Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
D.A.Ç
insan olmanın her zaman için kendinden başka bir şeye, ya da bir insana-gerçekleştirilecek bir anlama, karşılaşılacak bir insana, hizmet edilecek bir davaya, ya da sevilecek bir insana- yönelmek olduğu yolundaki antik ant- ropolojik gerçeğini anlıyorum İnsan, sadece varoluşundaki bu kendini aşmayı gerçekleştirdiği zaman gerçekten insan, ya da
152 syf.
·
Puan vermedi
İncelemem
SPOİLER ve kendi düşüncelerim. 1.alıntı 'Kazandıklarımın bir bölümünü kendime saklamaya karar verdiğim zaman zen­ginliğe giden yolu buldum. Sen de bulacaksın.' "'Ama kazandıklarımın hepsi zaten benim değil mi?' diye sordum. "'Hiç de değil,' diye yanıtladı. 'Terziye para ödemiyor mu­ sun?
Babil’in En Zengin Adamı
Babil’in En Zengin AdamıGeorge S. Clason · Butik Yayınları · 20183,886 okunma
Reklam
Jung hem içsel dönüşümü hem de Gnostisizm literatürü doğrulayıcı incelemesi yüzünden Gnosisi benimsemiş bir günümüz Gnostiği olarak görülebilir. Psikolojisinde çağdaş bir görünüm alhnda aslında Gnostik bir dönüşüm disiplini ileri sürdüğünü biliyordu. Kendi çabalanyla kadim zamanların Gnostik öğretmenlerinin çabalan arasında ta­ rihsel bir bağ
imeditasyon
Soran: Bütün üstatlar meditasyon yapmayı öğütlerler. imedi- tasyonun amacı nedir? maharaj: Biz duyuların ve eylemlerin dış dünyasını biliyoruz, fakat duyguların ve düşüncelerin iç dünyası hakkında bildikle rimiz çok az. imeditasyonun başta gelen amacı içsel yaşamı- mızın farkına varıp, onunla yakınlık kurmamızdır. Nihai amaç, hayatın ve bilincin
Fırtına
youtu.be/yVWcTLuUCvI?si=... Sana söyledim ve tekrar söylüyorum Sahile inme dedim Sahilde fırtına olur Ve seni alır, götürür Ve eğer seni alırsa ve oraya götürürse
Se'âdetmend olan dildârına dilbend olur elbet Gören dildârını sevdâsına derbend olur elbet Nazar-endâz olan cemâl-i Leyla'ya olur Mecnûn Düşer vâdilere serkeşte-i pâ-bend olur elbet O serv-i kameti seyreyleyen sahrâ-yı gülşende Yanar cânı döker kanı gözü bî-hand olur elbet Dökülmüş gerdene geysûleri bir âfet-i devrân Gören gözler gülistânı mehabbet-mend olur elbet
Reklam
Artık öyle bir noktaya gelmiştik ki, yaşamak ya da ölmek önemli değ i ld i . Öl m eden bir parça ekmek yiyebilirsek mutlu olacaktı k . Chunsheng ayağa kalktı ve ben onu kurşun l a r konusunda uyarma gereği duymadım. Biraz etrafa bakın­ dıktan sonra, "Belki dışarıda bir pa r ça ekmek bulabi l irim, gi dip bakacağım," dedi. Chunsheng siperden dışarı sürüne sür ü ne çıkarken onu du r durmadım. Nasıl olsa öğleden önce ikimiz de ölmüş ola­ caktı k . Ölmeden önce bir pa r ça ekmeğe dokunabili r se, bu onun için iyi olurdu. Chunsheng ceset tarlala r ı n ı geçerken çok bitkin görü n üyordu. Bir iki adım attıktan son r a bana döndü ve şöyle dedi: "Sak ı n bi r yere ayrılma. Bir pa r ça ek­ mek bulur bulmaz geri döneceğim."
Şu ikisinden hangisi daha ileridedir sence: Hazreti Mu hammed mi, Sufi Bayezid-i Bistâmî mi?" "Bu ne biçim soru böyle?" diye tersledim. "Son peygamber, Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimiz ile bir sufi yi bir mi tutarsın?" Etrafımızda meraklı bir kalabalık toplanmıştı ama derviş izleyicileri umursamıyor
Sayfa 200Kitabı okudu
Sehpa (سهپا)
Bu kelime Farsça iki kelimenin birleşmesinden oluşmaktadır. Eski zamanlarda sehpalar üç ayaklı idi. Farsça üç anlamındaki “se” (سه) kelimesiyle ayak anlamındaki “pa” (پا) kelimesinin bir araya gelmesiyle bu kelime doğmuş oldu.
