Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnsan yetiştirmek zordur, kendi kendini yetiştirmek ise daha zordur. Dini reform, tanımı itibariyle işe kendinden kendi hayatından başlamak anlamına gelir.
İslam nizamı dini devrim olmadan başlayamaz, fakat siyasi devrim olmadan da başarılı bir şekilde devam edemez.
Reklam
Allah-u Teâlâ, bu şehri imam mehdi'nin zuhuruna, İsa aleyhisselam'ın nüzulüne dek Osmanlıların ve İslam'ın saltanat merkezi kılsın. Hükümdarlıklarını ilelebet daim kılsın ve bütün dünyayı onların mülkü haline getirsin. İslam'ı ve İslam dini mensuplarını onların yönetimleriyle güçlü ve aziz kılsın. Amin.
Sayfa 58 - Ümmülkura YayıneviKitabı okuyor
Tasavvuf,meşru ve talep edilen bir ilimdir. Tasavvuf ,İslam ve imandan sonra dini tamamlayan ihsan makamıdır. İhsan makamı Allah Teala ya yönelme hususunda en yüce derecedir.
192 syf.
7/10 puan verdi
Hata Nerede?
Öncellikle bu tarz kitapları okuyacak okur kitlesi en azından belli bir tarih, coğrafya ve batı ile doğu toplumları sosyolojik yaklaşımlarından bilgi birikimine sahip olmalı ve bu tek taraflı kanalize olmamalı ayrıca objektif düşünebilmeli. İnceleme yapmamayı düşündüm sonuçta profosyonel bir eleştirmen değilim fakat incelemeler ve diğer yorumlarda
Hata Neredeydi?
Hata Neredeydi?Bernard Lewis · Kronik Kitap · 20201,677 okunma
Hz. İsa’nın durumu
Nisa 156-158) <Bir de inkârlarından ve Meryem’e büyük bir iftira atmalarından ve “Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” demelerinden dolayı kalplerini mühürledik. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Fakat onlara öyle gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler. O hususta hiçbir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler. Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. Kitab ehlinden hiç kimse yoktur ki ölümünden önce, ona (İsa’ya) iman edecek olmasın. Kıyamet günü, o (İsa) onların aleyhine şahit olacaktır.> ayrı not: Hristiyanlar/ Salabiler/ Ehl-i Salib (Hac ehli) / Salibiyyun/ Nasrani/ Mesihiler. Hristiyanlar; Hz. İsa’nın Yahudi dini metinlerinde anlatılan, beklenen mesih olduğuna inanırlar. İnanışa göre Mehdi, Deccal’in olduğu bir zamanda gelecek ve Deccal’e karşı savaşacaktır. Mesih ve Mehdi, dinin aslında olmayıp tefsir ve hadis kitaplarında geçer. (Hayrettin Karaman’ın makalesi var.) Hz. İsa’nın Allah’ın kelamı olduğu: Kelimullah: Hz. İsa’nın Allah’la konuşmuş olması.
Reklam
Doğal dünya ve iç dünya olmak üzere iki dünyanın varlığını kabul eden İslam dini,insanın bu iki dünya arasındaki uçuruma köprü niteliğinde yaratıldığını savunur.Bu birlik bozulduğu zaman din insanı geri kalmışlığa bilim ise ateizme sürükler. İslamın yalnızca bir inanç olduğunu inanan muhafazakarlar, İslam'in toplumu yapılandırmaması gerektiğine inanırken,modernistler ise İslam'ın toplumu yapılandıramayacağı kanaatindedirler.Sonuç iki durumda da aynıdır.
💎 İslâm'da Kadının Durumu 💎      Yalnız İslam Dini  Kadına         Bu Kadar Değer Verir ~ İslâm gelince kadının üstündeki bu haksızlıkları kaldırdı. Ona insanlık çerçevesinde sahip olduğu itibarını geri verdi. Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "Ey insanlar! Doğrusu Biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık." ۞el-Hucurat, 49/13 Yüce
İslam ve Batı
Kültürel etkileşimin bu kadar yoğun yaşanmasına rağmen, teolojik ve siyasi tehdit algısı, Ortaçag Avrupa sı'nın İslâm tasavvurunu pek çok açıdan belirlemiş, bu süreç günümüze kadar uzanmıştır. Rönesans la beraber belirginleşen bir tavrın ilk nüvelerini bu döneme geri götürmek mümkündür. Avrupalılar bir din olarak İslam'ı, bir kültür ve medeniyet olarak İslâm'dan kesin olarak ayırmış; birincisine şiddetle karşı çıkarken ikincisine hayranlıkla bakmış ve ondan etkilenmiştir. Bu ayırım yer yer o kadar keskin bir nitelik kazanmıştır ki İslâm hakkında bölük pörçük bilgiye sahip olan Avrupalılar, İslâm kültür ve medeniyetinin başarılarının İslâm dinine rağmen gerçekleştirildiğine inanmıştır. İslâm filozoflarının etkisine kayıtsız kalamayan Roger Bacon (1214-1294) gibi skolastik düşünürler, Fârâbî ve İbn Sînâ'nın Aslında Hristiyan olduğunu, gizlice vaftiz olduklarını ve sadece Müslümanların şiddetinden emin olmak için kendilerini zâhirde müslüman olarak gösterdiklerini söyleyecektir. Zira Bacon'a göre, Fârâbî ve İbn Sînâ gibi birinci sınıf filozofların, İslâm gibi sapık ve irrasyonel bir dine mensup olması düşünülemezdi. İslâm dini ile İslâm kültürü arasındaki bu zıtlık ilişkisi, Ortaçağ'dan günümüze kadar Batılı İslâm algısını belirlemeye devam edecektir. Böylece İslâm'ın teolojik, siyasî ve kültürel bir tehdit olarak algılanmasının temelleri, iki medeniyetin ilişkiye geçtiği VIII ve IX. yüzyıllarda atılmıştır. Bu yüzyıllar aynı zamanda İslâm ve Bizans toplumlarının sanıldığından daha fazla alışveriş halinde olduğu bir dönemdir.
