Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Cihad ilan eden padişaha kimsenin destek vermemesi gibi
2. Pius'un haçlı seferi çağrısına -Burgonya dışında- Kuzey Avrupa'dan hiçbir yanıt alamaması, haçlı seferleri düşüncesinin ne kadar eskilerde kaldığının kanıtıydı. Bir söylemin ötesine geçemeden bir süre daha bu böyle devam etti.
2. Mehmet Türkleri yeni başkente gelip yerleşmeye ikna etme konusunda çok büyük zorluklarla karşılaşıyordu. Çok sayıda Rum'un kente getirilmesi kentin yabancı karakterini iyice öne çıkarmıştı. Ama Konstantinye'yi Istanbul'a dönüştürme süreci 2. Mehmet'in saltanatının sonundan itibaren hız kazandı. Minareler kent silüetine hakim olmaya başlayınca Bizans geçmişinin izlerini giderek silen bir İslam kentine dönüştü Osmanlı toplumu, Konstantiniye'nin fethinin kaderi olduğunu kabul etmeye başlamıştı.
Sayfa 186Kitabı okudu
Reklam
2. Pius İslam tehdidini hafife almıyordu, ama savının temelinde Türklerin Müslüman olmaları değil "barbar" olmaları yatıyordu. Pius bu terimi, klasik bağlamda uygarlık düşmanları anlamında kullanıyordu. Bu 15. yüzyılın ortalarına değin, Batılılar arasında mertlikleri ve kahramanlıklarıyla anılagelen Türklere karşı geliştirilen yeni bir bakış açısıydı.
Sayfa 115Kitabı okudu
Fâtih, kenti kuşatmadan önce, dedesi Bayezid'in yaptırdığı Anadolu Hisarı'nın karşısına. Avrupa kıyısında Rumeli Hisarı'nı yaptırtarak Boğaz'ın denetimini ele geçirmişti. Artık Boğaz'dan geçmek isteyen bütün gemilere onun izni gerekiyordu. Kostantiniye kuşatması, 6 Nisan 1453'ten 29 Mayıs'a kadar. elli dört gün sürdü. Savunma güçleri 8.500 kişi kadardı; düzenli Osmanlı ordusu ise en az elli bin kişilikti. Fatih, kenti o zamana dek görülmemiş büyüklükte toplarla dövdü. Ortaçağ'ın en güçlü istihkamları olan kent duvarlarının saldırıyla ele geçirilmesi, bu yeni silahların zaferidir.
Sayfa 38 - Kronik KitapKitabı okudu
"Ya ben Konstantiniye'yi alırım ya da Kostantiniye beni..!"
Türkler 1453'te Konstantinopolis'i zaptettiler ve paralarını 1922'ye kadar "Kostantiniye'de basılmıştır" ibaresiyle basmaya devam ettiler.
Sayfa 241Kitabı okudu
Reklam
Kartal ve Yılan
1453 kuşatması sırasında Türk ordusu saflarında yer alan bu Rus yazar, olayları anlattığı metnin başına Kostantiniye'nin kuruluşuyla ilgili bir de efsane koymuştur. Modern kritikler, efsanenin metni kopya eden Rus kâtipler tarafından XVI. yüzyılda eklenmiş olabileceğini düşünmektedir. Bu efsanede şehrin kuruluşu sırasında meydana gelen
“Kostantiniye bir gün feth olunacaktır.Onu fetheden komutan ne güzel komutandır.Onu fetheden asker ne güzel askerdir!”
KONSTANTİNOPOLİS TÜRKLERE KARŞI DÜŞÜYOR
Gelgelelim ufukta yeni bir güç belirmekteydi: Orta Asya'dan fırtına gibi gelen ve hızla yükselen Osmanlı Türkleri. Arap hükümdarlar arasında bitmek bilmeyen kavga dövüşten yararlanan Osmanlılar 1400'lü yıllarda Levant bölgesine hükmetmeyi başardı. Bugünkü Türkiye'nin yanı sıra Arap arazilerinin büyük bir bölümünün denetimine de sahip oldular ve birçoklarının defalarca kalkıştığı, ama her seferinde başarısız olduğu bir şeyi yaparak, yani Konstantinopolis'i (Kostantiniye) fethederek 1453'te Akdeniz'in merkezine oturdular. Bizans İmparatorluğu tam bin yıl boyunca kültürün ve Hıristiyanlığın beşiği olarak kalmıştı, ancak kendini denizden gelecek tehlikelere karşı koruyamaz olunca ve Türkleri püskürtmeye yetecek kadar (hem insan hem de zenginlik bakımından) kaynak yaratmayı beceremeyince en nihayetinde düştü.
