Nisa

Nisa
@Mustevda
Açar bir gün elbet yeniden gönlümüzün çiçekleri.
Hukuk
Ankara/Mersin
21 Mayıs
321 okur puanı
Ağustos 2017 tarihinde katıldı
“Acıları tatlandırır sevgi, bakırı altına keser..”
Sayfa 163·Kitabı okudu
Edebiyat
Nisa
Ve şifa bulur sevgiden tüm dertler..
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Orhan Pamuk Okumaya Ne Dersiniz?
************************************ Yorumlar için bu ileti, inceleme ve alıntılar için #35053256 iletisini kullanalım. Karışmasın... ************************************** Bomba gibi bir etkinlikle geliyoruz! Hiç okumayanlar, yeniden okumak isteyenler, özleyenler, okumak isteyip cesaret edemeyenler bu etkinlik tam size göre! Geçtiğimiz yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz #24442688 etkinliğin yıl dönümünde https://1000kitap.com/meleenk ve NigRa işbirliğinde tekrar Postmodern edebiyatın önde gelen isimlerinden Orhan Pamuk okuyoruz. Bir kez Pamuk okuyan bir daha eskisi gibi olamaz, bu etkinlik sonrası ara ara kendinizi Orhan Pamuk okumak isterken bulacaksanız. Kitapların Okunacağı Tarih: 15.10.2018 - 01.12.2018 Yazarın bütün kitapları okunacak şeklinde bir zorunluluk olmamakla birlikte dileyen tümünü okumakta serbesttir. Belirlenen tarihler arasında belirlediğiniz kitap veya kitapları okuyup sonrasında kendi okumalarınıza dönebilirsiniz. Katılmak isteyenler okumak istedikleri kitapla birlikte aşağıya ismini yazarsa hep birlikte güzel bir etkinlik gerçekleştirmiş oluruz. Ekime kadar kitaplar tedarik edilsin. Yılda bir kez gerçekleştirilen bu yolculuğu kaçırmayın!! Katılımcılar: Üstat : Metin T. 1 - https://1000kitap.com/meleenk 2- NigRa 3- Muzaffer Akar 4- eRhAn 5- Uğur 6- Mithril / Nobody 7- LEON 18/81 8- https://1000kitap.com/Safpapatya 9- Emin Çığ
Etkinlik
Nisa
Ben de katılmayı çok isterim🙋🏼‍♀️
Ölümsüzlüğü tatmak.
Ölüm bize ne uzak bize ne yakın ölüm Ölümsüzlüğü tattık bize ne yapsın ölüm.
Şiir
Burak isimli okura yanıt verildi
Nisa
Teşekkür ederim :)
9/10
·144 syf.·
2018 38. kitabı
Değerli Dostlar..! Konya’nın meşhur bir çarşısı vardır, Rampalı..Özellikle kitabevleri,sahafları ile meşhur:)) Dostlarla hasbihal etmek için uğradığımda gözüme bir kitap ilişti, Cahil Hoca… Sordum bu nasıl bir kitap ve arkadaşım dedi ki; Hocam sormanı bile yadırgadım hemen al kitabı:)) Kitabı okudum bir eğitimci nazarı ile yarısına kadar.. Nisan-Mayıs aylarında daha yoğun olacağımdan kitaptan anladığım kadarı ile düşüncelerimi maddeler halinde sizlerle paylaşmak istedim, -Kimse anlamadığı şeyin hakikaten bilemez. Anladığı andan itibaren gerçek bilgiye ulaşır. Çocuğun en iyi öğrendiği sözler, anlamına en iyi nüfus ettikleri, kullanmak üzere en iyi benimsedikleri, açıklayan bir hoca olmaksızın, açıklayan bir hoca devreye girmeden önce öğrendikleridir... -Açıklayana dayalı sistemin mantığını yıkmak lazım ,anlama konusundaki kapasitesizliğin tedavi etmek için açıklamaya ihtiyaç yoktur. Aksine açıklayana dayalı dünya tasavvurunu yapılandıran kurmaca, işte bu kapasitesizliktir. Anlayamayanın açıklayana değil açıklayanının anlayamama