Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Asıl, cinsel düşünme biçimi genetiktir; hatta ırksaldır. Cinsel kimlik, eğer geleneklerle ve törelerle şekilleniyorsa, kaybedilmesi muhtemel iktidarın her ne pahasına olursa olsun korunması bir gurur meselesidir. Burada mutlak iktidar olmaktan çok, iktidarın korunması için oluşturulmuş ikinci bir iktidar kavramı devreye girecektir.
Sayfa 46
6. yüzyılın ortalarında tamamlanan Ayasofya katedrali döneminde Avrupa'nın en muhteşem yapısıydı. Ama aynı zamanda Bizanslı mimarların atılımlarının sonuna da işaret ediyordu. Yapıda kullanılan ileri teknikler bir daha uygulanmadı ve daha sonraki mimarlar bu yapıyı tam olarak nasıl onaracaklarını bilemedi. Bizans edebiyatı, klasik modellerin tarzını taklit etmeye çabalayarak ve birtakım bilgece kurallara titizlikle uyulup orijinallik kasten reddedilerek bir kimlik kazanıyordu... İçerik özgünlüğüne, icat etme özgürlüğüne ya da konuların seçilmesinde özgür davranılmasına herhangi bir edebi değer atfedilmiyordu.
Sayfa 122Kitabı okudu
Reklam
Cebindeki para kadar kimlik sahibisin sen artık. Kafa kağıdını soranlara, merkez bankası imzalı bir banknotun her hangi bir surette olanını göstermen yeterli. Benim bir kimliğim yok insanlığımın vesikasını kaybettim fi tarihinde ya da ben yırtıp attım hatırlamıyorum.
DEHB sorunlarınız, benlik duygunuz ve karakteriniz hakkındaki inançlarınızla karmaşık hale geldiğinde, kimlik duygunuz olumsuz etkilenebilir. Eleştirel iç konuşma ve kendinizle ilgili sınırlayıcı inançlar, başkalarıyla ilişkilerinizi, dünyayı algılayış ve yolunuzu belirleyiş şeklinizi daha da etkiler.
Zehirli ilişki
" İlişkinizde sözel ya da duygusal taciz, manipülasyon, nefret, kontrolsüz öfke, suçlama, terk edilme tehdidi, aşırı kontrol ve kıskançlık, bağımlılık, gerçeklikten uzaklaşma, kimlik karmaşası, kendine zarar verme, narsistik beklentiler, aldatma, zararlı alışkanlıklardan herhangi biri varsa bu ilişki sizin için zehirli bir ilişkidir..."
Sayfa 112 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Resim gerçekten de bir ölçüdür, bir hakemdir (şimdi bir fotoğrafın nasıl kutsallaştırılabileceğini anlıyorum; kılavuzluk etmek → anımsatılan şey, kimlik değil, bu kimlik içindeki ender görülen ifadedir, bir "nitelik"tir").
Sayfa 230 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Geleneksel ve çağdaş toplumlar
Geleneksel toplumlarda davranışların çoğu diğer insanların beklentilerini karşılamak için yapılır. Dostlar, düşmanlar ve insanın önem verdiği diğer kişiler, onun benliğini biçimlendirirler. Çağdaş toplumlar ise insanın varoluşundan haberdar olabilmesine ve kendi iç yaşantısı doğrultusunda davranmasına öncelik tanır. Bir başka deyişle, bir insanın gerçek kimliği, yaşadığı olayların ne olduğuna değil, o olayların kişi tarafından nasıl yaşandığına göre belirlenir. Kendisini geleneksel değerlerle yönetmeye alışagelmiş insanlar birden bundan yoksun bırakılıp kendi varoluş sorumluluğu ile yüzleşmek zorunda kalırsa "kimlik bunalımı" denilen olgunun yaşanması da kaçınılmaz olur.
Felsefe bir bulma değil arama girişimidir. Kendilik keşfetmeye değil, icat etmeye uygundur. Oysa birey mucit değildir. Kişi kaypaklık içinde kendisine bir kimlik kazandırma uğruna yine soluğu bir ideolojinin altında almanın konforuna yakındır.
...dinselliğin yükselişinde basit bir tepkiden daha fazlası, belki kimlik ihtiyacıyla evrensellik talebi arasında bir sentez girişimi var gibi. Gerçekten de, inançlı cemaatler gezegen kabileleri gibiler - kimliklerinde ağır basan nitelik yüzünden "kabile" diyorum, ama keyifle sınırları aştıkları için de "gezegensel" diyorum.
Hızlı küreselleşmenin kimlik ihtiyacının güçlenmesi gibi bir tepkiye yol açtığına hiç kuşku yoktur. Bu arada, bu kadar ani değişimlere eşlik eden varoluş sıkıntısı yüzünden maneviyat ihtiyacının çoğalması da. Oysa bu iki ihtiyaca sadece dinsel aidiyet cevap verebilir ya da en azından cevap vermeye çalışabilir.
Reklam
“Yürüyerek kimlik fikrinin kendisinden, biri olma, bir isim ve hikayeye sahip olma isteğinden kaçarsınız.”
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.