Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hocam ,modern uygarlık o kadar büyük ve bir hız ve telaş uygarlığı ki böyle şeyleri malesef fark edemiyoruz . Hâlbuki yani insanın bir gurûbu , bir gün batımını temâsa ederek kazanabileceği o kadar çok şey var ki.
Dalgınlık ve Bir anlık sıçrayış Saniyeler Zihin temaşa etmek zorunda Herseferinde aynı şey oluyor Herkes Bukadar hızlı biteceğini Yine tahmin edemiyor Günahlar sembollere dönüşüyor Ufka doğru Güneşe yükseliyor
Reklam
"Yetmez mi temâşâ-yı cemal el de sunarsın Ey âşık-ı mihnetzede buldukça bunarsın" Güzelliği seyretmek yetmiyor mu ki el uzatıyorsun? Ey başı belalı âşık, buldukça bunuyorsun.
80 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
Osmanlı İmparatorluğu’nun son safhasındaki mühim mütefekkirlerimizden birisi olan Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi, aynı zamanda, gerek babasının konsolos olmasından (“şehben-der” konsolos demektir) gerekse de sık sık sürgün hayatı yaşamasından ötürü, farklı ve yenilip yutulması zor fikirlere açık bir zâttır. Kendisini daha ziyade A’mâk-ı Hayâl
Garip İlimler ve Ruh Çağırma
Garip İlimler ve Ruh ÇağırmaFilibeli Ahmed Hilmi · Büyüyenay Yayınları · 20231 okunma
RUH Aristo ve descartesin dediği gibi Ruh bedeni idare eden genel bir ruhtan ve fikirden oluşur.Fikirde bir cevherdir.Gustav jungun bahsettiği anima erkekteki dişil yan animus kadındaki eriiliktir bilinçaltıdır buda ruhtur. Cevher fiile muktedir varlıktır. Eğer cisimde bir cevherse daha katı madde halidir. Maddenin en katı hallerinden. Peki Cevherle maddeyi ayrıştıran şey nedir Ruhun Bu haliyle Bölünemez cismin bölünebilir olduğudur Ruhta başkalaşım olur Hakiki manada bir olan bölünemez Bölünmez cevherler olmasa cisimler gerçek olmaz Eğer ruh bölünebilseydi onun bir parçasının bir şeyi bilip diğerinin bilmemesi mümkündü.Tek yerde iki zıddın olması çelişkidir.Ruh için uygun değildir Çakra Auralar Ruhun katmanıdır.Eğer ruhun bütün kıvrımlarını açabilseydik kendisi ve Dıştaki katmanlarla sonsuza kadar temaşa ediceksek onun katmanlarına inmemiz ayrıştırmamız gerekecek ve sadece birkaç şeyden anlamlandırdığımız ruha sayısız zerrelerle temaşa etmek zorunda kalacağız Ruh sonsuz iyilik ışık üzerineyse bedende zulmeti emredecek bir karanlığıda zorunlu kılar buda nefistir Nefis Çakralara letaiflere(Ruha) uzanan ve bu letaiflerin kontrolünü ruhtan almaya çalıştığına göre Işığın yanında zulmeti karanlığıda temaşa etmiş oluruz.O vakit Nefis ve Ruh bu savaşı kazanmak için savaşmak zorundadır Ve açıktır ki Ruh ihtirasların üstüne yükseldiğinde galip geldiğinde güçlenecektir
Reklam
mütemâdiyen ehl-i remz-i hikmet-i kâinâtı ve âyine-i mahlûkatı temâşâ ve tefekkür hâlinde oluşun neticesi, niyâzî-i mısrî halvetî'nin tasvir ettiği zeyldeki hakîkattir: "âdetim budur ezelden günde bir şân olurum dirilip gâh cem' olup gâhi perişan olurum"
İnsan varlığı, hiçliğin içine dalmış bulunduğu takdirde ancak var olanla temasa geçebilir.
Açıkça ifade etmek gerekirse, temâşâ ve teemmül zekânın yapacağı bir şey değildir. İzzetbegoviç'in verdiği bir örnek üzerinden yürüyecek olursak, yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışan bir bilim adamı temâşâ etmez. O düşünür, araştırır, irdeler, sorgular ve karşılaştırmalar yapar; bu süreçleri ister tek tek ele alalım, ister hep birlikte değerlendirelim, bunların hiçbiri temâşâ değildir. Bir şair, bir filozof, bir sanatçı, bir münzevi, uzlete çekilmiş bir insan temâşâ eder. Onlar büyük bir hakikate, o büyük sırra ulaşmaya çalışıyorlar. Bu hakikat hem her şey, hem de hiçbir şeydir: bir ruh için her şey, geri kalan dünya için ise bir hiç.
Bir danışan ile çalışmaya başladığınızda, işe bembeyaz bir sayfa ile başladığınız izlemine kapılmayın. Beraber yürüteceğiniz çalışma danışanınızdan gelen ilk telefonla başlasa da, onun sizinle olan ilişkisi sizinle ilk temasa geçişinden çok daha önce başlamıştır; bakım verenlerle, doktorlarla ve diğer terapistlerle yaşadığı geçmiş deneyimlerine dayanır. Bir danışanın terapi odasına adım attığında hissettiği korku ve umut duyguları, bu geçmiş deneyimler ile iç içe geçmiş duygulardır. Her yeni danışanın terapötik ilişki ile ilgili olumlu ve olumsuz beklentileri vardır.
Sayfa 14 - Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları, 3. Baskı, Aralık 2021
Reklam
Benim bütün hayatımda gördüğüm ve tahayyül ettiğim güzelliklerin hülasasısın (özetisin). Ben ne kadar şafak gördümse, incitmeyen ışıklarla ufukta yükselen güneşe ne kadar baktımsa, o kadar senin güzelliğinle temasa geldim, sabahları ılık rüzgârla gıdıklanan ve ürperen çiçeklerin tatlı renklerinde, latif kokularında sen vardın. Geceleri yumuşak gölgelikler arasında gezinen, gümüş yapraklardan berrak bir su gibi damlayan ay ışığında sen vardın. Sen yalnız güzel bir kız değil, her güzel şeysin. Sana bakan gözler, dünyanın bütün güzel ve harikulade şeylerinden vazgeçebilirler.
Sayfa 67 - Ötüken Neşriyat 2021 BaskısıKitabı okudu
her ruh , temaşa ettiği şeye dönüşür.” plotinos
Gerçi kadın kısmı süslenmeli ama süsten evvel kendisinde de bir varlık olmalı da süsü onun üzerine ilave etmeli.
Sayfa 26
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.