ihtiyacı vardır;anlayamayanı bu vasfıyla kuran, var eden o açıklayandır. Bu süreçte özellikle biz öğretmenler öğrenciler anlayıncaya kadar elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğiz, Peki nasıl; o andaki öğrencinin anlayabileceği en özel en güzel yöntem ile.. -Birine bir şeyi açıklamak, her şeyden önce,ona kendi başına anlayamadığını göstermek demektir. Birincisi rastgele birtakım algıları kaydeder, hatırında tutar, alışkanlıklar ve ihtiyaçların dar çemberi içinde ampirik olarak yorumlayıp tekrarlar. Bu küçük çocuğun ve halktan insanın zekasıdır. İkincisi ise şeyleri nedenleriyle bilir,yöntemli olarak basitten karmaşığa, parçadan bütüne ilerler. Aptallaştıran , ne öğrencisinin kafasını hazmedilmemiş bilgilerle dolduran dar kafalı bir
Felsefe
Cahil HocaJacques Ranciere · Metis Yayıncılık · 20233,102 okunma
Nisa
Güzel incelemeniz için çok teşekkürler Salih hocam, kaleminize sağlık :)
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2018 23. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2018 23:28
Benim için şimdiye kadar yaptığım en özel inceleme olacak bu, umarım yazmak istediklerimin çeyreğini olsun ifade edebilirim. Leyla ile Mecnun hayatımda en önemsediğim şeylerden biri. Bir diziye bu kadar anlam yüklemek ne kadar mantıklı tartışılabilir. Ama sitede son zamanlarda denk geliyorum benden yaşça büyük kişilerin yorumlarına; gençliğindeki detayları birbirleri ile paylaşmalarını gülümseyerek okuyorum. Çünkü biliyorum ki yıllar sonra ben de Leyla ile Mecnun dolu anılarımı düşünüp hüzünleneceğim. --> Hocanın ısrarla telefonları bırakın uyarısını takmadan sıranın altında tek kulaklıkla birlikte LM izlediğimizi, "Seni tanıdığımdan beri ne fark ettim biliyor musun, aynı Mecnun gibi konuşuyorsun sen!" şeklinde ilerleyen sohbetleri, hatta o konuşmanın bize iyice sinmesi ve günlük hayatta bilinçsizce ağızdan çıkması ile akabinde gelen kahkahalar, dizide geçen o çok özel şiirleri gönlündeki kişiyle paylaşmak ve üstüne bin kat daha anlam yüklemek, hediye almayı isteyip cesaret edemezken LM temalı bir şeyler almanın arkasına sığınmak, "Aaa zil sesini sen de mi o sahnedeki şarkı yaptın" diye ortak nokta bulmanın sevincini yaşamak... Daha niceleri işte. Kitabı okurken içinde küfür de görünce şaşırdım, arkadaşıma "Küfür de geçiyor biliyor musun" dedim, "Poşet gibi mi :D" dedi. Her şeyin özeti gibi bir olay aslında, Leyla ile Mecnun evreninde poşet küfürdür, kulpu kırık çaydanlık küfürdür, ıslak terlik küfürdür. Sakız sigaradır, erik içkidir. Bu dünyadan değildir Leyla ile Mecnun. Orada her şey mümkündür, uzaya da çıkılır, yerin dibine de batılır, mecaz değil cidden batılır! Hatta Mecnun "yeraltına" batmışken kenarda Dostoyevski göze çarpar bir şeyler yazarken :)) Yakalamasını bilene en ince absürd espriler oradadır. Bi de bunları anlayınca sevinir insan, "Yavvv adamlar ne
Edebiyat
Leyla ile MecnunBurak Aksak · Küsurat Yayınları · 201817,6bin okunma
Nisa
Leyla ile Mecnun’u izliyor, kitabı okuyor gibi hissettim kendimi :) Ne de güzel yazmıssınız, ellerinize sağlık :)