Adı:
İslam ve Sınıfsal Yapı
Baskı tarihi:
2000
Sayfa sayısı:
159
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789756004432
Çeviri:
Doğan Özlük
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Fecr Yayınları
İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme: en iyi, en ilerici Müslüman’ın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve para canlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar... Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam''ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam''ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda''yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış.
Birçok sayfada altını çizdiğim birçok bölüm var.Bugünkü din tacirlerini iğneli diliyle mükemmel eleştiriyor ve çok mantıklı düşüncelere sahip.Etkilendiğimiz o kadar kötü durum var ki islamiyet ve müslümanlıkla ilgili.Temiz bir sayfa açmanıza yardımcı olabilecek bir kitap.Öte yandan islamiyet ile sosyalimi birleştirip,halifelere karşı tutumu dolayısıyla epey eleştirilen yönleri de var yazarın.
Yer yer Şeriati'nin sivri dilinin ve haklı sert eleştirilerinin olduğu enfes bir kitap.
Peygamberin sosyal hayatından, işçi sınıfına verdiği önemden sıklıkla bahsediyor. Aristokrat yaşama nispet yaparcasına işçinin nasırlı ellerini havaya kaldırır ve onu öper.
Üretimde payı olmayan herkesin parazit olarak nitelendirildiği satırlara dek her sayfasını büyük bir zevkle okudum. Israrla tavsiye ederim...
sosyoloji öğrencilerine ısrarla tavsiye edeceğim bir kitap...
Dr. Ali Şeriat' nin tüm kitaplarını tavsiye ederim fakat islam ve sınıfsal yapı da ki tesbitler ve sınıf kavramı ( kur'an i ) perspektif e göre şekillendirilmesi çok çok iyi arkadaşlar
İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme: en iyi, en ilerici Müslüman’ın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve para canlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar... Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam''ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam''ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda''yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış.
İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme: en iyi, en ilerici Müslüman’ın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve para canlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar... Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam''ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam''ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda''yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış. ( en iyi inceleme bu olmuş ) :) iyi okumalar
Ne kadar da haklı deyip düşüncelere daldığım, yeni eleştirileriyle uyandığım enfes bir kitap. İlk defa ali şeriatı okudum anladım ki devamı da gelecek inşallah
Bazen değil çoğu zaman sormak lazım, bugün İslam diye bize dayatılan dine hangi İslam diye sormak lazım. Ebu Cehil ve çevresindekilerin savunduğu din anlayışı mı? Yada Hz. Peygamberin öncülük ettiği din anlayışı mı?

Aristokrat olmayanların atanması, görevlendirilmesi: Salim, Kuba halkının imamı; Habeşli köle Bilal, İslam'ın resmî müezzini; köle oğlu Usame'nin Müslümanların​ en büyük ordusuna komutan olması, üstelik aristokratlar ve büyük adamlar bu orduda asker olduğu halde.

İslam ve Sınıfsal Yapı, Ali Şeriati (Sayfa 125 - Fecr Yayınları 110)

Mekke'de sürü sahibi olan, tacir olan, aristokrat olan bir kimse doğal olarak Ebu Süfyan ve Ebu Cehil'in yanında olacaktı; Darunnedve'dekilerden başka arkadaşı olmayacak.

