Ali Fuat Cebesoy'un ve İnönü'nün İzmir Suikastıne dair ilginç yorumu
Yasal siyasi muhalefet ve muhalif çizgideki basın, 1925 yılı içerisinde, Şeyh Said isyanı vesilesiyle büyük oranda yok edilir veya sindirilir. Halk Fırkası, muhalefetin bulunmadığı bir siyasi alana kavuşur. Ancak, Hü­kümet açısından hala bazı sorunlar vardır. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası'nın binaları kapatılarak faaliyetleri kısıtlanmıştır,
"İki kişi birbirine bakar ve birbirlerinin farkına varır. Kendi biriciklikleri içinde birbirlerini görürler, arada bir engel, sis yoktur; birbirlerini keskin bir farkındalık hâli içinde görürler; bu doğrudan ve engelsiz süreç içinde birbirlerini düşünmezler, psikolojik sorular sormazlar, şu an bu hâle nasıl geldiklerini sormazlar, nasıl gelişim gösterdiklerini, iyi veya kötü olup olmadıklarını da sormazlar; sadece farkındadırlar. İşin doğrusu daha sonra birbirlerini düşünebilirler; tahlil, değerlendirme ve açıklama yapabilirler ama farkındalık halindeyken düşünürlerse farkındalık bundan zarar görür."
Sayfa 63 - Say yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Doğamız gereği kendimizi başkalarıyla kıyaslarız ve bu yüzden mutluluğumuz veya mutsuzluğumu çevremizdeki şeylere ve insanlara bağlıdır. Bu bakımdan hiçbir şey yalnızlık kadar tehlikeli değildir; doğası gereği yükselmek isteyen hayal gücümüz hayallerin kanatları üzerinde yükseklere doğru uçuşa geçerken kendimizi bir insan zincirinin içinde resmeder ve burada kendimizi herkesten daha aşağıda görürüz. Her şey olduklarından daha büyük ve bizden daha üstün görünür. Zihnin bu işlevi son derece doğaldır; sürekli kusurlarımızı düşünür ve biz de eksik olduğunu sandığımız özellikleri başkasına verir. Bunu da gönüllü olarak yaparız; bu süreç sırasında kusursuz, mutlu bir insan ideası yaratırız ancak bu insan sadece bizim hayak gücümüzde var olur. Ancak zayıflık ve hayal kırıklıklarına karşın canla başla çalışıp azimle devam ettiğimizde rüzgar ve yelkenin yardımına sahip olanlardan daha ileri gittiğimizi düşünürüz. İşin aslı başkalarına ayak uydurmaktan ya da onları yarış dışı bırakmaktan daha büyük bir mutluluk olmaz.
Sayfa 58 - Maviçatı yayıneviKitabı okudu
Kapitalizmin, kadının çalışmasına imkân vermesi yanında, ailenin, ekonomik birim olarak değerinin azalmasına da yol açmış olması, kadının rolünün önemli Ölçüde farklılaşmasına neden olmuştur. Kadınların tarımda yiyecek üretiminde, ev işlerinde çalışarak yaptıkları kayıt dışı üretimin değeri, yaşanan değişimle birlikte azalmıştır. Böylece
Doç.Dr.Mehmet UlukütükKitabı okudu
Batılı modernleşmenin dayattığı değerler, kadın-erkek ilişkilerinde ve aile yapısında radikal dönüşümlere neden olmuştur Kadın ve erkeğin aileden bağımsız, salt birey olarak görüldüğü yeni yaklaşımlar, pozitivist modernizmden güç almaktadır. Çünkü bu anlamdaki modern anlayış, "homo economicus” modeliyle bireyi esas alır. Aile, cemaat, devlet
Dante'nin siyasi teorisi, benim düşünceme göre, salt Dante biyografi­sinin bir bileşenine indirgenmelidir (Machiavelli konusunda yapılama­yacak bir şey). Her biyografide başroldeki kişinin entelektüel faaliyeti­nin özünde önemli olduğu ve söz konusu olanın o kişinin düşünceleri ve hayalleri değil yaptıkları olduğu şeklindeki genel geçer düşünceyi
Reklam
1.000 öğeden 901 ile 910 arasındakiler gösteriliyor.