Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
rebi'ül -ahir ayı
Hazreti Ali (Radıyallahü Anh) Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)den rivayetle buyurdu ki: "Allahü Teala, Adem(Aleyhisselam)ı cennetten dünyaya indirdiğinde, bedeni kararınca, Cebrail(Aleyhisselam) O'na gelerek: -Ey Adem! Bedeninin tekrar bembeyaz olmasını istersen, ayın 13,14 ve 15. günlerini oruçlu geçir" buyurdu. Adem (Aleyhisselam), bu oruçları tutmaya başlayınca, birinci gün bedeninin üçte biri, ikinci gün üçte ikisi, üçüncü gün ise tamamı bembeyaz oldu. İşte bu yüzden bu günlere "Beyaz Günler" ismi verildi.
Sayfa 164 - abdülkadir geylani(kuddise sirruh), gunye,2/126-127Kitabı okudu
Hazreti Ali tarafından anlatılan Şemaili Şerif
Resulullah(Sallallahü Aleyhi ve Sellem)in boyu ne çok uzun, ne de çok kısaydı; orta boyluydu. Ne kıvırcık kısa, ne de düz uzun saçlıydı; saçları kıvırcıkla düz arasıydı. Kaba görünüşlü olmayan değirmi bir çehresi vardı. Pembe beyaz tenli, iri siyah gözlü, uzun kirpikliydi. İri kemikli ve geniş omuzlu idi. Göğsünden göbeğine kadar ince tüyden başka kıl yoktu. İki avucu ve tabanları dolgundu. Yürüdüğü zaman sanki yokuş aşağı iner gibi rahatlıkla ilerlerdi. Sağına ve soluna baktığında bütün vücuduyla dönerdi. İki omuzu arasında "Nübüvvet(Peygamberlik) Mührü" vardı ki O, Peygamberlerin sonuncusudur.
Sayfa 150Kitabı okudu
Reklam
"Hadis ilminin bir yarısı hadisin mânâsını kavramak, diğer yarısı râvileri tanımaktır." Ali b. el-Medînî
Sayfa 68
"Hicretten 17 yıl sonra Hazreti Ali'nin teklifi kabul edilerek Muharrem ayının birinci günü hicri takvimin başlangıcı ve kameri ayların ilki oldu. Hicret, İslam ve dünya tarihinde çok büyük bir başlangıçtır."
"Ey dünya, ey dünyanın banisi olan işçiler, ey İslam âleminin, çağlardan beri ezilmiş esir halkları, ey Mısır'da, İran'da, Hindistan, Türkistan'da ecnebi boyunduruğunda mahkûm olan mazlum kardeşler, ruhunuzu satın almakta olan o zulümkâr karanlıklardan kurtulun; evrensel kardeşlik ve birlik yoluna katılın; ey bütün dün yanın Müslüman igçileri, yabancı yumruklar altında ezilen Müslüman yoldaşlar! ÎNSANLIĞI MUHTAÇLARA SADAKA VERMEKTEN İBARET BİLENLER'e karşı birleşin...* O Ahmet Cevat ki gene, ilk Türk komünist kurbanları olan, Mustafa Suphi, Hilmi oğlu Hakkı, Ethem Nejat, Kâzım Ali, Şefik, Topçu Hakkı, Ahmet, Yakup, Çitoğlu Nazmi, Sürmeneli, Kınalıoğlu, Tayyareci Hilmi, Çerkez Ismail, Arap Ismail, Suphi'nin karısı ve arkadaşlarının vahşiyane itlaf edildikleri 28-29 Kânunusani'yi matem günü olarak kabul eden arkadaşlara müteşekkir olarak, "Trabzon önünde birabmane süngülenerek denize atılan 15 komünist faciası Türkiye burjuva ve bürokratlarının sınıfı vahşetine en açık bir örnektir" demekte..
