DİYALEKTİK MUTSUZLUKLAR

bir uzak sabah denizidir gittiğin kapı
ellerinde rüzgârın taşınmaz çamurları var
köpürmüş soylarımı toplarken çürüyen yanlarımdan
inan batmış şehirler gibi onarılmaz anılar
gözlerinde unuttuğum o eski aciz miras
almaya gelsem soluğumda dalgın yosun kokusu
biliyorum artık hiçbir gemi beni taşımaz
ve yeniden büyür içimde mağrur bir zakkum gibi
terkedilmek korkusu

susarsın bir silâhsızlanma akşamı
susarsın dudaklarında ıslıklar kanar
öpülmez dudakların ıslık yarası
mavzerdir dokunmalarım kirvem bilirsin
öpemem, öpersem tekmil bir aşiret tragedyası

hüznünü ver bana yeter, gizli hüznünü

kolları bağlı hüzün olsun dört yanım
ırağına vurma beni kirvem, ağlarım, delirirsin
sonra derler haklıdır sevdası
geç olur ki artık onarmaz rakılar
geç olur bir yaraya rakının dağılması

sen denize sırtını dönen uykusuz dağlı
gemiler nerde (ki çoğu hüviyetidir melankolinin)
nerde aykırı mavzerler (onlara sığdıramazsın ki öfkelerini)
barut esmeri tenine sevdalarımı sürdüğüm
nasıl taşıdın bunca yıl delirmiş saçlarında
o eski şark yelini
biliyorum dokunsam parmaklarım kırılır
dokunmasam eşkîya uykusuzluğu çetin silâhlar gibi

MURATHAN MUNGAN

Sevgi Korkmaz, bir alıntı ekledi.
10 May 12:11

bir uzak sabah denizidir gittiğin kapı
ellerinde rüzgarın taşınmaz çamurları var
köpürmüş soylarımı toplarken çürüyen yanlarımdan
inan batmış şehirler gibi onarılmaz anılar
gözlerinde unuttuğum o eski aciz miras
almaya gelsem soluğumda dalgın yosun kokusu
biliyorum artık hiçbir gemi beni taşımaz
ve yeniden büyür içimde mağrur bir zakkum gibi terkedilmek korkusu
susarsın bir silahsızlanma akşamı
susarsın dudaklarında ıslıklar kanar
öpülmez dudakların ıslık yarası
mavzerdir dokunmalarım kirvem bilirsin
öpemem, öpersem tekmil bir aşiret tragedyası
hüznünü ver bana yeter, gizli hüznünü
kolları bağlı hüzün olsun dört yanım
ırağına vurma beni kirvem, ağlarım, delirirsin
sonra derler haklıdır sevdası
geç olur ki artık onarmaz rakılar
geç olur bir yaraya rakının dağılması

Tanrı’nın Beğenmediği Kadın, Ali BayramTanrı’nın Beğenmediği Kadın, Ali Bayram
AcZ, bir alıntı ekledi.
13 Ara 2017 · Kitabı okudu · Beğendi · 7/10 puan

Çeşmeler ve Şairler
Ama ikisinin de alınyazısı en son
Unutulmak terkedilmek
Sırrolmak

Ayinler / Çeşmeler, Sezai KarakoçAyinler / Çeşmeler, Sezai Karakoç

terkedilmek,
alınyazım
anlıyorum.
anlamayan gözyaşlarım.

(12. yy Japon kadın bir şairden)

kalemimden duygular
Kocaman bir şehrin, terkedilmiş küçük bir kasabası gibiyim.Evet yalnızdım ama terkedilmek benim suçum değildi.İnsanlar…İnsanlar garipler.Gerçeklerle yaşamak istememişlerdi.Çürümeye yüz tutmuş gibiyidim,kırılmıştım,dağılmıştım.ayağa kalkmak istiyordum ama halim yoktu.Deniyordum,her seferinde daha sert düşüyordum yere.Galiba artık denemeyi bırakmalıydım.Evet,doğru kara buydu.Artık denemiyordum ve sonunda sonsuzluk.

salih, Ayinler / Çeşmeler'i inceledi.
21 Ağu 2017 · Kitabı okudu · 2 günde

Ayinler ve Çeşmeler isimli iki uzun şiir ve birkaç kısa şiirden oluşan ince bir şiir kitabı. Yine üstü kapalı şiirler anlamak için, yorumlamak için üzerlerinde durmak gerekiyor. Özellikle Ayinler şiiri derin anlamlar barındırıyor. İnsanın varlığın oluşmasından, modernizme, yabancılaşmaya ve sonuna dikkat çekiyor. Çeşmeler şiirinde de şairleri ve çeşmeleri birbirine benzetiyor. Geçmiş zaman kartvizitleri dediği çeşmelerin unutulmaya yüz tuttuğunu bunun nedeninin de modern zaman olduğunu, şairlerin akıbetinin de böyle olduğundan bahsediyor.
"Ama ikisinin de alınyazısı en son
Unutulmak terkedilmek
Sırrolmak
Ait sayılmak eski uygarlıklara"

salih, bir alıntı ekledi.
21 Ağu 2017 · Kitabı okudu · İnceledi

Bilirlerdi çeşmelerin de
Kendileri gibi
Toplumun ortasında
Çağıldayıp durduğunu şairler

O insanların susuzluğunu giderir
Arıtır ellerini ayaklarını
Şairde giderir ruh susayışını
Yıkar çirkefe batmış insan ruhunu

Ama ikisinin de alınyazısı en son
Unutulmak terkedilmek
Sırrolmak
Ait sayılmak eski uygarlıklara

Ayinler / Çeşmeler, Sezai Karakoç (Sayfa 46 - Diriliş Yayınları 8. Baskı 2015)Ayinler / Çeşmeler, Sezai Karakoç (Sayfa 46 - Diriliş Yayınları 8. Baskı 2015)