Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Necip Fazıl kısakürek ;
Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık., Anla ki, yok Allah tan başkasıyla yakınlık,
Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki, yok Allah'tan başkasıyla yakınlık...
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Reklam
Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki, yok Allah'tan başkasıyla yakınlık...
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki, yok Allah'tan başkasıyla yakınlık...
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
“Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki, yok Allah’tan başkasıyla yakınlık.”
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Sosyal medya ve kişiselleştirilmiş arama motorları intemette dışarısının ortadan kaldırılmış olduğu mutlak bir yakın alan oluş- turur. Burada insan yalnızca kendisi ve kendisi gibi olanlarla karşılaşır. Değişimi mümkün kılacak hiçbir olumsuzluk yoktur artık. Bu dijital mahalle insana sadece hoşuna gideceği kesimlerini sunar dünyanın. Böylelikle de kamusal alanı, kamusal ve hatta eleştirel bilinci ortadan kaldırarak dünyayı özelleştirir. İnternet mahrem bir alana, rahatlık ortamına dönüşür. Her türlü uzaklık- tan arınmış yakınlık da şeffaflığın dışavurum biçimlerinden biridir.
Reklam
Bir Tarık Tufan fan şiiri; Dinleyin çocuklar...
Bazı şehirlerin uzakta olduğunu anlatacaklar sana. Uzaklık ve yakınlık aslı astarı olmayan ölçütlerdir.... youtu.be/M_f6An6gepA?si=...
Kente girmeden çok önce, birbiri içinden doğmuş bir kolu doğan güneşe, bir kolu batan güneşe değen görkemli bir dağ sırası karşılamışsa sizi, Antalya’dasınız. Özel birisi olmanız gerekmiyor bu büyük tören için. Dağdır. Özgürdür. Büyüktür. Güneş gibi, yağmur gibi aynı eşitlikte davranır eşiğine gelen herkese. Yasemin kokularıyla genişlemiş
Sayfa 203 - Kırmızı Kedi Yayınevi / 12. Baskı
"Neye yaklaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki,yok Allah'tan başkasıyla yakınlık..."
(Mirâc Risâlesi Uzaklık- Yakınlık)
Cenâb-ı Hakk her şeye her şeyden daha yakındır. Fakat her şey ondan nihâyetsiz uzaktır. Nasıl ki, güneşin şuûru ve konuşması olsa, senin elindeki ayna vâsıtasıyla seninle konuşabilir. İstediği gibi sende tasarruf eder. Belki ayna-misâl senin gözbebeğinden sana daha yakın olduğu halde, sen dört bin sene kadar ondan uzaksın. Hiçbir cihette ona yanaşamazsın. Eğer terakkî etsen, kamer makamına gelip doğrudan doğruya bir mukābele noktasına çıksan, ona yalnız bir nevi‘ aynadârlık edebilirsin. ..... جناب حق هر شیئە هر شیدن داها ‏یاقیندر . ‏فقط هر ‏شئ اوندن ‏نهایتسز اوزاقدر . ناصل ‏كە ، گونشڭ شعوری ‏و قونوشمسی اولسە ، ‏سنڭ ألندەكی آیینە ‏واسطەسیلە سنڭلە قونوشابیلیر . ایستەدیگی ‏گبی سندە ‏تصرف ‏ایدر . بلكە آیینە - مثال ‏سنڭ گوز ببگندن ‏سڭا داها ‏یاقین اولدیغی حالدە ، ‏سن درت بیڭ ‏سنە قدر اوندن اوزاقسڭ . ‏هیچ بر جهتدە اوڭا یاناشامازسڭ . ‏اگر ‏ترقی ایتسەڭ ، قمر مقامنە گلوب طوغریدن طوغری یە بر ‏مقابلە ‏نقطەسنە چیقسەڭ ، اوڭا ‏یالڭز بر نوع ' aynadârlık ایدەبیلیرسڭ .
Sayfa 245 - Hayrât NeşriyatKitabı okudu
Reklam
'Uzaklık yakınlık bunlar metreyle ölçülebilen şeyler değil.. Kalp yakınlığını hangi mezura ölçebilir?'
“Kim bütün varlıkları bir serap gibi görürse o, perdeden geçip bir varlığa yükselir. O, uzaklık ve yakınlık söz konusu olmayan birbirine bitişik bir varlıktır. Ona ulaşan kimse, Allah’tan başka kendisini doğruya ulaştıran göremez. Orada ne hitap vardır ne de hitap et diye bir işaret eden. Kul ilahi huzurda müşahade halinde olduğu için söze ve işarete ihtiyaç yoktur.
Manevi müzik, söylevden (hitap) ve onun olmadığı yerde de güzelden (cemal) neşet eder. Konuşma varsa uzaklık vardır, sessizlik varsa yakınlık vardır. İşitme olduğu müddetçe, cahillik vardır ve cahillik ikilikte bulunur. Manevi müziği dinlerken akıl tahtından indirilir, emir yasak olur, iptal eden de iptal edilmiş. Semai ayinin ilk evresinde, tüm iptal edenler iptal edilmiş, tüm iptal edilmişler iptal eden olur.
Neye yaklaşsam, sonu uzaklık ve kırgınlık; Anla ki, yok Allah'tan başkasıyla yakınlık...
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.