Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
248 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
62 günde okudu
İslam dünyasında farklı disiplinlerin nasıl ortaya çıktığını ve birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini inceleyen kapsamlı bir eser. İslam düşüncesinin temellerini oluşturan Selefiyye, Kelam, Tasavvuf ve Felsefe akımlarını derinlemesine analiz ediyor ve her birinin İslam medeniyetine nasıl katkıda bulunduğunu açıklıyor. Bir Müslümanın ilim ve fikir dünyası ne kadar dar ve küçük olursa o kadar kötü ve zararlı, ne kadar geniş ve büyük olursa o nisbette iyi ve faydalı olur. Büyük düşünceler dar ve küçük düşünceleri yutar. İslâm düşüncesini kendi dar idrâkimize ve sınırlı bilgilerimize sığdırmak yerine, onu bütün azameti ve vüsatiyle kavramaya gayret etmek gerekmektedir. İbn Arabi’nin dediği gibi “Allah’ım! Bize eşyayı olduğu gibi göster” duası sözlerimizin sonu olsun.
İslam Düşüncesinin Yapısı
İslam Düşüncesinin YapısıSüleyman Uludağ · Dergah Yayınları · 2018208 okunma
Çağdaşlaşma-I
Bu çağdaşlaşma kadar kötü bir kelime yoktur. Bu çağ neden Avrupa'nın çağı olsun? ... biz çağdaşlaşmayı kabul ettiğimiz andan itibaren biçâreliğimizi, elimizin kolumuzun bağlı olduğunu, efendimizin Avrupa olduğunu kabul etmiş oluyoruz.
Sayfa 78 - İstanbul: Ketebe, 2018.Kitabı okuyor
Reklam
Bazılarının "insan düşmanı" olması gibi biz de "düşünce düşmanı" olmayalım çünkü düşüncelerden nefret etmek kadar kötü bir şey olamaz, dedi Sokrates.
Sayfa 135 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
... çalışma, bizden üç büyük eksikliği, can sıkıntısını, kötü alışkanlıkları ve yoksulluğu uzaklaştırır, ...
Sayfa 250 - Cem Yayınevi / 1. Bası, İstanbul, Eylül 1994Kitabı okudu
Ne kadar berrak ne kadar iyi olursan. Yine kötü ruhlu insanlar yüzünden incinen sen oluyorsun 📝S.
Kötü niyet kanatacak yaralar arar bazen kader bile bizi en hassas yerimizden yaralamayı sever.
Reklam
Su aktığı yolun; insan, içinde doğduğu şartların iyi ve kötü niteliklerini alır.
Çünkü biz aslında, görünüşe göre, yönetim biçimlerinin karşılaştırılmasıyla ilgileniyorduk, sözde iyi veya kötü insanların, sınıfların, ırkların hatta belki de dinlerin karşılaştırılmasıyla değil.
Sayfa 176Kitabı okudu
“Bir insanın arkadaşı onunla ilgili laf ettiriyorsa o kötü sözü söyleyenle aynı kefededir.”
Reklam
“Gözleri hasta olana ışık kötü gelir. Karanlıkta rahat eder ve acılarından kurtulur. Çünkü artık görememektedir.”
"Kötü ya da iyi hissetmenizin nedeni düşündüğünüz şeylerdir. Çünkü hissetmek düşünmek ile başlar."
Farabi
Farabi
Gyges'in sırrını barındıran kötü sessizliği bozuşumla, ben Sonsuz'a tanıklığım - veya onun iziyim veya kıvancıyım. Öznenin içseliğinin dışa-dönüklüğü, için-dışa-çıkışıdır bu: Özne görür hale gelmeden önce kendisini görülür kılacaktır! Sonsuz benim "önümde" değildir, onu ifade eden benim, fakat bu ifade etme, tam da "başkası-için"in işaretinin verilişinin işaretini vererek olur; öylesine ki, ben bunu yaparak çıkar-gözetmez olurum; Efendim. Harikulade bir aküzatiftir bu: buyurun, gözünüzün önünde, hizmetinizdeyim, hizmetkarınız. Tanrı adına.
Bahar mevsimiydi ve hepimiz sülfür tedavisi görüyorduk. Bütün haftayı Dante’nin Inferno’sunu ingilizce okuyarak geçirmiştim. Buzların aniden çözülmesi gibiydi, bastıran sıcak kuşları o denli delirtmişti ki müziğe tamamen duyarsız bir biçimde pencereden içeri ve dışarı uçuyorlardı. Hamburg ya da Bremen’deki akrabalarımızdan biri yeni gelmişti; lezbiyen kılıklı bakire bir teyze. Ona yakın olmak bile beni öfkelendirmeye yetiyordu. Başımı okşar, bana yeni bir Mozart olacağımı söylerdi. Mozart’tan nefret ederdim, hâlâ da nefret ederim ve sırf ondan intikam almak için kötü çalar, bildiğim bütün yanlış notalara basardım.
Iyi bir şeymiş gibi hazzın peşinden koşan, kötü bir şeymiş gibi acıdan kaçan kişi de inansızdır
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.