Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sayın beyefendi, İlanınız ilgimi çekti, size kendimi sunmadan önce sizinle ilgili biraz daha bilgi almak isterim. Fi tarihinde dünyaya gelmişim. Yaptığım bir aptallık yüzünden babam beni hiç affetmedi. Beni evinden kovdu ve ilk günahı icat etti. Beni gördünüz aslında, Dürer, Brueghel, Michelangelo, Masaccio, hepsi resmimi yapmıştı... Gümrükçü Rousseau bana hak ettiğim ilgiyi göstermediği için kendimi en çok Cranach tablolarında beğeniyorum. Öyle müsrif biri sayılmam, elmalarla besleniyorum, öyle şımşıkıdım da değilim, gayet mütevazı bir gardırobum var, üryanlığımdan memnunum. Umarım hayal kırıklığına uğramazsınız. Beraber yeniden cenneti kurmak için önümüzde koskoca bir sonsuzluk uzanıyor. Havva
Deniz ne büyük sanatçıydı! Kare kesilmiş ve çeşit çeşit hörgüçle kaplı bir duvar, henüz bitmemiş bir alçak kabartma görüntüsü veriyordu; bu puslu kabartmaya bakarken, Prometheus'un Michelangelo için bir taslak hazırladığı düşünülebilirdi. Devin başlattığı işi, deha birkaç çekiç darbesiyle tamamlayacaktı âdeta.
Sayfa 267 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Çocuklarımdan söz ederken, "diğerleri gibi değiller"diyorum.Bu, şüphelendiriyor. Einstein, Mozart, Michelangelo diğerleri gibi değillerdi.
Yapı Kredi Yayınları
Eğer bir adamın işi sokakları süpürmekse, Michelangelo nasıl resim yapıyor, Beethoven nasıl beste yapıyor veya Shakespeare nasıl şiir yazıyorsa öyle süpürmeli. Sokakları öyle güzel süpürmeli ki yerdeki ve gökteki herkes bir an durup burada işini çok iyi yapan bir adam yaşıyormuş demeli. Martin Luther King, Jr.
Ancora Imparo, "Hâlâ öğreniyorum"
📣 anlamına gelir. Michelangelo tarafından 87 yaşında söylenmiştir. Michelangelo bu sözle hem insanın zaman zaman kapıldığı hayata karşı geç kalmışlık hissinin hem de "ben oldum" tembelliğinin önüne geçiyor. Ancora Imparo kavramı, öğrenmenin yaşam boyu süren bir yolculuk olduğunu anlatmaktadır. Bu kavram her yaşta ve hayatın her aşamasında insanın hayatı ve kendisini keşfedebileceğini, gelişebileceğini ve öğrenerek ilerleyebileceğini vurguluyor...!
Hiçbir heykeltıraş, hiçbir şair, ne Michelangelo ne de Dante, son ümitsizliğin jestlerini, kendini sağanak halinde yağan yağmura teslim etmiş, kendini korumak için parmağını bile oynatamayacak kadar kayıtsız ve yorgun olan bu yaşayan insan kadar güzel hissetmemi sağlayamazdı. Beni harekete geçiren bu oldu, başka türlü davranmam mümkün olamazdı.
Sayfa 32 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
... Bu dönemde, Raphael Sanzio ve Michelangelo gibi birçok ressam mevcuttur.
Sayfa 11
Hiçbir heykeltıraş, hiçbir şair, ne Michelangelo ne de Dante, nihai çaresizliği, dünyadaki nihai sefaleti, yağmurda sırılsıklam olan, tek bir hare- ketle kendini korumaya alamayan, gayretsiz, yorgun görünen bu canlı insan kadar çarpıcı bir şekilde hissettiremezdi.
AŞKIN GÖZÜ KÖRDÜR...
❝ Bugüne kadar hiçbir heykeltıraş, hiçbir şair, ne Michelangelo ne de Dante bana bu nihai ümitsizliği, yeryüzünün bu nihai sefaletini, yağmura teslim olup kendini tek bir hareketle bile koruyamayacak kadar kayıtsız ve yorgun duran bu canlı insan kadar etkileyici hissettirmemişti. ❞
Reklam
Michelangelo Merisi da Caravaggio
Hayatı son derece karanlıktı, belki de bu yüzden resimlerini daima siyah bir fonda yapmayı tercih etti. Erken dönem resimlerini incelediğimizde bu karanlık fondaki resimlerinde dört ya da beş figür seçilebilirken ustalık eserlerinde bu sayının on üçe kadar çıktığını görebiliriz. Ancak bu figürlerin tamamını bir bütün olarak görmek olası değildir. Çünkü çoğunun bedeni gölgeler içine saklanmıştır.
Sayfa 192Kitabı okudu
Michelangelo Merisi da Caravaggio, sanat tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Barok resim sanatının ilk ve en iyi örnekleri onun kanlı ellerinden çıkmış, ölümünden kısa süre sonra tüm Avrupa'yı etkisi altına almıştır. Ondan etkilenenlerle onu taklit etmeye çalışanlar çoğalmış ve böylece "Caravaggio gibi resim yapmak" anlayışı ortaya çıkmıştır.
Sayfa 191Kitabı okudu
Bu (zorunlu) eğitim sistemi bütüncül değil, lineerdi. Medeniyetin ilk temellerinden itibaren, Aristoteles'in eğitim sistemlerinden Ortaçağ'ın Michelangelo gibi dahileri yetiştiren çıraklık sistemlerine kadar her yerde, eğitim herkesin eşit olduğu bir süreçti. Öğretmen, kılavuzluk ediyordu, çocuklarsa öğretme ve öğrenme işine aktif olarak katkı sağlıyorlardı. Hayatta olduğu gibi burada da, birbirinden kopuk değil, bütün halindelerdi. Fakat Alman filozoflar, iyi asker ve iyi fabrika işçisi yetiştirmek için -çünkü amaç buydu!- Öğrencilerin büyük resme bakmadan, onlara ne söylenirse onu yapan, bütüncül değil lineer düşünen kimseler haline getirilmesinin elzem olduğu hükmüne varmışlardı. Eleştirel düşünme yeteneği unutturulmalı, öğrenciler lineer düşünmek üzere eğitilmelilerdi.
Sayfa 89
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.