Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Beşeriyetten insaniyete çıkabilmek için insanın hulkunun yani ahlakının yaratılışına uygun olması gerekir. şüphesiz "Sen elbette yüce bir ahlak üzeresin" 68/Kalem, 4. ayet-i kerimesi, bu uygunluğu ifade eder. Allah Resulü'nün Yaratılışımı güzel kıldığın gibi ahlakımı da güzelleştir. İbn Hanbel, Müsned, I. 403. duası da aynı hakikati beyan eder.
Sayfa 71 - OttoKitabı okuyor
Son padişah hakikaten hazineden hiçbir sey almadan -ki Avrupa bankalarinda da parasi yoktu ve buna ragmen yapacagi bir sey de yoktu- Ingilizlerin Malaya zirhisiyla Avrupaya siginmak zorunda kaldi. Sikintili kisa bir dönem sona da vefat etti.
Sayfa 222Kitabı okudu
Reklam
Bil ki İslam ütopya veya faraziye, hayal veya nazariye değildir; İslâm hayat nizamıdır, aklın delili, kalbin cilası ve ruhun gıdasıdır. İlminle amil ol, öğrendiğin İslâm'ı yaşa, şahsi hayatındaki ikilikleri, tezatları kaldır, kendini ruhen ve bedenen, kalben ve ahlâken düzene sok! Her şeyin İslâm'ca olsun. Görünüşün, düşünüşün, davranışın, yaşayışın, tercihin, sevmen veya kızman, desteklemen veya engellemen, emrin veya nehyin, konuşman veya susman imanî bir hakikate dayansın, ulvi bir gayeye yönelik olsun! Aktif ve enerjik müslüman ol!
Sayfa 94 - Server YayınlarıKitabı okuyor
Hakikate doğru yaptığımız yolculuk bir varış değil tümüyle bir gidiştir. Hakikat yolunda dingin bir savaşçı gibi yol almak gerçek insanı içindeki dengeye ve bütünlüğe taşır. Kişi, yolda ilerleyerek her yönüyle bütünleşebilir. Duygu ve tutkularını ilâhî aşkla dengeler.
Belki bir insan hayatı zamanın fırınında ateşe attığımız bir kağıt kadar çabuk yanıyor. Belki hayat, hakikaten bazı filozofların dediği gibi, gülünç bir oyundur. Tam bir ümitsizlik içinde bir yığın karar kılıklı tereddüt ve küçük, ümitsiz savunmalardır, hatta hülyadır. Ama, gerçekten yaşamış bir insanın ömrü yine mühim bir şeydir. Çünkü ne kadar gülünç olursa olsun, biz yine hayatı tam inkar edemiyoruz. Onda kafamızın vehimleri olsa bile, iyi, kötü diye kıymetler arıyoruz. Aşka, ihtirasa yer veriyoruz. Sanatkarcasına yaşamanın, küçük hesap ve israflarda kaybolmanın farklarını buluyoruz.
Yahudilerin yaşadıkları her yerde tanınmış Yahudi liderleri vardı ve bu liderler nerdeyse istisnasız olarak , öyle veya böyle,Nazilerle işbirliği yapıyordu. Bütün hakikat bundan ibaretti.
Reklam
Yolum düşerse yanlışa, doğrularımdan darağacı yapıp hakikatin yağlı urganın da asın beni. Neek
Leibniz
O, 'mümkün dünyaların en iyisi' tezini ortaya atarken, iradeyi şöyle konumlar: Evrenin yaratılmasında, genel irade, büyük oranda iyi olana yönelir ve tercih yaparken iyi olanı amaçlar. Özel irade âlemde her ne var edilecekse onların hepsinin birbiri ile uyumlu birlikteliğini amaçlamaz. O sadece şuna veya buna göre bireysel varlıkların en iyisinin varlık kazanmasını arzu eder. Diğeri ise tek tek iyi olanların sonuçta tutarlı bir şekilde bütünlük oluşturmalarını ve genel olarak "en iyi olanı" gerçekleştirmelerini amaçlar. Görüldüğü gibi, hakikatlerdeki bağları kavrayan akıl ile her bir varolanı kendi durumunda ve yerinde algılayan özel irade. Tanrı'nın zaman dışı bir varlık olmasına direnç göstermede oldukça önemli işleve sahiptir.
Başbuğ Alparslan Türkeş || Milli Doktrin
“‪Ben Türk Milletini, sokaklarda ıspanak fiyatına satılan demokrasiye, rüşvet ve hile ile çiğnenen, çiğnetilen hukuk düzenlerine, ahlâktan mahrum bir hürriyete, tefeciliğe, karaborsaya yer veren bir iktisadî yapıya çağırmıyorum. ‬ ‪Türklük şuur ve gururuna, İslâm ahlâk ve faziletine, yoksullukla savaşa, adâlette yarışa, birliğe, kardeşliğe, kısacası hak yolu, hakîkât yolu, ALLAH YOLU’na çağırıyorum.”
Şimdiye değin nasıl yaşadıysan, gene öyle yaşayacaksın sanırsın. Sonra beklenmedik bir anda biri çıkar gelir. Etrafındaki kimseye benzemez. Kendini bu yeni insanın aynasında görmeye başlarsın. Var olanı değil, sende eksik olanı gösteren sihirli bir aynadır o. Ve sen bunca zaman aslında hep bir eksiklik duygusuyla yaşadığını, bilmediğin bir şeye hasret çektiğini anlarsın. Şamar gibi iner hakikat suratına.
Reklam
Gerçekten Türkiye’de adaletin esamesi okunmuyor. Herkesten daha güzel olma suçunu işleyeceksin elini kolunu salayarak ortalıkta cirit atacaksın he. Sen güzellikten gir içeri bende hakikatleri söyler hemen yanına varırım. (Boran Deniz)
"O şiirlerini önce kendi kalbi üzerinde dener"
O şiirlerini önce kendi kalbi üzerinde dener, ama böyle bir sonuca ulaşmak içinde insan kalbinin bütün inceliklerini tetkik etmiş olmak gerekir. Onun şiirlerini kimsenin takbih etmeye yeltenememesinin sebebi budur. Eğer bir ihtirası veya bir hissi dile getiren, tasvir eden bir șiirin öğrettiği hakikati şimdiye kadar varlığından haberdar olmadığımız hâlde kendi ruhumuzda buluyorsak, yazana karşı içimizde bir sevgi uyanır; çünkü o, kendisinden yola çıkarak bize bizi tanıtmıştır, bir başka deyişle o kendisine ait bir şeyi değil, bizim benliğimizi bize tanıtmıştır, ama bunu gerçekleştirirken kendisinden yola çıkmıştr: O, şiirimizde bir yeniliktir, bu yeniliğin cazibesine kapılan insanların sayısı da az değildir.
Sayfa 59 - Yazar Zarifoğlu'ndan bahsediyorKitabı okudu
“Kutsal olan hakikat değil, kişinin kendi hakikati için çıktığı arayıştır
Sayfa 102 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.