Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Mecmau’l-Enhür sahibi Muhammed b. Süleyman, “Damat Efendi” lâkabıyla meşhur olmuştur. Çünkü bu iffet âbidesi, talebelik döneminde bir gece yarısı, mum ışığı altında ders çalışmaktadır. İlmî mütâlaalara daldığı bir esnada kapısı çalı-nır. O vakitte birinin gelmesinin hâsıl ettiği hayret ve misafi-rin kimliği hakkındaki merakla hemen kapıyı açar.
Sayfa 43
Konuşmaya başlayınca şucu ya da bucu olmak zorunda değiliz. Eleştiri(me)yi sevgi-güven-tarafgirlik eksenli değil ilke ve hakikat merkezli görmeliyiz.
Reklam
Sanki onları sahte bir güven duygusuna sürükleyen kader, şimdi korunmaksızlıklarını ve geleceklerinin belirsizliğini göstermeye karar vermişti.
Güven-me
Kaybedilmiş bir güven yakılmış bir ağaç gibidir. Ne meyve ne de gölge verir.
Olayı anlatırken ortaya çıkan tüm jest ve mimikler de yaşadığını destekler nitelikte olabiliyor. Ve bu çok önemli." Bu son cümleden açıkça anlaşıldığı gibi, ilk ifade çok önemli. Çün- kü beden dili, jestler, mimikler söylenemeyenleri söylüyor. Minik bir bakış bile birçok şey ifade ediyor. Ama çocuk daha önce defalarca ifa- de vermek
Sayfa 57
Simmel’in modern birey tipinin geleneksel birey tipinden daha ihtiyatlı olduğu yönündeki tespiti de dijital ilişkiler söz konusu olduğunda eleştiriye oldukça açıktır. Zira göster(t)me ve gör(ün) me ilişkisine dâhil olan sosyal medya kullanıcılarının büyük kısmında ihtiyatlı davranmanın ortadan kalktığını ve sosyal medya mantığının her şeyden önce ihtiyatlı davranmaya karşı olduğunu belirtmek gerekir. Mahremiyet bazı yönlerden ihtiyatı gerektirir. Ancak mekânsal ayrımların ortadan kalktığı sosyal medyada, bireylerin yaşamlarının en özel anlarını, dijital popülerlik amacıyla başkaları için görünür kılma hâlleri dikkate alındığında, mahremiyet ve ihtiyat bildiğimiz anlamını yitirmektedir. Z. Bauman, bir Facebook kullanıcısının bir günde beş yüz arkadaş edindiğini övünerek ifade ettiğini ve yalnız bir günde elde edilen bu sayının, kendisinin 86 yıllık yaşamında edindiği toplam arkadaş sayısından fazla olduğunu belirterek, bir insanın yaşamında kayda değer ilişki kurabileceği insan sayısının sınırlı olmasma rağmen, sosyal medyada bu sınırların kalkmasının ve neredeyse hiç çaba gerektirmeden kurulan sanal yakınlıkların sorunlu yönlerine dikkat çeker (Bauman & Lyon, 2016: 54). Dijital olmayan yakın ilişkilerin sağladığı güven ve ihtimam, sosyal medyadaki ilişkilere egemen olan daha çok kişiye ulaşma arayışında çoğunlukla kaybolmaktadır. Bu durum mahremiyet olgusunda ciddi dönüşümlere neden olmaktadır.
Reklam
Sonsuza kadar güven vermeyeceksen toprağına, sabırla ve sadakatle büyütmeyeceksen aşk ağacını, bir başkasının kalbine tohum ekmek de me ? Irfan Degirmenci
Sayfa 9
Prens
Acımasızlık ve merhamet: Korkulan biri olmaktansa sevilen biri mi olunmalıya dair 1. Yukarıda belirtilen öbür özelliklere gelince, her prensin acımasız değil, merhametli olmak istemesi gerektiğini söylüyorum. Ancak bu merhameti asla kötüye kullanmamalıdır. Cesare Borgia acımasız bilinirdi ama bu acımasızlık Romagna’yı düzene sokmuş, birleştirmiş, barış ve dirlik getirmişti. Bu durum iyice dikkate alınırsa, onun acımasız damgasını yememek için Pistoia’nın yıkımına göz yuman Floransa halkından çok daha merhametli olduğu görülür. Bu nedenle halkını birlik içinde ve kendine bağlı kılmak isteyen bir prensin acımasız gibi kötü bir sıfattan gocunmaması gerekir, çünkü çok az sayıda örnekle, ölümlere ve yağmaya yol açan karışıklıkların sürmesine aşırı merhamet yüzünden göz yumanlardan çok daha merhametli olur, çünkü bunlar toplumun tümünü etkiler, prensin uygulamaları ise bir tek kişiye zarar verir. Ve prensler arasında, yeni pens olanlar acımasız sıfatından kaçınamazlar, çünkü yeni devletler tehlikelerle doludur. Ve Vergilius, Dido’nun ağzından şöyle der: Res dura, et rengi novitas me talia cogunt Moliri, et late fines custode tueri.(Koşulların zorluğu ve krallığımın yeniliği, böyle davranmaya, sınırlarımı korumaya zorluyor beni) Yine de inanmakta ve eyleme geçmekte ağır olmalı, kendinden korkmamalı, sağduyu ve insancıllığın gerektirdiği ılımlılıkla davranmalıdır ki, aşırı güven onu umursamaz, aşırı güvensizlik ise çekilmez kılmasın.
