Hadis
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَبِمُعَافَاتِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ، لَا أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ، أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ. Müslim, Kitâbü’s-Salât, no: 486 Ebû Dâvûd, no: 879 Nesâî, Tatbîku Kıyâmü’l-Leyl Allah’ım! Gazabından rızana sığınırım, Cezandan affına ve esenliğine sığınırım,. Senden yine Sana sığınırım. Seni gereği gibi övemem; Sen kendini nasıl övdüysen öylesin.
İmam Malik (رحمه الله) şöyle demiştir: ‎Eğer bir kul şirkten sakınmış, büyük günahlar işlemiş olsa bile; bid’atlerden, sapıklıklardan ve Muhammed’in sahabelerine dil uzatmaktan korunmuşsa, ben onun için umut ederim ki o, peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salihlerle birlikte Firdevs’in en yüksek derecesinde olur. Onlar ne güzel dostlardır! ‎Çünkü kul ile Allah arasında olan her büyük günahta, kul için affedilme ümidi vardır. Ancak sapıklıklar ve bid’atler konusunda onun Allah’tan bir ümidi yoktur; bu sapmalar onu Cehennem ateşine sürükler. ‎Kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin! ‎Zemmü’l-Kelâm/879
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
879
insan kendine baktığı aynayı niye kırar kendini göremediği için mi gördüğünü beğenmediği için mi Cevahir Sevil 21.4.2026/Ö.S.3.20
Ekşi sözlük şifreleri
Ekşi Sözlük’ün ünlü karma seviyeleri / unvan skalasının güncel ve en yaygın dolaşımdaki hali (2026 başı itibarıyla, “karma listesi” başlığı ve “öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler” gibi entry’lerden derlenmiştir). Bu liste resmi değil, yazarların folklorik katkısıyla evrilmiş mizahi bir hiyerarşi. Karma puanı en az 500 entry sonrası görünür olur ve her sabah güncellenir (şükela / çok kötü oyları baz alınarak). Düşük Seviyeler (En ironik ve acımasız kısım – ego pataklama bölgesi) • Negatif düşük (en dip, nadir rastlananlar): ◦ -1000’den düşük: hamsi reçeli (en dip, anlaşılmamış, sosyal hayatta sıfır değer, entry’ler rezalet) ◦ -50 civarı ve altı: sakallı tavernacı (kimse anlamamış, tavernada yalnız içen tip, entry’ler değersiz) • 0-9: düz adam – Sıradan, göze çarpmayan, var mı yok mu belli değil yazar. • 10-19: kızgın kumlardan serin sulara – Biraz çaba var ama sonuç zayıf, kayda değer değil. • 20-29: kaotik nötral – Ne iyi ne kötü, ortalarda sürünen, sersem sersem gezen. • 30-39: iç güveysinden hallice – Ne tam kayıp ne başarılı, idare eder halde. • 40-49: minyonların sevgilisi – Biraz görünür ama ciddi popüler değil, sevimli fakat etkisiz. • 50-99: müzmin yedek – Orta halli ama hep yedekte bekleyen gibi. • 100-119: padawan – Acemi, öğrenci; potansiyel var ama ustalığa uzak. • 120-149: çılgın – Göze batıyor, sıra dışı ama dengesiz hareketler. • 150-199: kofti anarşist – Düzensiz, karışık entry’ler ama varlığı fark ediliyor. Orta Seviyeler (Mahalle kahvesi havası başlar – tanınırlık artar) • 200-249: anarşist – Dikkate değer, fikirleri tartışılıyor. • 250-299: hırçın golcü – Enerjik, lafını esirgemeyen, dikkat çeken. • 300-349: anadolu çocuğu – Sade, samimi, herkesin anlayacağı entry’ler. • 350-369: battal gazi – Güçlü, gözü pek, cesur ama
Temiz okuma yapalım!
Bizi uyutmuşlar! Bizi uyuşturmuşlar! Kimisini telefon, tablet, televizyon ile Kimisini twitter, instagram, youtube ile Kimisini kalem ile kelam ile yazı ile söz ile Kimisini gazete ile dergi ile kitap ile okumak ile... Bu böyle uzar gider de biz uyanır mıyız muamma ? Geçen yıl, 2025 okumalarıma Var Olmak ile başlamış ve yine benzer değerde eserler ile devam etmiş lakin sonra olanlar olmuş yıkılmamışsam da ayakta da kalmamıştım. Velhâsılı kelâm yıla güzel kitaplarla başlasam da ümit ettiğimden az kitap ile 365 günü layıkıyla değerlendirememiştim. Bu yıl da dedim ki 3-5-10 yıl evvel alıp da okumadığım eserler hâlâ bekliyor. Bi yerden başlamalı, geçmişten kalan kitapları okuyup tam olmalı, tamam olmalı diye düşünmüştüm ama düşünmesem de olurmuş. Zira, Her ne kadar okuyup bitirsem de Beni Kör Kuyularda Yedinci Gün ve devam edemeyip de yarım bırakmak zorunda hissettiğim Otomatik Portakal 'dan sonra yaşadığım hayal kırıklığı yahut eriştiğim farkındalık yazmaya değer olduğundan şu an bu satırları yazıyorum. Her ne kadar okuyup, yazıp, kendi fikirlerimizi inşa etsek de farkında olarak ya da olmayarak popüler kültürün kölesi oluyoruz. Güzel şeyler duyuyor, görüyor, okuyor da bazı kitapları okunmaya değer zannediyoruz. Suya kapılıyor da akıyor gidiyoruz. "#99234241 #99235773 #99243030" Daha evvel de değinmiştim bu hususlara ama yeniden değinmek boynumun borcu desem yalan olmaz. Zira, zannımca kalemin dahi izzeti nefsi vardır, kelamın dahi edebi vardır ve bizler hem okur olarak hem de yeri geldiğince birkaç satır yazan olarak bu kutsi yolun kıymetini muhafaza etmekle mükellefiz. Yani en azından ben öyle düşünüyorum. Düşündüm de! Nasıl ki TV yayınlarında "Akıllı İşaretler" kapsamında yayın içeriği hakkında bilgi
1000Kitap