Sayfa 100
Kendisi okumamıştı ama, tütünden aldığı karısı "tahsilli" idi. Hem birkaç sene mektebe gitmiş, hem de öteki işçi kızlarla beraber okuyup yazmaya merak sardırmıştı. İsmail her seferden dönüşte bir Köroğlu alır, eve gidip yıkandıktan sonra onu karısına uzatır, kendisi mindere kurularak, dinlerdi
Reklam
 ☽༓・"Kazanan kazandığını âdâba riâyetle kazandı; kaybeden kaybettiğini edebi terketmekle kaybetti. ☽༓˚ ~•Ali b. Ebî Tâlib
Sayfa 44 - Marmara universitesi ilahiyat fakültesi vakfi yayınları, 54. Baskı, rivayet 2. Bolum. adabı keyfiyeti sıfatı ürünleri
yokluğu hiçbir şeyi değiştirmeyecek kadar önemsizdir sayıların başına konan sıfır gibidir İsmail bilir
İsmail her sabah ne yapacağını bilmemeye uyanır insanlara nasıl dayanacağını ve değmeden aralarından nasıl geçip gideceğini düşünerek uyanır
Hadis ilminin bir yarısı hadisin manasını kavramak, diğer yarısı ravileri tanımaktır. Ali b. el-Medini
Reklam
"Erkeklerden Ercan K., Mustafa S., Yılmaz Y., Metin Y., Murat Y., Erol B., Ümüt S., Ali Rıza Ç., Yalovalı Ahmet'i badeledim. İsmail E., Ahmet C., Çetin Ç., Ahmet Ş., İlyas Ç.'yi badeledim ve ilişkiye girdim. Yaklaşık 5 yıldır bu şahısları badeledim ve tabiledim. Yani cinsel ilişkiye girdim."
Sayfa 120 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
Sapık şeyhin ifadesinden,
"Ahmet C. benim müridim olur. Ahmet'i çok kereler badeledim ve ters ilişkiye girdim. Ahmet C. dergâha kendi yakınlarını ve akrabalarını getirirdi. "Yılmaz Y. benim müridim olur. "Ümüt S'yi sadece badeledim. Cinsel ilişkiye girmedim. Ümüt yanında kardeşi Muhammet ve eşi Ayşe S.'yi getirdi. Ayşe'yi çok kereler
Sayfa 56 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
Ali Fuat'ın babası İsmail Fazıl Paşa, babacan adamdı. Oğlu Ali Fuat'ın yastığının altına bir mecidiye, Mustafa Kemal'in yastığının altına iki mecidiye harçlık bırakırdı. Oğluna neden daha az? "sen bugüne kadar harcadıklarına say, o gurbette okuyor, senden daha fazla ihtiyacı vardır" diyordu.
Sayfa 39 - Kırmızı Kedi Yayınevi
Ayrılığın ilk İşaretleri
Mısır valisi Osmanlı Devletinin bünye­sindeki zayıflığı iyice farketti. Ardından Suriye ve Anadolu’ya saldırıp Osmanlı ordusunu Mısır ordusu önünde o meşhur bozguna uğrattı. Sonra Rusya ve İngiltere duruma müdahale edip Mısır ordusunun Anadolu’yu ve bütün Arap bölgelerini terk edip Mısır’a çekilmesini sağladılar. Mısır valisi, vilayetin­ de “Mısır Valisi” sıfatıyla kendi soyunun hüküm sürmesine dair bir sultan fermanı almaya razı oldu. Hidiv İsmail’in za­manına kadar durum bu şekilde devam etti. Onun zamanın­ da veraset sistemi Avrupai tarza uygun olarak kendi nesline geçti ve İsmail “Hidiv” sıfatını aldı. Bu vakıa, Mısır’da ortaya çıkan ilk Arap bağımsızlık hare­ketiydi. Ardından Şerif Abdülmuttalib b. Galib’in girişimi geldi. Abdülmuttalib, şimdiki Haşimî sülalesinin atası olan Muhammed b. Avn’dan sonraki Mekke emiriydi ve Mısır va­lisi Mehmed Ali Paşanın yakın dostuydu. Şerif Abdülmutta-lib “Kırım Harbi” olarak bilinen Osmanlı-Rus Savaşını fırsat bilip ayaklanmak ve Hicaz’a bağımsızlığını yeniden kazandır­mak istediyse de başarılı olamadı.
Sayfa 223Kitabı okudu
bunun size bir şey anlatması lazım.
Mustafa bin Hüseyin alacak davasında suçladığı Mahmud Bin Yusuf'un yemin etmekten kaçınması üzerine haklı görülür. Başka bir örnekte Hızır bin Ali iki kişinin kendisini dövdüğünü iddia eder. Yemin teklif edilen kişiler bundan kaçınınca dövdükleri kanıtlanmış sayılır. Bir diğer örnekte ise karı koca arasındaki dava vardır. Kocası kendisini vekil aracılığı ile boşamıştır. Kadın vekilden mehrini ister. Vekil ise bunlardan feragat ettiğini söylemektedir. Yemin teklif olduğunda kadın yemin edemez. İskender bin İsmail ve dava ettiği Mesih bin Yusuf'un olayı da yeminden kaçınma ile son bulur.
Sayfa 186 - onuncu bölüm: bir tarih metni nasıl inşa edilir "dimitri'nin kızlarını kim hamile bıraktı"
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.