Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
80 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
Osmanlı İmparatorluğu’nun son safhasındaki mühim mütefekkirlerimizden birisi olan Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi, aynı zamanda, gerek babasının konsolos olmasından (“şehben-der” konsolos demektir) gerekse de sık sık sürgün hayatı yaşamasından ötürü, farklı ve yenilip yutulması zor fikirlere açık bir zâttır. Kendisini daha ziyade A’mâk-ı Hayâl
Garip İlimler ve Ruh Çağırma
Garip İlimler ve Ruh ÇağırmaFilibeli Ahmed Hilmi · Büyüyenay Yayınları · 20231 okunma
287 syf.
10/10 puan verdi
Bu eseri orijinalinden okuyun II. Meşrutiyet devrinin önde gelen İslâmcı fikir adamlarından Şehbenderzâde Ahmed Hilmi’nin eserleri arasında ayrı bir yeri olan A‘mâk-ı Hayâl, bu dönemde Osmanlı toplumunda yeni yeni görülmeye başlayan materyalist görüşe karşı kaleme alınmış tezli bir eserdir. Hakikati arayan Raci, ona yol gösteren Aynalı Dede
A'mak-ı Hayal
A'mak-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Turkuvaz Kitap · 201916,7bin okunma
Reklam
Mutluluk
''Beşeriyet derin bir ah çekti ve 'Doğru, Doğru! Lütfen bana söyleyin, merhamet edin. Mademki, hayattan tiksiniyorum, ama onsuz da yapamıyorum, Öyleyse saadetin ne olduğunu bana siz söyleyin' dedi. O sırada başkan geldi. Meseleyi anladı ve oradakilere: 'Haydi bakalım, şu zavallının sorusunun cevabını verin!'
Sayfa 324Kitabı okudu
"Güneş yanar, âlem döner Bir gün gelir hepsi söner Ey sahib-i ilm-ü hüner Bilir misin sebebi kim? Amâk-ı Hayal Şehbenderzade Filibeli Ahmed Hilmi
Yeni Kelam İlmi Dönemi Müellifleri
Kelâm ilmini metot ve muhteva yönünden geliştirme, çağın gereklerine uygun yeni bir neşve kazandırma gayretine girildiği bu dönemin önde gelen temsilcileri arasında, Osmanlı topraklarında Abdüllatif Harpûtî (1842-1914), Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi (1865-1914), İzmirli İsmail Hakkı, Arapkirli Hüseyin Avni (1864-1954) ve Said Nursi (1873-1960), Mısır'da Muhammed Abduh (1849-1905), Hint alt kıtasında da Mevlâna Şiblî Nu'mânî (ö. 1914) sayılabilir. Abdüllatif Harpûtî'nin yukarıda zikredilen dışında önemli bir kelâm eseri de Târîh-i İlm-i Kelâm'dır. Müellif bu eserin son kısmında da kelâmı asrın ihtiyaçlarına göre yeniden tedvin ve telif etmenin, İslâm âlimlerini bekleyen öncelikli bir görev olduğu kanaatini vurgulamaktadır.
176 syf.
·
Puan vermedi
·
28 saatte okudu
"Bir zamanlar kendimi Bulunmaz Hint kumaşı sanmıştım. Kaç metredir benim yokluğum? Benden daha çok var sanmıştım. Benim yokluğumdan dünyaya Bir elbise çıkar sanmıştım. Dünyanın çıplaklığına bakmaya utanmadan Sonunda ben de alıştım. Ah.. dedim sonra, Ah!
Didem Madak
Didem Madak
Bu dizelerle başlmk istedim bu keyıflı güzel gecen yolculuğumun bende bıraktığı
A'mak-ı Hayal
A'mak-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Çınaraltı Yayınları · 202116,7bin okunma
Reklam
287 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
23 günde okudu
Şehbenderzade Filibeli Ahmed Hilmi, 1865'te Filibe'de doğmuştur. Siyaset, tasavvuf, felsefe ile ilgilenmiştir. Necat, İkdam, Şehbal, Yeni Tasvir-i Efkar, Sırat-ı Müstakim gibi dergilerde yazmıştır. Haftalık ve günlük Hikmet gazetesini çıkarmıştır. Yazılarını Şeyh Mihridin Arusi, Coşkun Kalender, Kalender Geda, Özdemir gibi takma adlarla
A'mak-ı Hayal
A'mak-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Turkuvaz Kitap · 201916,7bin okunma
152 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi/ Yirminci Asırda Alem-i İslâm ve Avrupa Siyaseti. Hazırlayan: Bedri Mermutlu. Şehbenderzade Filibeli Ahmet ( 1865- 1914), babasının görevi ( şehbender/konsolos) nedeniyle Şehbenderzade, doğum yeri nedeniyle de Filibeli olarak bilinen Ahmet Hilmi, lköğretimini Filibe ve İzmir'de tamamladıktan sonra, Galatasaray lisesi'nden mezun oldu. Posta ve Telgraf Nezareti ile Düyun-u Umumiye'de çalıştı. Görevli olarak gittiği Beyrut'tan siyasal nedenlerle Mısır'a kaçtı. Gizlice döndüğü İstanbul'da 1901 yılında yakalanarak, Fizan'a sürüldü. II. Meşrutiyet'in ilanından sonra İstanbul'a döndü. Darülfünun da felsefe okuttu, İkdam ve Tasvir-i efkar gazetelerinde felsefi yazılar yazdı. Gazete ve dergiler çıkardı, çok genç denilecek yaşta vefat etti. Yirminci yüzyılda Avrupa medeniyetinin iç yüzünü, bu medeniyetin istikbalinden, düvel-i muazzamanın İslam alemine karşı siyasetinden, her devletin özel siyasetinden bahseden eser, önsöz, giriş, dört kısım, dizin ve özgün metinden örnek sayfaların bulunduğu bölümle sona ermektedir. Yazar, Avrupa devletlerinin sömürgecilik yarışlarını, Avrupa'nın kendi içindeki 20. yüzyılın başında meydana gelen fikir akımlarını, Amerika, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya gibi devletlerin İslam alemine bakış açısını, çok net cümlelerle ortaya koymaktadır. Kitap okunduktan sonra, Avrupa'nın zihniyetinin 21. yüzyılda da pek fazla değişmediğini, 100 yıl önce yazılanların, bugün içinde geçerli olduğunu net bir şekilde görebiliyoruz. #Kitapşuuruinsanlıkşuurudur.