Kureyş Suresi Kureyş suresi dört âyettir ve Mekke´de nazil olmuştur.[1]
Bil ki, tarih ilmi, dünya toplumu ve uygarlığı olan insan toplumundan ve bu toplu­ mun gerçekleri arasında yer alan yabanilik ve barbarlık, medenilik ve uygarlık, asabiyetıs, bazılarının diğer bazıları üzerinde kurduğu değişik şekillerdeki hakimiyetler ve bu hakimi­ yetlerden doğan hükümdarlıklar, devletler ve bunların derecelerinden haberler
Reklam
Sınırsız bir ihtiras? Devasa bir hata. Antoııellus Messinaeus me pin-.Kit? Ne bakış, ne kararlılık ne de güven. Küçük boyutlu bir Paralı Asker. Titrek bir kralcık, solgun ve tüysüz, ciğeri beş para etmez bir herif, kaba ve soysuz. Kapıları şaşıran bir Paralı Asker; üçüncü sınıf, zavallı bir komedyen, rolünü ezberlemeye bile vakti yok. Ya o? Bütün bu olanlarda onun rolü, O, büyüktür, bir tanedir, sahtekarlar prensidir, enfes kokulu ve keskin gözlü, zehir sesli, elleri büyülü insan evladıdır. O, en an kaynakları kullandığını, ultramodern şövalesinden Ualyan sanatının cevherini, Rönesans'ın tartışılmaz doruğunu ''' Status qııo: Halihazırdaki. şimdiki durum. (Ç.N.) ” Me p/ııv/7: Lıt. 12. yüzyıldan itibaren. ressamlann tablolarını imzalamak için kullandıkları kalıp. burada “Tablo Antonello da Mcssina‘nın elinden çıkmıştır". (Ç.N.) çıkardığını düşünür! Kendileri dünyaya egemen olacak öyle mi? Maaster Gaspartd Winckler! Neden kahkahayı basmıyoruz?
1. Ektiğin kadarını biçersin. Emeğin sana mutlaka aynı oranda geri döner. 2. Kendi hikayeni kendin yaz. Kimse senin senaryonu yazmasın. 3. Geçmişte birinin sana yaptığı bir kötülüğün, bugün hiçbir gücü yoktur. Ancak sen o gücü verirsen olur. 4. İnsanlar sana kendilerini nasıl tanıtıyorlarsa, önce öyle kabul et. 5. Endişelenmek vakit kaybıdır. Öyle yapacağına, endişelendiğin şeyle ilgili bir şey yapmaya harca o zamanını. 6. Neye inandığın, hayallerinden, isteklerinden ve beklentilerinden çok daha güçlüdür. Sonunda her zaman, inandığın şey oluyorsun. 7. Sadece tek bir dua edeceksen, o ‘çok şükür’ olsun. 8. Mutluluğun verdiğin sevgi kadardır. 9. Hata, seni başka yöne yönlendiren bir yol işaretidir. 10. Herkesin dediğinin aksine davranırsan, dünya yıkılmaz. 11. İçgüdülerine güven, onlar yalan söylemez. 12. Önce kendini sev. Sonra da, o sevgini her fırsatta etrafına yaymayı öğren. 13. İşini tutku yönetsin. 14. Sevdiğin şeyi yaparak para kazanmanın bir yolunu bul. O zaman her maaş, sana bonus olur. 15. Aşk acıtmaz. Çok da iyi hissettirir. 16. Her gün, yeniden başlamak için bir fırsattır. 17. Dünyadaki en zor iş, anneliktir. Ve bütün kadınlar bunu ilan etmelidir. 18. Şüphe, ‘-ma’ ekidir. Kıpırda-ma, cevapla-ma, acele et-me. 19. Ne yapacağını bilemediğinde, sakinleş. Cevap gelir. 20. Hiçbir dert sonsuza kadar sürmez. Dilerim bu 20 fener, şimdi yanar. Ve bundan böyle yol boyu hep bizimle olur. Olursa iyi olur, eminim.
Geri15
90 öğeden 76 ile 90 arasındakiler gösteriliyor.