Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Fransa’da 1789 Devrimi din ve devlet işlerini birbirinden ayırmak yoluna gitmemiş; tam tersine, Katolik dinini ortadan kaldırarak, yerine yeni bir ulusal din (réligion civique) tesis etmeyi hedeflemiştir. Bu amaçla her türlü dini cemiyet, manastır ve vakıflar kapatılmış, rahipler Katolik Roma kilisesini terk edip devlete bağımlılık yemini etmeye zorlanmış, Hıristiyan tanrı anlayışı yerine felsefi bir Mutlak Varlık (Etre suprême) öğretisi benimsenmiş, miladi takvim yerine 1792 yılını Yıl I kabul eden Devrim Takvimi ikame edilmiş, Hıristiyan dinine ait bayram ve yortular lağvedilerek Ulus ve Devrim Günleri kabul edilmiştir.
Selam olsun sana ey mutlu gün
her zaman neşe saçarak gel,dünyaya egemen halk tarafından hürmet edilmeye laik gün
Sayfa 30
Reklam
Aşk Sanatı
İmparator Augustus’a göre Ovidius ,kadınlara aşk konusunda öğütler vermekte…….yasak aşk ilişkileri içşn yüreklendirmektedir.. Ovidius Romadan sürüldü
Sayfa 12
Roma imparatorları ve üst düzey görevlileri görev sürelerini uzatmak için takvimle o kadar oynadılar ki, İÖ 153 yılında Roma senatosu takvimi yeniden düzenlemek zorunda kaldı ve yılbaşını 1 Ocak'a aldı. Takvimde bundan sonra yapılan başka düzenlemeleri düzeltmek için İÖ 46 yılında Iulius Caesar bu yılı 445 güne uzatarak yılbaşını tekrar 1 Ocak'a getirdi.
Sayfa 53
Bugün Türkiye’nin de kullandığı ve dünyanın en yaygın takvimi durumundaki Gregoryen takvimi, MÖ 46 yılında Roma İmparatoru Julius Sezar’ın hazırlattığı Jullius takvimine dayanıyordu. Adını Sezar vermişti ama, takvimi geliştiren İskenderiyeli gökbilimci Sosigenes’ti. MS 325’te, İznik Konsili bu takvimi, Türk Takvimi’ndeki gibi Güneş hareketlerini esas alarak geliştirmiş, Papa 13. Gregorius 1582’de yeniden düzenlemişti.
Sayfa 158Kitabı okudu
Reklam
Kleopatra, ordularıyla Mısır'a giren Roma generali Julius Sezar'i kendine âşık eder ve ağabeyini tahttan indirip yerine geçer. Sezar Kleopatra'ya duyduğu ilginin etkisiyle Mısırlıların kullandığı takvimi de beğenir. Mısır takvimi de bu aşkın bir sonucu olarak Roma'ya geldi. Roma takvimini mevsimlerle uyumlu hâle getirmek ve Mısır takvimini başlatmak için Sezar tam 425 gün süren bir ek yıl ilan etti. "Kargaşalık Yılı" olarak tarihe geçen bu yıldan sonra Mısır takvimi yürürlüğe girdi. Sezar'ın bu takvimin günlük hayattaki etkilerini görmesi mümkün olmadı. Ertesi yıl Shakespeare'in "Sen de mi Brütüs? Öyleyse yıkıl Sezar" sözleriyle edebiyata ve zihinlerimize kazıdığı suikast sonucu öldü. Yerine geçen ve Doğu Roma'ya hâkim olan Augustus da Kleopatra'ya aşık olunca Mısır takvimi on beş yüzyıl değişmeden kalmak üzere Batı dünyasına yerleşti.
Antik Roma Dini Ritüeller
Antik Roma'nın dini, tanrıları mutlu etme etrafında gelişmiştir. MS 313 yılında Konstantin tarafından Hıristiyanlık tanınmadan önce, Roma takvimi çeşitli tanrılar için festival, kurban ve törenlerle doluydu. Romalılar çeşitli tanrıların mitlerini paylaşıp kutlarken, dinleri mitolojik anpatılara ya da öğretilere duyulan inançtan çok ritüel eylemler pratiğine dayanıyordu.
