Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Özgürlük, kardeşlik, meşruiyet ve liberalizm gibi sloganlar yürütülen hareketlerin fikir babaları Yahudilerdir. Bugünkü İsrail’de karşılaştığımız şeyler ise Sparta tarz eğitim, fanatikleştirilmiş insan malzemesi ile askeri ihtiyaçlara göre şekillendirilmiş bir toplum, makyavelist prensiplere dayalı devlet politikası, Nietzsche’nin tanımladığı şekliyle güçlünün iktidarı ve gücün ahlakı.
Otoriteleri olan gruplar çıkarları doğrultusunda hareket ederler. Dahrendorf (1959: 176) çıkarı açık ve gizli çıkarlar olarak birbirinden ayırır: Gizli çıkarlar, önceden belirlenmiş davranışların bir eğilimini tanımlarlar, açık çıkarlar ise bilinçli olarak aktörlerin eylemini yönlendirirler. Grupların ve organizasyonların yapısını sadece açık çıkarlar kurar, bir grubun ayırt edici özelliği, o anki aidiyet duygusuyla ve en küçük bir organizasyonla belirlenir. Diğer taraftan, aynı birey farklı gruplara bağlı olabilir ve bir yerde elinde bulundurduğu otorite başka bir yerde ona ait değildir. Farklı meşruiyet ve doğaya sahip, ne iki kampa bölünebilen ne de hiyerarşik bir yapıya sahip olabilen sayısız gruplar vardır ki aralarında çok çeşitli çatışmalar söz konusu olabilir. Bununla birlikte, grupların bir çıkar çakışması olduğunda (aynı kişiler ve aynı gruplar tarafından uygulanan otorite), toplumsal sınıf kavramına yaklaşılır. Bu çıkar grupları bir kez kuruldu mu artık yarı-gruplar olmaktan çıkarlar ve toplumsal değişmeye yol açan çatışmalara girerler (Poloma, 1993: 120).
Reklam
Orta Doğu devletleri gerçeklik düzeyinde esasen güçsüz devletlerdir. Orta Doğu'daki devletler bu zayıflıklarını toplumsal meşruiyet zeminlerini genişleterek gidermek yerine, Suriye örneğinde görüldüğü gibi, maddi ve manevi olanaklarını mobilize edip baskı rejimlerini kuvvetlendirerek ayakta kalmayı tercih etmektedirler. Ayrıca kendi iç meşruiyetleri zayıf olan bu devletler, meşruiyetlerini bölgesel ve küresel düzeyde kurdukları ittifaklar yoluyla sağlama stratejisi uygulamayı tercih etmişlerdir ki; bu da bölgeyi çıkar çatışması temelli küresel bölgesel nüfuz mücadelelerinin en önemli alanlarından birisi haline dönüştürmüştür.
Sayfa 13 - POLİS AKADEMİSİ YAYINLARIKitabı okudu
Aşkın ölçütleri para, sosyal konum ve mevki olarak görüldüğü sürece, fahişelik kaçınılmazdır; ilişkilerin meşruiyet ve ahlâk peleriniyle örtülmüş olması bu tabloyu ortadan kaldırmaz.
Aslında her toplumda Weber’in üç meşruiyet şekli de bulunur.
Belirli bir toplumdaki meşruiyet şeklini karizmatik olarak tanımla­mak, bu toplumda başka hiçbir meşruiyet şekli olmadığını söylemek değildir.
Reklam
Öznel niyetimiz farklı da olsa, meşruiyetini giderek yitirmekte olan bir otoriter rejime nesnel olarak yeniden meşruiyet kazandıracak, ona can suyu olabilecek işleri yapmalı mıyız?
“Yalan; ekonomik bir zorunluluk, politik bir silah, sanatsal bir gereklilik, medyatik bir yöntem, cinsel bir bahşiş ya da toplumsal bir alışkanlık olarak meşruiyet kazandığı anda güçsüzlüğün ve suçun üreme koşulları yerine getirilmiş demektir.
“İslam bizi geri bıraktı, Batı karşısında yenilgilerimizin sebebi İslam’dır!” hükmü, giderek bir inanç, bir yaşama biçimi hâlini aldı. Bunu da modernlik kisvesi altında hınç ve taassupla dolu telkinler hâlinde yaydılar; bu tür ideolojilere ve akımlara neredeyse meşruiyet kazandırıldı… Bu yanılgıların ortasında doğdum ve yetiştim. Gerçeğin ise tam tersi olduğunu pek çok bedel ödeyerek idrak ettim."
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.