Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
... Üzerine giydirilen kimlik ile gelecekte olmak istedikleri insan arasındaki fark ne kadar büyükse hayatlarında o kadar karmaşa yaşarlar. Davranışlarının nedenini ve anlamını sorgulamadan, bir yaşam amacı oluşturmadan giydirilmiş bu kimliğe sahip gençler her ne kadar sosyal ortamlarda uyumlu gibi görünselerde içlerinde farklı bir yaşamın arzusunu taşırlar. Sosyal ortamlarda bildiğimiz gibidirler ancak kendi başlarına kaldıklarında farklı bir dünyanın hayalini kurarlar.
Sayfa 12 - Kapı Yayınları - 1. BasımKitabı okuyor
"Yaşam amacı daima tek ve aynı olmayan biri, yaşamı boyunca tek ve aynı kalmaz."
Sayfa 121Kitabı okudu
Reklam
Çünkü sen çokluklar dünyasındasın. Bu dünyanın temel amacı; ruhsal, zihinsel ve bedensel endişelerimizi en aza indirecek bir sistem tasarlamak. Bedensel endişelerimizi en aza indirmek için yaşam alanlarımızın konforunu, yiyeceklerimizin çeşitliliğini, onlardan alacağımız lezzeti hep azamiye çıkarmaya çalıştık ve buna asla doymuyoruz.
Düş, tarafımızdan çözüme kavuşturulmayı bekleyen sorunla yaşam üslubumuz arasında kurulan bir köprüdür.
Sayfa 110 - Say Yayınları-2004 basımıKitabı okudu
İnsanın yaşam üslubu değişti mi, anımsamaları da değişir, eskisinden farklı olaylar anımsanır ya da anımsanan olaylar eskisinden farklı yorumlanır.
Sayfa 78 - Say Yayınları-2004 basımıKitabı okudu
Şımartılmış çocuk olarak kalan bütün insanlar..
Bunlar sosyal yaşamımız için tehlikeli olan tiplerdir: yaşam tarzları dört-beş yaşlarındayken belirlenmiş bu yetişkin şımartılmış çocukların tamalgı şemasında her zaman şu soru vardır: "Bütün istediklerimi elde edebilir miyim?" Eğer istedikleri her şeyi elde edemezlerse yaşamın amaçsız olduğunu düşünürler. "Eğer istediklerimi elde edemiyorsam yaşamanın ne anlamı var?" diye düşünürler. Karamsarlığa kapılır, bir "ölüm arzusu" yaratırlar. Kendilerini hasta eder, nevrotikleştirirler ve hatalı yaşam tarzlarından bir felsefe inşa ederler. Hatalı fikirlerinin eşsiz ve muazzam bir önemi olduğuna inanırlar: kendi dürtülerini ve duygularını bastırmak zorunda kalırlarsa bunu evrenin onlara karşı bir garezi olarak görürler. Bu şekilde eğitilmişlerdir. Bir kez istedikleri her şeyi elde ettikleri güzel bir zaman geçirmişlerdir. Bazıları muhtemelen hâlâ yeterince uzun süre ağlarlarsa, yeterince karşı çıkarlarsa, iş birliğini reddederlerse arzu ettiklerini elde edeceklerini düşünmektedir. Yaşamla tutarlı olmaya değil kendi kişisel ilgilerine tutarlı kalmaya çalışırlar.
Sayfa 290 - Olimpos YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Karşı çıkmamız gereken görüş, insanların sadece kendilerine verilenlere baktıkları, yalnızca kişisel çıkar aradıkları yaşam görüşüdür. Bu bireysel ve ortak ilerlemenin önündeki en büyük engeldir.
Sayfa 262 - Olimpos YayınlarıKitabı okudu
Yaşam amacı daima tek ve aynı olmayan biri, yaşamı boyunca tek ve aynı kalamaz.
“Burada öğrettiklerine göre varoluşun çoğu ıstırap çekmek. Istırap da arzulardan geliyor. Demek ki eğer arzuları ortadan kaldırabilirsek, o zaman ıstırabı da kaldırmış oluruz. Bu tabii doğru bir bakıma. Dünyada çok ıstırap, çok sefalet var, tamam; ama bir yığın da zevk var. Eğer bir insan ıstıraptan kurtulmak uğruna tüm zevkleri de en baştan reddediyorsa, ne kazanır? İçinde ne ıstırap ne de zevk olmayan bir hayat boş bir hayattır. Nötr bir hayattır. Aslında lamaların amacı da yoklugun hiçliği zaten. İsteyerek hiçliği aramak ise yenilgiden bile beter. Kudra, bu teslim olmak demek. Korkakça teslim olmak. Bu zavallı yavru bebecikler, acı çekmekten öylesine korkuyorlar ki, hayatın en tatlı zevklerini feda edip canlarının yanmasından o sayede yakayı sıyırıyorlar. Bu tür bir zayıflığa insan nasıl saygı duyar? Bilerek yavanı, sıradanı, güvenliyi kucaklayan, bunu sırf hayal kırıklığının getireceği acıdan kurtulmak için yapan bir insanı, nasıl bağrına basabilirsin?”
Sayfa 128 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
İnsanın ruhsal sürecinin özünde nasıl oluştuğunu bilmiyoruz. Bir yaşam öyküsü -anımsadığımız kadarıyla- bir yerde ve belirli bir noktada başlıyor. Aslında o anda bile aşırı karmaşık. Yaşamın bize neler getireceğini de bilmiyoruz. Bu nedenle, öykümüzün başlangıcı yok; amacı da ancak aşağı yukarı tahmin edilebiliyor.
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.