Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Fusûsu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi
Onuncu Fasıl: Mertebe-i Âlem-i Misâl Bu mertebe, zâtın hâriçte gayr-ı kābil-i teczie ve inkısâm ve hark ve il- tiyâm, birtakım suver ve eşkâl-i latîfe ile zuhûrudur. Bu mertebeye “âlem-i misâl” tesmiye olunmasının sebebi budur ki, âlem-i ervâhdan zâhir olan her bir ferdin, âlem-i ecsâmda iktisâb edeceği sûrete mümâsil bir sûret bu âlemde hâsıl
Bir dəqiqı idarəçiliyinin sirrləri■
Bir Dəqiqəlik Hədəflərin Tənzimlənməsi çox sadə şəkildə həyata keçir: ı. Öz məqsədlərinizlə razılaşın. 2. Yaxşı davranışlarınızın hansılar olduğunu nəzərdən keçirin. 3. Bir vərəq parçası götürüb, 250 sözdən çox olmamaq şərtilə hər bir hədəfiniz haqqında yazm. 4. Hər hədəfinizi təkrarən oxuyun, bunu ən azı bir dəqiqə edin və eyni qaydada
Sayfa 2939Kitabı okudu
Reklam
II. DÜNYA SAVAŞI'NDA TÜRK BASINI Turancılar-Nazi ilişkisi birçoklarının sık sık çiğnedikleri çürük sakızdan öteye geçmemektir. 3 Mayıs kahramanlarının gerçek isimleriyle görüldükleri bir roman bile yazılmıştır. 1931 tarihli Matbuat Kanununun 50. maddesine göre "Memleketin umumi siyasetine dokunacak neşriyattan dolayı" Bakanlar
Hikmet Tanyu, Türkçülük Davası ve Türkiye'de İşkenceler, Kayseri 1950, s. 13-14, Ankara Altınışık Yayınları, Nu:8.
Çalışma ve Başarının Altın Kuralları
1. Çalışmak için müsait gün ve saat ( ve ilham ) bekleme ; bil ki her gün ve her saat çalışmanın en müsait zamanıdır . Çalışmak için müsait yer ve köşe arama ; bil ki her yer ve her köşe çalışmanın en müsait yeri dir . 2. Bir günde yapman lazım gelen bir işi , dersi , bir vazifeyi ertesi güne bırakma zira her günün derdi gibi işi de kendine yeter
Sayfa 27 - 28,29Kitabı okudu
Son Fasıl
En son, morgda gördüm onu. Tabutunun içinde... Alnındaki izleri sorduğumda, yapılan otopsinin izleri olduğunu söylediler. ...................... 73 yılının 9 Mayıs günü uğurladık Arkadaş’ı. Üstüne çiçek ve toprak attık. Ve bir süre, inanamadan yaşadık ölümüne. ......................
Sayfa 153 - Mayıs Yayınları
Reklam
Atsız'a Mektuplar.
M. Hayati Özkaya Eylül, miladi takvime göre yılın dokuzuncu ayı… Arapça eylül, Süryanice aylûl (üzüm) anlamındaki aylûl’dan yani Üzüm Ayı’ndan gelmektedir. Aynı zamanda eylül ayı Anadolu coğrafyasında binlerce yıllık bir geleneğin, bağbozumunun başlangıcıdır. Bağbozumu tarımda hasadın, bereketin adı olarak bilinir. 1980 öncesini yaşayanlar
6 hadis kitabından tekrarlar çıkarılınca bu kadar hadis kalıyor demek
Eser, mukaddime, ana metin ve biyografi bölümü olmak üzere üç ana bölümden meydana gelmiştir. Ana metin alfabe harflerine göre 28 kısma ayrılmıştır. Kitabu'l-Levâhik ile birlikte toplam 131 Kitâb, 121 bâb, 503 fasıl, 329 furû', 367 nevi', 12 kısım, 10 hüküm, 518 tâli başlık ve 9.524 hadîs yer almaktadır. Bu rakama, hadîsin rivâyet farklılığından kaynaklanan ve değişik metinleri ihtivâ eden hadîsler dahil değildir.
Sayfa 26 - 1.cilt
ilk bahnamemizden örnekler. piyasaya bomba gibi düşer seç beğen al!
Türkçe'ye "kazandırılan" ilk bahname, Nasreddin-i Tusî'nin kitabının tercümesi. Salahaddin adında bir kişi tarafından çevrilmiş. Elimizdeki yazma nüshalarda, çevirinin hangi yılda yapıldığı söylenmiyor ancak, dil özelliklerinden 15. yüzyıla ait olduğu anlaşılıyor. Bu bahname, 18 fasıl üzerine tertib edildi: 1. İnsanların
[E. Hûnecî:] Mantık, tasavvurî ve tasdîkî mâlumatı (bilinenleri), kendileri bakımından değil aksine tasavvurî bir matluba ulaştırması bakımından (min haysü) incelediği için -bu ya yakın bir ulaştırma olur ve bu itibarla kavl-i şârih (tarif) diye isimlendirilir ya da bu mâlumatın tümel, tikel, zâtî, arazî, cins, fasıl ve benzeri olmaları gibi 'uzak bir ulaştırma olur- veya da tasdîkî bir matluba ulaştırması bakımından incelediği için -bu da ya yakın bir ulaştırma olur ve bu itibarla hüccet (kanıtlama) diye isimlendirilir ya da mâlumatın önerme, önermenin döndürmesi, başka bir önermenin çelişiği ve benzeri olmaları gibi ‘uzak bir ulaştırma olur yahut da mâlumatın konular, yüklemler ve benzerleri olmaları gibi daha uzak bir ulaştırma olur- bu itibarların bu mâlumatın mefhumlarının hâricinde, onlara zatları bakımından ilişen (lähik) olduklarında şüphe yoktur. Her ilmin konusu, o ilimde zatı bakımından kendisine ilişen ârızları incelenen şeydir. Buna göre mantık ilminin konusunun, tasavvurî ve tasdîkî mâlumat olduğu açıktır. (Efdalüddîn Hûnecî, Kesfu'l-Esrår, s. 8-9)
Sayfa 70 - Litera yayıncılık
Reklam
Dinleyen hamur yoğuranın önündeki una benzer, söz de suya benzer. Hamura, ne kadar su gerekse o kadar su dökerler. (Fasıl 9)
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.