Bugün Ne?
Saat gecenin bir buçuğu (bugün günlerden ne?) Gözlerinden uyku akan bir taksinin içindeyim Geçip gidiyorum bütün hayatımı da seni de Başkent en pahalı örümceğini biriktiriyor Unutkanlık, acı, acılar, acılarımız Biliyorum sen kaldın bir de hayatım kaldı geride Eğlencenin (bayağı bir şölendi) ilerlediğini Bir karnaval tadıyla ilerlediğini Bir adamın
1 Nisan'da Neden Şaka Yapılır?
Her ne kadar Roma İmparatoru Julius Caesar (Sezar) milattan önce 46 yılında takvimin başlangıcını Ocak ayı olarak ilan ettiyse de, 16. yüzyılın ortalarına kadar Avrupa'da yeni yıl geleneksel olarak, bahar aylarının başlangıç tarihi olarak da kabul edilen, Mart ayının 25'inde başlardı. 1564 yılında Fransa Kralı IX. Charles, takvimi değiştirerek yıl başlangıcını Ocak ayının birinci gününe aldı. O zamanki iletişim şartlarında bazı insanların bundan haberi olmadı, bazıları ise bu kararı protesto etmek amacıyla eski adetlerine devam ettiler, 1 Nisan'da partiler düzenlediler, birbirlerine hediyeler verdiler. Diğerleri ise bunları Nisan aptalları olarak nitelendirip bu güne 'Bütün Aptalların Günü' adını verdiler. Bu günde diğerlerine sürpriz hediyeler verdiler, yapılmayacak bir partiye davet ettiler, gerçek olması mümkün olmayan haberler ürettiler. Yıllar sonra takvimin ayları yerine oturup, Ocak ayının yılın ilk ayı olmasına alışılınca, Fransızlar 1 Nisan gününü kendi kültürlerinin bir parçası olarak görmeye başladılar. Adeti gittikçe süsleyerek, zenginleştirerek ve yaygınlaştırarak devam ettirdiler. Bu âdetin İngiltere'ye ulaşması yaklaşık iki yüzyıl sürdü, oradan da Amerika'ya ve bütün dünyaya yayıldı. 1 Nisan şakalarının sembolünün 'Nisan Balığı' olmasının nedeni ise Mart ayının sonlarına doğru, Güneş'in Balık Burcu'nu terk ediyor olmasıdır.
Neden Kitap YayınlarıKitabı okudu
Reklam
KADİM BİR HURAFE OLARAK MİLADİ TAKVİM
"...İslâm takvimi bırakıldı; Miladi yani Batı'nın muharref takvimi esas alındı. Bu takvim baştan sona hurafedir. Zira Batı kilisesi Hz. İsa'nın 25 Aralık'ta, Doğu kilisesi ise 6 Ocak'ta doğduğunu iddia etmektedir. İncil'den ise Hz. İsa'nın bir yaz günü doğduğu anlaşılmaktadır. Zira o doğduğunda çobanlar hayvanlarıyla dağlarda olduğundan ahırları boştu. Hz. Meryem de kundağa sardığı Hz. İsa'yı çobanların hayvanlarının boş olan yemliğine koymuştu. Hz. İsa eğer kışın doğsaydı çobanlar dağda gecelemez, soğukta dışarıda yatmazdı. Ne var ki Roma, Hristiyanlığı putperest anlayışla terkip sürecinde Hz. İsa'nın doğumunu yazdan kışa taşıdı. Böylece Hz. İsa'nın viladeti, Roma'nın güneş tanrısı Mithra'nın doğum günüyle birleştirildi. Daha sonra kutlamalar 1 Ocak'taki yılbaşı eğlencesiyle cemedilerek akdedildi."