İslam ve Batı İbrahim Kalın SAYFA 56Kitabı okuyacak
İslâm'ın,hayatın bütün alanlarını (Hatta tuvalet adabı gibi en basit işler bile bu nezaket ve görgüden payını almıştır. Müşrikler,büyük sahabî Selman-ı Farîsî'ye kızıyorlar ve "Sizin Peygamberiniz,tuvaletin nasıl yapılacağına varıncaya kadar size her şeyi öğretiyor." Diyerek onunla alay ediyorlardı. O da onlara: "Evet,bizim Peygamberimiz,tuvalette kıbleye dönmememizi,sağ elle temizlenmememizi bize yasaklamıştır." Cevabını veriyordu.) ve büyüğü ve küçüğüyle,erkeği ve kadınıyla herkesi kuşatan birçok âdâb ve nezâket kuralı vardır. Hz. Peygamber sallallahu aleyhi vesellem bir hadisinde "Kadınlar erkeklerin benzerleridir.(Hattabî Hadisi,"Kadınlar erkeklerin yaratılış,huy ve İslâm Hukuku karşısında erkeklerle aynı statüde olmaları." Olarak açıklamıştır.) Bu nedenle erkeklerden uygulamaları istenen İslâm'ın görgü ve nezâketine ait kurallarını,kadınların da aynı şekilde uygulamaları istenir. Çünkü kadınlar ve erkekler, Müslüman toplumu ancak birlikte oluşturabilirler. İslâm dini de kadın ve erkeğin uygulamalarıyla hayat bulur ve dışarıya sunulur.
Reklam
6.cilt
1395.Abdullah İbni Amr İbni Âs radıyallâhu anhümâ şöyle dedi: Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemi şöyle buyururken işittim: "Allah Teâlâ ilmi insanların hâfızalarından silip unutturmak suretiyle değil, fakat âlimleri öldürüp ortadan kaldırmak suretiyle alır. Neticede ortada hiçbir âlim bırakmaz. İnsanlar bir kısım cahilleri kendilerine
Fakat insan ... tertemiz dini kendi meşrep ve hevâsına uydurmak ister.
Sözün özü, islâm şeriatının Resûlullah ve sahâbenin şanlı yolundan ibaret olması kadar açık bir hakikat bulunmaz denilse yeridir. Fakat insan kendini dine uydurmaya çalışacağı yerde tertemiz dini kendi meşrep ve hevâsına uydurmak ister ve bunu büyük bir zarafet sayar. Bilmez ki ilâhî kanunlar daima nefsin isteklerini, mizaçlardaki arzuları kırıp iyileştirmek için ortaya koyulagelmiştir.
Sayfa 22
78 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 saatte okudu
Salam.
Ali Şeriati
Ali Şeriati
nin oxuduğum 3-cü kitabıdır. Bu kitabını da digərləri kimi çox bəyəndim.
Ali Şeriati
Ali Şeriati
nə qədər dini əsas alaraq yazsada əsərlərində hər mövzuya toxunur. Əsərlərində həmişə qəribə canlılıq olur. Hazırda “Eşekleşdirme” demək olar ki, bütün sahələrdə mövcuddur və bunu görə bilənlər/hiss edənlər yox səviyyəsindədir. Görənlər də məsələyə etinasız yanaşır, qorxur və ya başqa səbəblə qarşı çıxmır/mücadilə etmirlər. Müsəlmanların çoxu namaz, oruc, həcc və ya digər ikinci plan (mən belə düşünürəm) ibadətlərlə başlarını qatır, əsas olan cihad, zülmə qarşı çıxma, ədalət və b. - islamın təməl ibadətlərini yerinə yetirməməkdədir. İslam görə toplum bütöv bir orqanizmdir. Yəni hər kəsin bir-biri qarşısında öhdəlikləri vardır. Müslimlərin çıxış yolunun Quranı bəlağətlə/təcvidlə oxumaq deyil, düşünərək oxuyub həyatında tətbiq etmək olduğu fikrindəyəm. Nə qədər ki, ağlı rədd edəcəklər həmişə tağuta qulluq edəcəklər.(Quran 10/100) “Din, siyasət, sosyologiya ilə maraqlananlara şiddətlə tövsiyə edirəm.
Bilinç ve Eşekleştirme
Bilinç ve EşekleştirmeAli Şeriati · Fecr · 20131,065 okunma
"Lâ ikrâhe fîd dîni" (dinde zorlama yoktur).... Kur'an inanç ve maneviyat konularında hürriyet ilkesini tesis edip sonsuza kadar teminat altına almıştır. Eğer Kur'an din konusundaki özgürlüğü kabul ettiyse o halde Kur'an'ın önemi daha az olan tüm dini meselelerde de aynı özgürlüğü sunduğunu kabul edilmelidir.
412 syf.
7/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Okumaya başlamadan önce, eser hakkındaki incelemelere göz attığımda; tabuları, ön yargıları olanların bu kitabı okumamalarının daha iyi olacağına dair ifadelere rastladım. Bilimin var olması ve gelişmesi için vazgeçilmez bir gereklilik olan eleştirel düşüncenin kendini bilimin, objektifliğin ve açık görüşlülüğün yanında olarak değerlendirenler
Hayvanlardan Tanrılara: Sapiens
Hayvanlardan Tanrılara: SapiensYuval Noah Harari · Kolektif Kitap · 201936,4bin okunma
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.