsan kendininkine uygun olmayanı bağışlamaz. Biz, hoşgörüsü olmadığını bile bile, başkalarında kendininkinden ayrıyı bağışlamaya çalışana hoşgörülü diyoruz.
Dudaklarım gerisin geriye çekildi; ağdalı bir sıvının ağır ağır örttüğü, korkunun biçim kazanıp ayağa kalktığı ve ‘hey bana bir şeyler söylemenin vakti geldi’ dediği zamanlarda bekledim seni; gözlerimi kapadım. Bekledim. Beklerken, özlemenin hangi geçitleri geçilmez kıldığını, hangi duyguların insanı hayata kazandırdığını, basite indirgenmiş
Müslüman koca, kaba, sert, şiddetli ve ağır sözlülüğüyle erkek sayılmaz. Bu erkeklik cahiliye erkekliğidir. İslam'daki erkeklik, bütün bunların dışında başka türlüdür. Kuvvetli, çekici ve sevimli bir şahsiyet, şerefli ve yüce bir ahlak, hoşgörü ve küçük hataları görmezlik, Allah'ın âhkamı hususunda sert ve ısrarlı, bu âhkamı aile fertlerinin tamamına uygulamak, iyiliğe doğru nazik bir yönlendirme, israfa varmayan cömertlik, dünya ve ahiretteki mesuliyeti iyice kavramak ve kâmil Müslüman evinin olması gereken durumu kavramak... İşte İslam'ın istediği gerçek Müslümanın sıfatları bunlardır.
11. İŞBİRLİĞİ: Başarılı bir lider işbirliği çabasına ait prensipleri anlamalı ve uygulamalıdır; takipçilerinin de aynı şeyi yapmasını sağlamalıdır. Liderlik güç gerektirir ve güç de işbirliği gerektirir.
10. BÜTÜN SORUMLULUĞU ÜSTLENMEYE İSTEKLİ OLMAK: Başarılı bir lider takipçilerinin hataları ve yetersizlikleri için sorumluluğu üstlenmeye
Temel insan haklarından diyalog ve hoşgörü nedeniyle vazgeçilmez. Diyalog ve hoşgörü yapıyorum diyerek temel, zaruri değerlerden vazgeçildiğinde güçlünün dediği olur. Hoşgörü ve diyaloğun sınırlarını temel insan hakları belirler. Kişileri temel insan haklarından yoksun bırakma çabaları karşısında hoşgörüsüz olunması gerekir. Bu hakların kısıtlanması onaylanmaz, kabullenilmez. Karşı fikirler olabilir, tartışılabilir ama bu konularla ilgili haksızlıklara karşı duruş göstermek insani bir görevdir
Geçmişten günümüze kadar avcı toplumlardan yerleşik düzene geçilmesi ilk komünal topluluklarda tarım ve ticaretin gelişmesi ile birlikte siyasi ve hukuki altyapıların oluşması dış tehditlere karşı savunma ve asker ihtiyacına kadar giderek ilk devlet yapılarını ortaya çıkartacak bu tutumlar iktidar olmak, gücü ele geçirmek ya da gündelik yaşamı
Süreya ise şiirde ima edildiği gibi uzun yıllar Kürt olduğunu saklamıştır. “Kürtler yalan söylemek zorunda, Arnavutlar doğru” dizesi bu acı gerçeğe bir göndermedir. (s.42) Buna benzer birçok vurucu dizesinin hikayesini, kitaptaki dikkatli analizlerden hareketle takip etmek mümkün. Türkçe şiirin zirvelerinden biri olan, Türkçeyi inci gibi işlemiş
Kabul etmek; sadece zorlanmaları hoşgörü ile karşılayabilmek degil kebul etmek, kendimiz ve çevremizle olan birlikteliğimizi olduğu haliyle ele almak ona dönmek yer açmak ve içinde bulunduğumuz anı bize sunulan haliyle almaktır kendimizi bu anın kollarına bırakmak içimize sindirebilmemiz için bize bir yol sunar.
Kenan Gürsoy:
O halde hoşgörü hayata bir bakış, hayattaki temel prensiple bir buluşma. Yaratılan karşısında rıza göstermek, hamd etmek, şükretmekle alâkalı gibi geliyor bana.