Ocak ayının isminin hikayesi
Ocak ayının ismini nereden aldığına gelince; Jülyen ve Gregoryen takvimlerde yılın başlangıcı sayılan Ocak ayının Latince karşılığı “Januarius", batı dillerindeki ismi January veya Janvier' dir. Bu isim Roma mitolojisinde başlangıçlar kapılar ve geçişler tanrısı Janus'tan geliyor. Bizde Ocak ayı eski adını Arapça 'kanun'dan alır. Rumi takvimle "Kanunisani", erken cumhuriyet döneminde "ikincikanun" denildikten 1945 yılında çıkarılan yasa ile "Ocak" ismi verilir. Saatli Maarrif Takvimi'ne göre bu ayda zamanın çoğu evde ocakta ateş yakılarak geçirildiği için böyle adlandırılmış.
1 Nisa'n şakasının kökeni nedir?
Her ne kadar Roma İmparatoru
Gaius Julius Caesar
Gaius Julius Caesar
(Sezar) milattan önce 46 yılında takvimin başlangıcını Ocak ayı olarak ilan ettiyse de, 16. yüzyılın ortalarına kadar Avrupa'da yeni yıl geleneksel olarak, bahar aylarının başlangıç tarihi olarak da kabul edilen, Mart ayının 25'inde başlardı. 1564 yılında Fransa Kralı IX. Charles, takvimi değiştirerek, yıl başlangıcını Ocak ayının birinci gününe aldı. O zamanki iletişim şartlarında bazı insanların bundan haberi olmadı, bazıları ise bu kararı protesto etmek amacıyla eski adetlerine devam ettiler; 1 Nisan'da partiler düzenlediler, birbirlerine hediyeler verdiler. Diğerleri ise bunları Nisan aptalları olarak nitelendirip, bugüne 'Bütün Aptalların Günü' adını verdiler. Bugünde diğerlerine sürpriz hediyeler verdiler, yapılmayacak bir partiye davet ettiler, gerçek olması mümkün olmayan haberler ürettiler. Yıllar sonra takvimin ayları yerine oturup, Ocak ayının yılın ilk ayı olmasına alışılınca, Fransızlar 1 Nisan gününü kendi kültürlerinin bir parçası olarak görmeye başladılar. Âdeti gittikçe süsleyerek, zenginleştirerek ve yaygınlaştırarak devam ettirdiler. Bu âdetin İngiltere'ye ulaşması yaklaşık iki yüzyıl sürdü, oradan da Amerika'ya ve bütün dünyaya yayıldı.
Neden Kitap
KADİM BİR HURAFE OLARAK MİLADİ TAKVİM
İslam takvimi bırakıldı;Miladi yani Batı’nın muharref takvimi esas alındı.Bu takvim baştan sona hurafedir.zira batı kilisesi Hazreti İsa’nın 25 Aralık‘ta, Doğu Kilisesi ise 6 Ocak‘ta doğduğunu iddia etmektedir. İncil’de ise Hazreti isa’nın bir yaz günü doğduğu anlaşılmaktadır.Zira o doğduğunda çobanlar hayvanlarıyla dağlarda olduğundan ahırları boştu.Hazreti Meryem de kundağa sardığı Hazreti İsa’yı çobanların hayvanlarının boş olan yemliğine koymuştu.Hazreti İsa eğer kışın doğsaydı çobanlar dağda gecelemez, soğukta dışarıda yatamazdı. ne var ki Roma, hristiyanlığı putperest anlayışla terkip sürecinde Hazreti İsa’nın doğumunu yazdan kışa taşıdı. böylece Hazreti İsa’nın viladeti, Roma’nın güneş tanrısı Mithra’nın doğum günü ile birleştirildi.Daha sonra kutlamalar 1 Ocak’taki yılbaşı eğlencesi ile cemedilerek Akdedildi.
Sayfa 72 - Hüküm kitapKitabı okudu
44 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.