Yirminci Asırda Alem-i İslam ve Avrupa Siyaseti
Yirminci Asırda Alem-i İslam ve Avrupa SiyasetiFilibeli Ahmed Hilmi · Büyüyen Ay Yayınları · 201416 okunma
100 Kitap tavsiyesi...
Madem benden tavsiye istediniz, buyrun 100 kitap tavsiyesi... Hak Dini, Kur’ân Dili – Elmalılı Hamdi Yazır Riyazüssâlihin (Hadis) Risâle-i Nûr Külliyatı – Said Nursî Muvazzah İlm-i Kelâm – Ömer Nasuhi Bilmen Asr-ı Saâdet – Mevlânâ Şiblî Hayâttü’s-Sahâbe – M. Yusuf Kandehlevî Nimetü’l-İslâm – Hacı Zihni Efendi İslâm Fıtrî Tabiî Umûmî Bir Dindir –
Gönderi kullanım dışı
' İnsanlar mantığı kendi söyledikleri doğru görünsün diye icat etmişlerdir. ' ŞEHBENDERZADE FİLİBELİ AHMED HiLMi
Sayfa 31 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
287 syf.
8/10 puan verdi
·
47 günde okudu
Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi tarafından 1910'da yazılmış bir eserdir. Tasavvuf edebiyatının önemli eserlerinden olan A'mâk-ı Hayâl, Vahdet-i Vücûd inancını anlatmaktadır. Eser birçok tasavvufi öğenin yanı sıra farklı dinlerin önemli unsurlarını da barındırır. Sahneye uyarlanmış, çizgi romanı yapılmıştır
A'mak-ı Hayal
A'mak-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Turkuvaz Kitap · 201916,7bin okunma
218 syf.
9/10 puan verdi
·
34 saatte okudu
Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi bir mutasavvıf ve filozoftur. Vahdetivücud inancını savunmuş ve bunu eserinde alegorik bir biçimde sunmuştur. İnsanın tamamlaması gereken seyr-i sülük dediğimiz manevi yolculuğun basamaklarını ve izlenecek rotayı Raci karakteri üzerinden hikayeleştirmiştir. Raci eğitimli, kendini yetiştirmiş bir gençtir ancak zihni fikri bunalımlar ile işgal altındadır. Kitapta bulunduğu durumu şöyle açıklıyordu: ''küfür ile iman, inkar ile ikrar, tasdik ile şüphe arasında bir durumdaydım. Kalbimle inkar ettiğimi aklımla, aklımla inkar ettiğimi kalbimle kabul ediyordum.'' bu dayanılmaz durum içindeyken mezarlıkta bir dervişle karşılaşır. Aynalı Baba mevcudiyetin bilgisine vakıf, hakikati kavramış bunun için kalabalıklardan uzaklaşan kendine özgü kıyafeti ile mezarlıkta uzlet hayatı yaşayan bir bilgedir. Raci'yi ney ve saz eşliğinde bir yolculuğa çıkararak şüphe ejderhasını yenmesini sağlamaya çalışır. Evinin mezarlıkta olması ince bir detay çoğumuzun zihninde her şeyin son bulduğu, hiçlik ve yok oluş kavramlarını karşılayan bir mekan, tasavvufta benlikten sıyrılmayı ifade eder dolayısıyla manevi tekamüllerin başlangıcı önce hiç olmakla mümkündür. Raci, kitap boyunca çeşitli suretlere bürünür. Onu bekleyen problemleri çözmeye ve soruları cevaplandırmaya çalışarak ruhi deneyimler yaşar. Küçük bir kainat olan insanın değerini hatırlatan, fıtratta var olan inanma ve inanılacak olanı bulma arzusunu hissettiren bir kitaptı.
A’mak-ı Hayal
A’mak-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Kaknüs Yayınları · 201716,7bin okunma
122 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.