İslam ve Sınıfsal Yapı, Ali Şeriati (Sayfa 136 - Fecr Yayınları 110)
Ali Seriatiye özgü mükkemel bir söyleşi olmuş, kesinlikle her müslümanın objektif bakarak okuması gereken bir kitap. Kendisi gercekten büyük bir felsefeci ve islam düşünürü. Bu kitapta islamin aslında sinifsal yapıya nasil baktığını, peygamerin döneminde yaşanan olayları cok güzel bir dille açıklıyor. Tek kelimeyle size islam adina cok büyük katkılar sağlayacak ender kitaplardan biri. Ali seriati okumazsaniz eksik kalırsınız.
Ali şeriatinin okuduğum ilk kitabı. Çok etkileyici fikirleri var.
Bir sosyolog olarak Ali Şeriatininin fikirlerini beğendim.
Fakat bazı sahabeler hakkındaki yorumlarını, özellikle Hz Osman (ra) ve Hz Abdurrahman b. Avf (ra) hakkındaki fikirlerini kesinlikle doğru bulmadım.
Her ne kadar zengin sahabeler olsa da yeri geldiğinde son kuruşuna kadar her şeylerini İslama ve Peygamberine (ASM) teslim eden insanlardır.
Bu kitabı okuyunca halife osman döneminin şimdiki türkiye döneminin tıpatıp aynı olduğunu görüyorum, görürüz.o nasıl devleti ailesi ve sülalesinin malı haline getirdiyse günümüz ülkesinde de aynısını görüyoruz.guc olunca gelenek hiç değişmedi aynen devam ediyor.kutsal kitap ve güzel söylemler hikaye her dönemde...
Sonradan ilahi adalet diye adaleti göklere çıkardılar ki, yeryüzünde ondan söz edilmesin.
Ali Şeriati
Sayfa 94 - Fecr Yayınevi
Peygamber buyurdu :'' Çok çalışmaktan nasırlaşan elleri öp!'' Kendisi de Medine'ye dönerken bir işçinin nasırlaşmış ellerini havaya kaldırıp öptü ve dedi ki : ''Bu el öyle bir eldir ki hiçbir zaman buna ateş dokunmaz.'' Ayşe'ye, Peygamber en çok hangi ameli sever diye sorduklarında aldıkları cevap şu oldu: ''İşin sürekli olanını.''
Ali Şeriati
Sayfa 116 - Fecr Yayınevi
Sonra bir adam gelir ve ''dünya'' için daha fazla para almak amacıyla, bir ay boyunca ''dünyaya meyletmemekten'' bahseder.
Ali Şeriati
Sayfa 20 - Fecr Yayınevi
Öyle takvalı şahsiyetlerimiz var ki.... Maşallah maşallah, çok iyi! Ancak bunlar ne '' yaparlar''? Hiçbir şey! Kötü iş yapmazlar, peki iyi iş? Hiçbir şey!

Kitabın basım bilgileri

Adı:
İslam ve Sınıfsal Yapı
Baskı tarihi:
2000
Sayfa sayısı:
159
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789756004432
Çeviri:
Doğan Özlük
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Fecr Yayınları
İslam tarihinde sade yaşama yönelik tekelci vurgu, dünyadan el etek çekip zühde eğilim gösterme: en iyi, en ilerici Müslüman’ın en gerici olmasına sebep oldu. Diğer tarafta ise kapitalizm ve para canlılıktan yana yorumlar, meşrulaştırmalar, yoldan çıkmış aristokratlığın meşrulaştırılması, altın ve gümüş yığmalar... Oysa her iki yaklaşım da yoldan sapmadır. Yani aslında bunların hiçbiri İslam değil. Bunların her biri bir yola düşüp yalın bir biçimde ve her zaman meseleyi sadece bir açıdan ele alarak ona vurgu yaptılar. Sonuçta bir araştırmacı için ve İslam''ın nasıl bir öğreti olduğunu öğrenmek isteyen bir öğrenci için, İslam''ın gerçek yüzü bilinemez oldu. Bir bakıyoruz İslam züht olarak karşımıza çıkmış, öyle ki Buda''yı ve Hinduların dervişlerini dahi geride bırakmış; bir bakıyoruz İslam paraya düşkünlük olup çıkmış, öyle ki Batı kapitalizmini dahi geride bırakmış.

Kitabı okuyanlar 92 okur

  • veli tan
  • Pinokyo
  • Jerusalem
  • mehmet Akman
  • Zeynep Kaya
  • Zeynep Gokmen
  • Yağmur Dilli
  • Dursun Yener
  • Haci Ziya Şeker
  • Requiem

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%53.6 (15)
9
%10.7 (3)
8
%28.6 (8)
7
%3.6 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%3.6 (1)