Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Önerme, Totoloji, Antikahraman
_Önerme (Görüş, düşünce, fikir)_ _Mantıkta, doğrulanabilir ya da yanlışlanabilir ifadelere denir. En az iki terimden oluşan, içinde en az bir yargı ve bir doğruluk değeri taşıyan cümlelerdir. Soru ve emir tümceleri önerme olamaz çünkü bir soru ve emir doğruluk ifade etmez. Önermeler bir yargı bildirmelidir. _Önerme Türleri_ _1- Nitelik bakımından:
Masonluk, Nostradamus, Kanlı Kontes...
(Kara Büyücü, İblis’in Peygamber'i Crowley'in ilhamları)_ _Abrahadabra; Ra-Horus’un Peygamberi. _Ölüm, köpekler içindir. _Düşkünleri ve mutsuzları ezin. Bu aptal insanların dertlerine azıcık bile endişelenme sakın. _Bir dilenci sefaletini asla gizleyemez. _Lütuf yok. Suçluluk yok. Tek kanun: İstediğini Yap. _Hayvan gibi olma,
Reklam
Nihal Atsız, Sinanoğlu, Renan
_Nihal Atsız: _Bu memleket gerizekâlılarla, delilerle, ruh hastalarıyla doludur. _En büyük kahramanlığı yapsanız bile en küçük bir karşılık beklemeyiniz. _Bütün dünyada yurt düşmanlarına müsamaha
_Prens Said Halim Paşa, Mısır eski valisi Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın torunu ve 1913-1916 arası Osmanlı Sadrazamı olarak hükümetin başıdır. İttihat Terakki üyesi, Meşrutiyetçi ve muhafazakar islamcılığın en öndeki temsilcilerindendir. Meseleleri İslamcılık açısından ele almıştır. Devletin kurtuluşu için batı kanunlarını değil, şeriatın
_Maske takarak yaşıyoruz ve maskenin içindeki gerçek beni unutup, ideal benliği gerçek sanıyoruz. Gerçek benliğimizle çatışma sonucu hastalanıyoruz. _Ortaçağda felsefesinde Tanrı, insanı kurgulayarak yaratır ve insan, tanrıya ulaşmak için uğraşır. Bu kurgu dünyası bir sınavdır. Ortaçağ ilkel insanı bu yüzden bir maske takar. Rönesans özgür
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Reklam
400 syf.
10/10 puan verdi
https://balkandays.blogspot.com/2023/09/peygamber-mucaviri.html
“Sinesinde Kur’an olmayan insan kabirde gibi karanlıktır” Üstad Ali Ulvi Kurucu Bey, 1922 yılında doğmuş, ömrünün 56 senesini Medine-i Münevvere ’de yaşamış ve seksen yaşında vefat etmiştir. Cumhuriyet sonrası o zorlu dönemde arafta kalmadan yaşayan, nerden gelip nereye gideceğini bilen, son dönem İslam alimlerindendir. Türkiye’de kalıp talebe
Üstad Ali Ulvi Kurucu - Hatıralar 1
Üstad Ali Ulvi Kurucu - Hatıralar 1M. Ertuğrul Düzdağ · Med Kitap · 20171,182 okunma
790 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Doğru bilinen yanlışlar... !!!
Mevlana hakkında ne biliyoruz? Önce defalarca düzeltilmesine rağmen yanlış bir bilgiyle başlayalım. “Gene gel, gene gel! Her ne olursan ol, gene gel! Kâfir isen de, Mecûsî isen de, putperest isen de gene gel. Bizim dergâhımız ümitsizlik dergâhı değil; Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da gene gel!” Bu dizeler Mevlana Celaleddin Rumi’ye atfedilir, ama
Mevlana
MevlanaFranklin Lewis · Kabalcı Yayınevi · 201013 okunma
Seyyid Nesîmî Nesimi anlatırken Türk halk edebiyatında iki tane Nesîmî olduğunu ve genellikle bu iki Nesîmî’nin birbiriyle karıştırıldığından bahsetmiştim. Bunlardan birisi 14. yüzyılda Bağdat'ta doğmuş, Halep'te derisi yüzülerek öldürülmüş olan tasavvuf şairi Seyyid Nesîmî, diğeri ise dün anlattığım 17. yüzyılda yaşadığı sanılan ve
Karamanlıların tarihte oynadıkları rol kültürel alan başla olmak üzere pek çok açıdan önemlidir. Mehmed Bey 1277'den sonra bir genelge yayımlayarak zamanında Selçukluların resmi dili kabul edilen Farsçanın yerine Türkçeyi resmi dil olarak kabul etmişti. Halefleri edebiyatı ve sanatı teşvik ettiler: Mesnevi'nin yazarı, Mevlevi tarikatı­nın kurucusu büyük mutasavvıf şair Celaleddin Rümi ilk gençliğini bu beylik döneminde yaşamıştır, ilk Anadolulu Türk halk şairi Yunus Emre bu beylikte doğmuş, yaşamış ve ölmüştür (1322). Beylik Osmanlı imparatorluğuna, ancak 1466-1467'de bağlanmıştır. Daha sonraki tarihlerde kurulan daha küçük başka beylikler de oldukça önemli roller oynadılar. Örneğin Beyşehir'deki Eşrefoğulları, Uluborlu ve Antalya'daki Hamidoğulları (1302-1390), Muğla'daki Menteşeoğulları (1300-1 426), Kastomunu'daki lsfendiyaroğulları Beyliği (1291- 1459), Frigya'da kurulan ve başkentleri güçlü bir kaleye sahip Kütahya olan Germiyanoğulları (1302-1428). Tüm bu beylikler Karamanlıların örnek alarak ele geçirdikleri bölgeleri Türkleştirmişler ve Türkçenin atılım yapmasını sağlamışlardır.
Sayfa 322 - Kabalcı Yayınevi
Reklam
Kemal Tahir'in kişiligi de, herkeste olduğu gibi, çeşitli katlardan oluşur. Atalarının Şebinkarahisarlı oluşu, onun genlerine olduğu kadar, bakışına, davranışına da has Anadolulu bir niteliğin damgasını vurmuştu. Bunun yanı sıra, onun bir de büyük kentli, özellikle İstanbullu kişiliği vardı. İstanbul'da doğmuş, büyümüş, avukat kâtipliğinden, Babıâli gazeteciliğine kadar, birçok mesleği bu şehirde denemiş, gençliğinin uçarı bıçkın dönemini Istanbul'da yaşamış, büyük gözlem dağarcığının büyük bölümünü İstanbul'da edinmişti. Bu iki katın üstüne daha sonraları, sosyalist öğretinin bilinci binince o zamana kadarki zengin ama dağınık dünyası bir derli topluluk ve tutarlılık kazanmış oldu. Dördüncü kat olarak, haksız bir suçlama ile girdiği hapishane hayatının ondaki etkisi gösterilebilir. Kemal Tahir'i, gazete röportajcılığından, roman yazarlığı boyutuna ulaştıran belki de bu talihsizlik olmuştur Orada acısını yoğun bir çalışma ve yaratma içinde unutma yolu aramış. tır. Orada, Çankırı, Çorum, Kırşehir, Malatya hapishanelerinde rastladığı sayısız insan malzemesi Kemal Tahir'e Türk insanını, Anadolu insanını daha yakından tanıma olanağı vermiştir.
Sayfa 116 - Kemal TahirKitabı okudu
60 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.