Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sen bi sus hedonist-narsist Reich
Mesela somatik psikolojinin kurucusu W. Reich, lâtifa-şakra öğretisini altüst ederek yukarıdan aşağı doğru bir "gelişme" yolu izler. Bu gelişmenin doruk noktası "cinsel karakter"dir (genital character). Reich'e göre, cinselliğini bu şekilde serbestçe yaşayan bir insan, "orgazm iktidarına" (orgastic potency) kavuşur ve daha mutlu olur. Tek eşlilik, gerek kadın gerekse erkek açısından cinselliğin tam anlamıyla yaşanamamasına neden olur. İnsanı tek eşliliğe zorlayan, ekonomik ve ahlaki/dinî baskılardır.
Sayfa 72 - Kaknüs YayınlarıKitabı okuyor
AŞK, VECD, NİZÂM...
- "Bizim topluluğumuzda herkes, dâvâ bahsinde, tek damla kanı israf olmayacağından emin, kurbanlıklardan ibarettir!" Aşk, vecd, nizâm... Tek cümlede özetlenen karakter ve iş ahlâkı!
Sayfa 242 - 11.Levha, (Ocak Kızıştı), -Notaları İnsan Bir Beste- İBDA Yayınları.Kitabı okudu
Reklam
Kendisi için gerçekten iyiyi isteyen kişinin , fikrî açıdan değil , ahlâki karakter ve fiilleri bakımından iyi ve erdemli olması gerekir.
Çünkü başkalarının iyiliğini isteyen bir kimse, ya gerçekten iyidir veya aslında iyi ve erdemli olmamakla birlikte, iyiliğini istediği kişilerce iyi olduğu zannedilebilir. Aynı şekilde, kendisi için gerçekten iyiyi isteyen kişinin, fikri açıdan değil, ahlaki karakter ve fiilleri bakımından iyi ve erdemli olması gerekir.
Bir hareketin kitleselleşip, kitleselleşmediği, ne ilkeleri ne de benimsediği devrimci ideolojiyle anlaşılabilir. Bunlar da önemlidir elbet. Ama asıl önemli olan, hareketin safları arasında yer alan insanların, kendi aralarında ve çevrelerindeki insanlarla nasıl ilişki kurduklarıdır. Bu tür ilişkilerin sağlığı, idealler ve benimsenen ilkelerle uyumluluğu, soylu bir ahlaki karakter kazanabilmesi, kitlelere karşı inandırıcı olabilmesi ile doğru orantılı olarak çevredeki insanların güvenini kazanacak ve onları mücadele için kendi saflarına dahil edebilecektir.
Sayfa 97 - Bir YayıncılıkKitabı okudu
...Çünkü başkalarının iyiliğini isteyen bir kimse, ya gerçekten iyidir veya aslında iyi ve erdemli olmamakla birlikte, iyiliğini istediği kişilerce iyi olduğu zannedilebilir. Aynı şekilde, kendisi için gerçekten iyiyi isteyen kişinin, fikri açıdan değil, ahlaki karakter ve fiilleri bakımından iyi ve erdemli olması gerekir.
Reklam
°•○● Karakter,bir insanın elde etmwk istediği ve kaçındığı şeyleri göstermesi bakımından ahlaki amaçları ortaya çıkarır
Sayfa 22 - PANAMAKitabı okudu
Karakter Jimnastiği
Ayrıca, birçok temiz ve iyi kalpli genç, ahlaki saflıklarından dolayı ahlakı bozulmuş yoldaşlarının yanında utanıyor. Onların kendisini ayıplamaması için onlar gibi olmak istiyor ve kendi saflıklarını bozmaya çalışıyorlar. Kendi arzuları dışında kötü şeylere karışıyorlar. Bu, yanlış bir utançtır; ruhun korkusu, irade zayıflığıdır. Güçlü olun. Sağlam olun. Demirci, kuvvetli olması için demiri nasıl dövüyorsa, siz de iradenizi böyle güçlendirin.
841 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.