Satranç'ta Zweig bu araya mesafe koyma tekniğini iki kez kullanır. Bir türlü aptal dâhi olarak satranç dışında hiçbir kinuda bilgisi olmayan Mirko Czentovic'in öyküsünü ve eğitimini aktarırken, kritik ayrıntıları aktarması için ana anlatıcının bir arkadaşını kullanır. Daha sonra öyküsünü ileri bölümlerde Dr. B, anlatıcıya Avusturya'nın Nazi fatihleri tarafından satranç konusunda nasıl eğitildiğinin öyküsünü anlatır. Bu kritik öykü tuhaf şekilde, anlatıcının Czentovic'in çıraklığı konusunda edindiği bilgilere paralel gider; usta bir satranç oyuncusu olmaya giden birden çok yol vardır. Bu yankı Zweig'ın öyküyü ayağa kaldırıp çözüm bölümünün sonuna kadar canlı tutmak için kullandığı dolaylı yöntemi vurgular. Aynı zamanda gem ifşacı, hem de ketum olabilmesini sağlar. Yalnızca istediği kadar liberal davranabilir.