Sayfa 97 - SüedaKitabı okudu
İsrail bu kadar az nüfusla nasıl dünyayı etkiliyor
Toprağının genişliği ve nüfus sayısı bu kadar az olan bir ülkenin, dünya siyasetinde böyle bir rol oynaması pa- radoksal görülebilir. Bunu anlamak için, çok önemli olmasına rağmen, üç kıtanın kavşağındaki İsrail'in stratejik konumunu ileri sürmek yetmez. Haim Weizmann, Britanyalı muhatapla- rina, "Yahudi bir Filistin, İngiltere için,
Sayfa 175
Reklam
Stendhal'dan Balzac'a, Tolstoy'dan Thomas Mann'a Avru­ pa'nın gerçekçi roman geleneğinin başarılarından biri de ka­ rakterle bağlamın birlikte örülüşünü göstermesidir. Bu tür kurgularda karakterler karmaşık bir karşılıklı bağımlılık­ lar ağında yakalanmış halde sunulurlar. Kendilerinden daha büyük toplumsal ve tarihsel güçler tarafından oluşturulur ve yalnızca bölük pörçük farkında oldukları süreçlerle şe­ killenirler. Ancak o güçlerin elinde oyuncak oldukları anla­ mına gelmez bu. Aksine, kaderlerinin çizilmesinde aktif rol oynarlar. Ama bütün gerçeklik, etraflarından yalıtılmış bir halde yaşayan bir iki büyük adamın babayiğitliği eksenin­ de de dönmez. George Eliot'ın ifadesiyle, hiçbir özel hayat kendinden daha geniş bir kamusal hayatın etkisinden mu­ af değildir. Gerçekçi roman bireysel hayatları tarihler, top­ luluklar, akrabalıklar ve kurumlar açısından ele alma eğili­ mindedir. Benlik bu çerçevelerin içinde görülür. Bir edebi­ yat eserinin ortaya çıkışında yazarının haricinde de etkenler olması gibi, gerçekçi bir karakterin oluşumunda pek çok et­ ken vardır. Gerçekçilik projesiyle modern roman arasında­ ki farklardan biri de budur. Beckett'in Malone Dies'ında [Ma­ lone Ölüyor] ya da Woolfun Mrs Dalloway'inde [Bayan Dal­ loway] olduğu gibi, modern roman tek ve yalnız bir bilinç­ le çıkabilir karşımıza.
Sayfa 74 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Stendhal'dan Balzac'a, Tolstoy'dan Thomas Mann'a Avru­ pa'nın gerçekçi roman geleneğinin başarılarından biri de ka­ rakterle bağlamın birlikte örülüşünü göstermesidir. Bu tür kurgularda karakterler karmaşık bir karşılıklı bağımlılık­ lar ağında yakalanmış halde sunulurlar. Kendilerinden daha büyük toplumsal ve tarihsel güçler tarafından oluşturulur ve yalnızca bölük pörçük farkında oldukları süreçlerle şe­ killenirler. Ancak o güçlerin elinde oyuncak oldukları anla­ mına gelmez bu. Aksine, kaderlerinin çizilmesinde aktif rol oynarlar. Ama bütün gerçeklik, etraflarından yalıtılmış bir halde yaşayan bir iki büyük adamın babayiğitliği eksenin­ de de dönmez. George Eliot'ın ifadesiyle, hiçbir özel hayat kendinden daha geniş bir kamusal hayatın etkisinden mu­ af değildir. Gerçekçi roman bireysel hayatları tarihler, top­ luluklar, akrabalıklar ve kurumlar açısından ele alma eğili­ mindedir. Benlik bu çerçevelerin içinde görülür. Bir edebi­ yat eserinin ortaya çıkışında yazarının haricinde de etkenler olması gibi, gerçekçi bir karakterin oluşumunda pek çok et­ ken vardır. Gerçekçilik projesiyle modern roman arasında­ ki farklardan biri de budur. Beckett'in Malone Dies'ında [Ma­ lone Ölüyor] ya da Woolfun Mrs Dalloway'inde [Bayan Dal­ loway] olduğu gibi, modern roman tek ve yalnız bir bilinç­ le çıkabilir karşımıza.
Sayfa 74 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
477 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.