Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Şeytan..
Dinin temel ilkelerine açıkça karşı çıkmış, yaradılışın kurallarını reddetmişti.
Sayfa 561 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
Trabzon, kıyıda demirlemiş, her biri aşağı yukarı ikişer grostonluk dört paslı askerî nakliye sefinesi ile, mazı ve akçaağaçlar içinde âdeta kaybolan Fâtih Câmii ve çevresindeki, herbiri mütevâzı birer mimârî şâheseri olan küçük evler ile, başta Zağnos Paşa’nınki olmaküzere taş köprüleri ve nice câmi ile, Küçük Ayvasıl Kilisesi, hükümet binâları,
Reklam
( Nuh’un büyükbabası Enok ) _Meleklerin Düşüşü ve Masonluk_ _İnsanoğulları çoğalınca, güzel ve alımlı kızları oldu. Melekler, göklerin çocukları onları görüp şehvet hissettiler. Birbirlerine dediler ki: “Gelin insanların arasından kendimize eşler seçelim ve onlardan çocuklarımız olsun.” Liderleri Semyaza onlara dedi ki: “büyük bir günahın cezasını
Bu dünya; sağa sola bakmadan geçilecek bir köprüdür. Halbuki biz insanlar, iki sahili birbirine bağlayan bu viran geçidi bir ikamet yeri zannederek yerleşmeye çalışıyoruz; lakin en beklemediğimiz zamanda bir dalga gelip bizi alıp götürüyor.
ADEM İLE HAVVA'NIN CENNETTEN KOVULMALARI: Adem (A.S.) cennetten kovulunca, ilk önce Serendip adasına, Havva ise Cidde'ye indirilmişlerdi. Adem cennetten yere inerken yanına cennet bitkilerinden biraz buğday ile Hacer-i Esved taşı,- bir kaç tane cennet ağaçlarından, çiçek ve yapraklarından getir- mişti. Cebrail ona buğdayın ekilip biçilmesini ve öğütülüp pişirilmesini öğretti. Adem, dünyaya inince kırk gün yemek yemedi. Bogazindan bir yudum su geçmedi. Sonra tovbeleri kabul edildi. Cebrail onu alip Cidde'de bulunan Havva'nın yanına getirdi Bundan sonra ikisinin de mutlulukları arttı. Ayrılmak istemiyorlardı, birlikte yaşamak istiyorlardı. Şimdi önlerinde iki gecit vardı 1 İman geçidi 2 İmansızlık geçidi Birinci gecit geçilince selâmet ve kurtuluş ufuklarına varılacaktı. Imansızlık ise, küfür yoluydu. Buradan geçilince artık Şeytan'la karşılaşmak ve kandırılmak olmazdı. Ama küfür ufukları karanlıktı O ufuklar insanın yolunu şaşırtırdı. Onlar iman geçi- dinde ilerliyorlardi.
Sen Kimin Şeytanını Taşlıyorsun?
“Şeytan sadece Mina’da ikamet etmediğine göre, mesela İstanbul’daki şeytanları taşlamak için gerekli taşları nereden bulacağız? Hicaz dışında taşlayacak şeytanlarla nerede karşılaşacağız? Ey talib! ‘Bu umutsuz boşluktan bizi çıkaracak geçidi nasıl bulacağız? diye soruyorsun. İftar sofralarını protesto etmekle işe başla! Hani şu lüks restaurantlarda, beş yıldızlı otellerde, haramzadelerin sofralarında verilen o şa’şalı, o debdebeli, o tantanalı, o kallavî iftar sofraları var ya, önce nefsini o fısk dolu iftarlardan koru... o iftar tarzının orucunun hakikatini bozacağından emin ol!”
Reklam
Bu dünya; sağa sola bakmadan geçilecek bir köprüdür. Halbuki biz insanlar, iki sahili birbirine bağlayan bu viran geçidi bir ikamet yeri zannederek yerleşmeye uğraşıyoruz; lâkin en beklemediğimiz zamanda bir dalga gelip bizi alıp götürüyor.
Bu dünya; sağa sola bakmadan geçilecek bir köprüdür. Halbuki biz insanlar, iki sahili birbirine bağlayan bu viran geçidi bir ikamet yeri zannederek yerleşmeye çalışıyoruz; lakin en beklemediğimiz zamanda bir dalga gelip bizi alıp götürüyor.
Bu dünya; sağa sola bakmadan geçilecek bir köprüdür. Halbuki biz insanlar, iki sâhili birbirine bağlayan bu vîran geçidi bir ikāmet yeri zannederek yerleşmeye uğraşıyoruz; lâkin en beklemediğimiz zamanda bir dalga gelip bizi alıp götürüyor.
Sayfa 90
Şimdi şer’an bilmesi gereken şeyleri öğrenmekle meşguldür. Bunu da tamamladıktan sonra ibâdete başlamak ister, bir de ne görsün, birçok insanlar gibi günahkârdır. Bu hâli onu üzer. Böyle bir tarafdan günah işleyip kirlendikçe ibâdetinin bir değeri olmıyacağına, önce tevbe ederek günahlarından el etek çekip bir daha işlememesi gerektiğine karar verir. İşte o bu anda ikinci geçittedir. Bu tevbe geçididir. Şüphesiz hedefine ulaşabilmesi için burayı da geçmesi gerekir. Bu geçitten kurtulabilmesi için, icap eden bütün şartlarıyla tevbesini yapar. Tevbeyi bitirip geçidi atladıktan sonra ibâdete başlamak için yakarışta bulunur. Bir de görür ki, etrafında ibâdet yolunda ilerlemesini önliyen birçok engeller vardır. Düşünür, bu engellerin dünya, insanlar, şeytan ve nefs olmak üzere dört şey olduğunu görür. Bu engelleri mutlaka tepeleyip kendisinden uzaklaştırması gerekir. Yoksa asla hedefine ulaşamaz. Bu anda karşısındaki geçit ENGELLER GEÇİDİ’dir. Saâdet yolcusu bu geçidi de dört silâhla geçmek zorundadır. Bunlar:
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.