Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
4 Düşmanından nasıl intikam alacaksın? Ona olabildiğince çok iyilik yapmaya çalış. -EPiKTETOS 5 Öfkeden kibarlıkla kaç, kötülükten iyilikle, cimrilikten cömertlikle, yalandan doğruyla. -DHAMMAPADA 6 Yakınlarımıza onlar nasıl hak ediyorsa öyle hitap ederek onları daha da kötü yapmış oluruz. Onlara sanki onlar gerçekte ol­duklarından daha da iyiymiş gibi hitap edersek, onları daha iyi olmaya zorlarız. -GOETHE 7 Kötülüğe iyilikle yanıt verirsen kötü insanın kötülükten aldığı bütün hazzı yok edersin. -TOLSTOY 8 Kalbine ders ver, ondan ders alma. -Budist HİKMETİ
Sayfa 236 - 7 Nisan
_Oturarak başarıya ulaşan tek yaratık bir tavuktur. _Seksten daha ilginç bir şey keşfetmiş kişiye entelektüel denir. _Eğer doğru kullanırsan sözcükler X ışınları gibi her şeyi delip geçebilirler. _Dertlerini gözyaşlarında boğmak isteyenlere, dertlerin yüzme bildiğini söyle. _Dertten kim öImüş sanki bırak her şey dağınık kaIsın.
Reklam
_Medeni dünyamız, şövalyelerle, askerlerle, avukatlarla, rahiplerle, filozoflarla ve daha bilmediğim başkalarıyla karşılaştığınız büyük bir maskeli balodan başka nedir ki? Fakat göründükleri kişiler değillerdir bunlar; sadece birer maske ve kural olarak da onun arkasında daima servet avcılarıyla karşılaşırsınız. Örneğin birisi hukuk maskesini
Dünyalıyım
... Mekke’den Medine’ye adım atanlarla Müslüman, Göçebe çadırlarında Şaman olurum ben. Yahudi, Musevi, Hristiyan, bazen Budist olurum ben. Bilgi açlığında kitap hırsızlığı yapıp, Hiçbir şey bilmediğimi anladığımda ise Bilgelik Tanrısı olurum ben. ...
Asaf Halet'in Sidharta Şiirini çözümleme denemesi - AHMET HAMİT YILDIZ
Asaf Halet çelebi (1907-1958) o, küçük şişelere koyulmuş ağır misklere benzeyen şiirlerini Om Mani Padme Hum (1953)'da topladığında, Mallarme'ın deyişiyle bir kitaba varmak için (pour abortir a un livre) sürdürdüğü yaşamını Türk şiiri için 'gizli hazine'ye dönüşerek sona erdiriyordu. Onun ilk bakışta, kolay anlaşılır izlenimi
Sayfa 12 - DERGAH - KASIM 1998 - SAYI 105
Kalp Sutra ve Buda'nın Yolu
Budist kutsal yazıtlar yedi tapınaktan söz eder. Tıpkı Sufi­ lerin yedi vadisi gibi ve Hinduların yedi çakrası gibi Budistler de yedi tapınaktan söz eder. İlk tapınak fiziksel, ikinci tapınak psikosomatik, üçüncü tapı­ nak psikolojik, dördüncü tapınak psiko-spiritüel, beşinci tapınak spiritüel, altıncı tapınak spirituo-transandantal ve yedinci ve son nihai tapınak -tapınakların tapınağı- transandantaldır. Sutralar yedinci tapınağa aittir. Bunlar, yedinci tapınağa, transandantala, mutlak olana girmiş insanın açıklamalarıdır. Sanskritçe sözcük pragyaparamita'nın anlamı budur - ötenin bilgeliği, öteden gelen, ötedeki bilgelik; yalnızca tüm kimlikleri aştığın zaman gelen bilgelik - alt veya üst seviye olsun, o veya bu dünyaya ait olan, her türden kimliği aştığın zaman, hiçbir kimlikle tanımlanmadığın zaman, sadece etrafı dumansız bir farkındalık alevi olduğunda. Bu yüzden budistler bu küçük, bu çok küçük kitaba taparlar ve buna Kalp Sutra derler - dinin kalbi, özü.
Sayfa 108Kitabı okudu
Reklam
"Bu çocuklar benimdir, bu zenginlikler benimdir" diye düşünür akılsız. Kendisi bile kendine ait değilken çocuklar ve zenginlik nasıl ona ait olabilir? Budist Hikmeti
Sayfa 325 - Alfa Yayınları, 2022 BaskısıKitabı okudu
"Yağmur vakti burada kalacağım, yazın oraya yerleşirim." Akılsız biri böyle hayal eder ve ölümü düşünmez ama ölüm birdenbire gelir ve kaygılı, çıkarcı, düşüncesiz insanı alır götürür. Ne oğul, ne baba ne de akraba ve yakınlar - kimse yardım edemez ölüm bizi bulunca; hayırlı ve bilge, bunun anlamını açıkça kavramış biri dinginliğe giden o yolu açar. Budist Hikmeti
Sayfa 324 - Alfa Yayınları, 2022 BaskısıKitabı okudu
Başkalarına karşı zafer kazanmış olanlar gelecekteki savaşlarda mağlup düşebilirler ancak kendilerine karşı zafer kazananlar sonsuza kadar galiptirler. Budist Bilgelik Kitabı
Sayfa 101Kitabı okudu
Bir Samuray rastladığı Budist rahibe kafasına takılan bir soruyu yöneltti: “Cennet nasıl bir şeydir, cehennem nasıl bir şeydir?” Din adamı azarlarcasına karşılık verdi Samuray’a: “Git başımdan, senin sorularına ayıracak vaktim yok!” Ummadığı bu cevaba bir de yanındaki arkadaşlarının gülmesi eklenince Samuray’ın kan beynine sıçradı. Hemen kılıcını çekti ve din adamına doğru hamle yaptı: “Şimdi senin o kelleni gövdenden ayıracağım; sen kiminle konuştuğunu sanıyorsun?” Din adamı hiç heyecana kapılmadan Samu-ray’ın kendisine iyice yaklaşmasını bekledi. Sonra da Samuray’a sakin bir şekilde seslendi: “İşte cehennem budur!” Samuray şaşırdı. Kılıcı havada kaldı. Sonra da onu kılıfına sokarak bir kenara oturup sakinleşmeye başladı. Kendi kendisine söylendi: “Az kalsın savunmasız bir insanı öldürecektim; üstelik de bir din adamını.” Sakinleştikten sonra din adamına bakarak alçak sesle konuştu: “Özür dilerim, efendim.” Din adamı gülümseyerek karşılık verdi savaşçıya: “İşte cennet de budur.”
Reklam
Öfkenin ardından acı gelir; vurduğun yumruğun cevabı yine yumruktur. -Budist bilgeliği
Sayfa 110 - Az kitap yayınlarıKitabı okudu
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.