Sayfa 182Kitabı okudu
Fatih, kenti kuşatmadan önce, dedesi Bayezit'in yaptırdığı Anadolu Hisarı'nın karşısına, Avrupa kıyısında Rumeli Hisarı'nı yaptırtarak Boğaz'ın denetimini ele geçirmişti. Artık Boğaz'dan geçmek isteyen bütün gemilere onun izni gerekiyordu. Kostantiniye kuşatması, 6 Nisan 1453 'ten 29 Mayıs'a kadar, elli dört gün sürdü. Savunma güçleri 8.500 kişi kadardı; düzenli Osmanlı ordusu ise en az elli bin kişilikti. Fatih, kenti o zamana dek görülmemiş büyüklükte toplarla dövdü. Ortaçağın en güçlü istihkamları olan kent duvarlarının saldırıyla ele geçirilmesi, bu yeni silahların zaferidir. Osmanlı ve Batı kaynakları, Türklerin kente, duvarlarda topla açılan gedikten genel bir saldırıyla girdikleri noktasında birleşir.
Reklam
İslam Coğrafyasından İstanbul'a İlk Fetih Hareketleri..!
İslam dünyasında Arap coğrafyacıların etkisiyle farklı bir Konstantinopolis temasının yaygın olarak literatüre girdiği de söylenebilir. Aslında bu gelenek Hz. Peygamber'in gösterdiği yolda, daha Emeviler döneminde başlayan doğrudan Kostantiniye'ye yönelen askeri seferlerle de kendisini göstermişti. Bu dört büyük seferden üçü Emeviler (669, 674, 717) sonuncusu ise Abbasiler (781-782) tarafından icra edilmişti.
Sayfa 27 - TimaşKitabı okudu
"Kostantiniye kuşatması, 6 Nisan 1453'ten 29 Mayıs'a kadar, elli dört gün sürdü. Savunma güçleri 8.500 kişi kadardı; düzenli Osmanlı ordusu ise en az elli bin kişilikti. Fatih, kenti o zamana dek görülmemiş büyüklükte toplarla dövdü."
Sayfa 38 - Kronik KitapKitabı okudu
Kostantiniye kuşatması, 6 Nisan 1453'ten 29 Mayıs'a kadar, elli dört gün sürdü.
627 yılında Müslümanlar ile Müşrikler arasında cereyan eden Hendek Savaşı'nda, Medine şehri düşman işgali tehlikesine karşı Selman-ı Farisi'nin teklifiyle hendekler açmak suretiyle koruma altına alınıyordu. Lakin hendekler kazılırken karşılaşılan büyük bir kaya parçasının orduyu uğraştırdığı görülmekteydi. Bunun üzerine konu Hz. Peygamber'e intikal ettirilmiştir. Eline aldığı balyoz ile yerinden hareket etmeyen kaya parçasına vuran Hz. Peygamber, balyoz darbesiyle 3 parçaya ayrılan kayanın her bir parçası için bir şehrin fethini müjdelemiştir. Bu şehirler; İran, Mısır ve Kostantiniye yani İstanbul idi. Müjdeye nail olabilen kutlu kumandan ve askerlerden olabilmek gayesiyle İstanbul, 1453 tarihine kadar Müslümanlar tarafından 11 kez kuşatılmıştır.
Sayfa 25 - Yeditepe, İstanbul'un Manevî Mücevherleri: Ni'Mel CeyşlerKitabı okudu
Bizans'ın klasik antikçağ koruyuculuğu Batı'ya geçti; Osmanlılar emperyal kaderini devraldı; siyasal ideolojisini yeniden biçimlendirmek de Ruslara kaldı. Dolayısıyla Konstantinapolis'in nihai düşüşü, yeni gerçeklere uygun kimliklerin ve ideolojilerin yaratılması gibi karmaşık bir sürecin ana referans noktası oldu.
Sayfa 8 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.